Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Sabai

Race niet af kunnen kijken maar jammer dat Rosberg een technisch probleem kreeg maar voor de eindstand zal het geen verschil uitgemaakt hebben. Ondanks dat ik een aantal leuke races gezien heb zal ik dit seizoen snel vergeten. Ik hoop dat de concurrentie volgend jaar iets meer weerstand gaat bieden. Want anders denk ik dat ik een stuk minder F1 zal gaan kijken. 

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 18:18:56
In ieder geval vind ik het apart dat iemand die bij hetzelfde team blijft en dit jaar tot op het laatst meedeed, geen kans zou maken volgend seizoen.

Dat zie ik ook niet zo, al schat ik de kansen van Lewis wel iets hoger in.

0634

Sja, ik lees wel vaker kritiek op dit seizoen, maar ik heb persoonlijk dus echt een prima jaar gehad. Goede titelstrijd gezien. Controverse. Inhaalacties. Paar geweldige races. Hoog niveau van rijders. Ik zie niet zoveel problemen eigenlijk.

0634

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 18:28:44
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 18:18:56
In ieder geval vind ik het apart dat iemand die bij hetzelfde team blijft en dit jaar tot op het laatst meedeed, geen kans zou maken volgend seizoen.

Dat zie ik ook niet zo, al schat ik de kansen van Lewis wel iets hoger in.

Ik ook. Hij was dit jaar de betere, dus dat kan volgend jaar ook. Maar om nou te zeggen dat Rosberg volgend jaar ineens voor spek en bonen mee zal doen... mwah.

Maar goed, wie weet wat Honda ons gaat brengen. Misschien wordt Merc wel overvleugeld en dan doet Rosberg inderdaad niet meer mee.

SDG

Citaat van: Sabai op 23 november 2014 - 18:26:56
Race niet af kunnen kijken maar jammer dat Rosberg een technisch probleem kreeg maar voor de eindstand zal het geen verschil uitgemaakt hebben. Ondanks dat ik een aantal leuke races gezien heb zal ik dit seizoen snel vergeten. Ik hoop dat de concurrentie volgend jaar iets meer weerstand gaat bieden. Want anders denk ik dat ik een stuk minder F1 zal gaan kijken.

Jij geeft het ook snel op hoor...  :P

Sabai

Citaat van: SDG op 23 november 2014 - 18:32:08
Citaat van: Sabai op 23 november 2014 - 18:26:56
Race niet af kunnen kijken maar jammer dat Rosberg een technisch probleem kreeg maar voor de eindstand zal het geen verschil uitgemaakt hebben. Ondanks dat ik een aantal leuke races gezien heb zal ik dit seizoen snel vergeten. Ik hoop dat de concurrentie volgend jaar iets meer weerstand gaat bieden. Want anders denk ik dat ik een stuk minder F1 zal gaan kijken.

Jij geeft het ook snel op hoor...  :P

Ik kijk nu al bijna 15 jaar F1 en het gevoel dat ik nu heb als dit jaar heb ik nog nooit gehad. De nieuwe regelementen met de nieuwe motoren en het brakke geluid minimale tegenstand van de concurrentie hebben een hoop kijk plezier weg genomen + ik kan totaal niet genieten van Hamilton.

SDG

Citaat van: Sabai op 23 november 2014 - 18:38:20
Ik kijk nu al bijna 15 jaar F1 en het gevoel dat ik nu heb als dit jaar heb ik nog nooit gehad. De nieuwe regelementen met de nieuwe motoren en het brakke geluid minimale tegenstand van de concurrentie hebben een hoop kijk plezier weg genomen + ik kan totaal niet genieten van Hamilton.

Precies wat ik bedoel. Met die instelling was ikzelf wellicht al in 1988 gestopt met kijken, vermoed ik.

Perton

Net alsof er in 2002, 2004, 2009 en de tweede helft van 2013 nou zoveel tegenstand was. Jaren met weinig tegenstand heb je er af en toe tussen zitten. Ik vraag me dan ook ten zeerste af of het grotere probleem dan niet is wie degene is die geen tegenstand krijgt, dan het gebrek aan tegenstand op zich.

Jehoentelaar

Ik heb me dit jaar wel vermaakt. Een dominant team is niet erg zolang de coureurs binnen dat team niet te veel voor elkaar onderdoen. Dan blijft het spannend.

Jozef

Dit jaar was in elk geval een stuk leuker dan 2013, maar ja, het is Vettel niet die bovenaan staat hé...

Over de kansen van Rosberg in 2015: als ik nu moet uitschrijven wat mijn scenario voor komend jaar is, dan zeg ik dat Mercedes over het algemeen nog steeds de beste auto zal hebben, maar dat Red Bull en McLaren vaak in de buurt zullen komen. Gezien de toch mindere kwaliteiten van Rosberg op zondag, denk ik dat hem vaker punten zullen afgesnoept worden dan bij Hamilton. Een iets minder dominant Mercedes zou het verschil tussen Lewis en Nico wel eens kunnen uitvergroten. Als je op dit moment een titelfavoriet voor 2015 moet aanduiden, is het hoe dan ook Hamilton.

Jozef

Trouwens toch jammer dat verbod op alcoholreclame, die Williams mist echt iets als je 'm zo zonder rode streep ziet rijden.

Sabai

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 18:47:03
Net alsof er in 2002, 2004, 2009 en de tweede helft van 2013 nou zoveel tegenstand was. Jaren met weinig tegenstand heb je er af en toe tussen zitten. Ik vraag me dan ook ten zeerste af of het grotere probleem dan niet is wie degene is die geen tegenstand krijgt, dan het gebrek aan tegenstand op zich.

Dat is waar en ontken ik ook nergens. Al vond ik er de tweede helft van 2013 ook geen reet aan.Het liefst zie ik een seizoen als 2010 of 2012 waar coureurs van twee of meer teams tot het gaatje gaan.

Edwin90

Ik vond 2014 een fantastisch seizoen. Weinig écht oersaaie races gezien, alleen Rusland eigenlijk. En een titelstrijd tot de laatste race. Het enige wat voor mij eigenlijk miste was strijd tussen teams onderling, Mercedes ging er compleet mee lopen.

Als je het dan vergelijkt met 2010, wat hier genoemd wordt, dan was de titelstrijd wel episch. Maar de races dat jaar waren vaak niet echt om over naar huis te schrijven. Met dank aan het gebrek aan inhaalacties en pitstops (en dus strategie).

Perton

Citaat van: Jozef op 23 november 2014 - 19:18:49
Trouwens toch jammer dat verbod op alcoholreclame, die Williams mist echt iets als je 'm zo zonder rode streep ziet rijden.
DANKJE. Ik vond al iets heel raars aan de Williams vandaag, maar had geen idee wat het was. Het was de streep blijkbaar.

rafael25

Citaat van: Franky R. op 23 november 2014 - 16:39:52
Citaat van: rafael25 op 23 november 2014 - 16:39:25
Fantastisch! de 2de titel is DIK VERDIENT en naar de juiste coureur gegaan!

Knipoog naar degene die pech voor Lewis hadden gewenst,(hier op deze site en ik zeg geen namen) en Rosberg die het kreeg. Ha,Ha! ;)
;D ;D ;D
Mijn Frustratie is weg


;)