Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

0634

Citaat van: Jozef op 23 november 2014 - 19:06:03
Dit jaar was in elk geval een stuk leuker dan 2013, maar ja, het is Vettel niet die bovenaan staat hé...

Over de kansen van Rosberg in 2015: als ik nu moet uitschrijven wat mijn scenario voor komend jaar is, dan zeg ik dat Mercedes over het algemeen nog steeds de beste auto zal hebben, maar dat Red Bull en McLaren vaak in de buurt zullen komen. Gezien de toch mindere kwaliteiten van Rosberg op zondag, denk ik dat hem vaker punten zullen afgesnoept worden dan bij Hamilton. Een iets minder dominant Mercedes zou het verschil tussen Lewis en Nico wel eens kunnen uitvergroten. Als je op dit moment een titelfavoriet voor 2015 moet aanduiden, is het hoe dan ook Hamilton.
O, maar voor mij is hij ook de favoriet. Zeker. Maar om nu al te gaan roepen, zoals Mol, dat Rosberg waarschijnlijk nooit meer een kans krijgt vind ik wel erg voorbarig.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 18:10:46
Mwoah na 2008 zullen er ook niet veel mensen zijn geweest die dachten dat Massa nog regelmatig om de titel zou rijden.
waarom niet? een snelle coureur in een Ferrari? na 2010 had ik dat gevoel wel, maar daarvoor zeker niet. Misschien was ik 1 van die weinigen dan ;)

Perton

Ik denk het. Of de reacties die ik her en der las waren toevallig allemaal wat minder positief, dat kan ook.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 19:49:07
Citaat van: Jozef op 23 november 2014 - 19:18:49
Trouwens toch jammer dat verbod op alcoholreclame, die Williams mist echt iets als je 'm zo zonder rode streep ziet rijden.
DANKJE. Ik vond al iets heel raars aan de Williams vandaag, maar had geen idee wat het was. Het was de streep blijkbaar.
het heeft iig weinig invloed gehad op mijn alcoholgebruik. Door diezelfde alcohol was het mij niet opgevallen, al had ik heb ik het gisteren of vrijdag ook niet gezien. Mooie auto trouwens die Williams, afgezien van het puntje van de neus. Sowieso vond ik de auto's dit jaar veel mooier dan de afgelopen jaren. Verder ben ik het met iedereen wel een beetje eens, ik heb nog nooit zo'n dominant team meegemaakt, maar uiteindelijk was er toch wel spanning tot de laatste race. Wat mij betreft hoeft dit niet herhaald te worden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 20:44:14
Ik denk het. Of de reacties die ik her en der las waren toevallig allemaal wat minder positief, dat kan ook.
misschien dacht ik dat destijds zelf ook wel, maar Massa was in 2009 ook gewoon beter dan Raikkonen. En als je in een topteam je teamgenoot kunt verslaan, dan kun je ook zo maar kampioen worden. Na het ongeluk was wat mij betreft wel snel duidelijk dat hij niet meer de oude was, dus vanaf toen wist ik ook wel dat hij geen kampioen meer ging worden. Vandaag trouwens wel weer een keurige race, net als in Brazilie.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 20:27:49
Citaat van: Jozef op 23 november 2014 - 19:06:03
Dit jaar was in elk geval een stuk leuker dan 2013, maar ja, het is Vettel niet die bovenaan staat hé...

Over de kansen van Rosberg in 2015: als ik nu moet uitschrijven wat mijn scenario voor komend jaar is, dan zeg ik dat Mercedes over het algemeen nog steeds de beste auto zal hebben, maar dat Red Bull en McLaren vaak in de buurt zullen komen. Gezien de toch mindere kwaliteiten van Rosberg op zondag, denk ik dat hem vaker punten zullen afgesnoept worden dan bij Hamilton. Een iets minder dominant Mercedes zou het verschil tussen Lewis en Nico wel eens kunnen uitvergroten. Als je op dit moment een titelfavoriet voor 2015 moet aanduiden, is het hoe dan ook Hamilton.
O, maar voor mij is hij ook de favoriet. Zeker. Maar om nu al te gaan roepen, zoals Mol, dat Rosberg waarschijnlijk nooit meer een kans krijgt vind ik wel erg voorbarig.

Ik zie Rosberg meer als een Barichello en Coulthard. De eeuwige tweede.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Ik schat 'm wel iets hoger in, maar om WK te worden moet hij hopen dat Lewis Merc verlaat en er geen Alonso of Vettel voor terug komt.

0634

Ik ook. Meer pure snelheid, zie alleen al de zaterdagen.