Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Perton

Ik heb al vaker gezegd dat ik wel voorstander ben van het medaillesysteem, dus misschien is dat mijn punt inderdaad wel. Geen idee wat Kimi er plotseling toe doet trouwens, ik ben namelijk nooit van mening geweest dat hij in 2003 kampioen had moeten worden. Dus waar je dat vandaan haalt in een discussie die een paar minuten geleden is begonnen, is me een beetje een raadsel.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 00:04:47
Ik heb al vaker gezegd dat ik wel voorstander ben van het medaillesysteem, dus misschien is dat mijn punt inderdaad wel. Geen idee wat Kimi er plotseling toe doet trouwens, ik ben namelijk nooit van mening geweest dat hij in 2003 kampioen had moeten worden. Dus waar je dat vandaan haalt in een discussie die een paar minuten geleden is begonnen, is me een beetje een raadsel.
nou, het werd al eerder geopperd hoor, t is niet zo dat deze discussie brand new is.

Perton

Oké, dat kan.

Maar goed, om toch even kort over Kimi door te gaan. In 2003 had je juist de 10-8-6 puntentelling die ingevoerd was om al die overwinningen van Schumacher uit 2002 een beetje tegen te gaan. In dat opzicht zou qua filosofie achter de puntentelling Raikkonen inderdaad de 'terechte' kampioen moeten zijn geweest. Tussen gigantische aanhalingstekens, want nogmaals: ik vind dus niet dat hij kampioen had moeten worden, maar de filosofie van die puntentelling was consistentie belonen, en die van nu is het belonen van overwinningen. In dat opzicht zou iemand prima kunnen vinden dat Hamilton dit jaar per se kampioen zou moeten worden en Raikkonen het in 2003 had moeten zijn, vanwege de ideeën achter de in de bewuste jaren geldende puntentellingen.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat Hamilton dit jaar meer een terechte kampioen zou zijn dan Rosberg, omdat ie meer overwinningen heeft. Ik heb alleen gezegd dat ik het in de geest van de puntentelling een logischere kampioen zou vinden. Voor de rest is het mij (fanschap even daargelaten uiteraard) qua reglementen om het even wie kampioen wordt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 00:13:20
Oké, dat kan.

Maar goed, om toch even kort over Kimi door te gaan. In 2003 had je juist de 10-8-6 puntentelling die ingevoerd was om al die overwinningen van Schumacher uit 2002 een beetje tegen te gaan. In dat opzicht zou qua filosofie achter de puntentelling Raikkonen inderdaad de 'terechte' kampioen moeten zijn geweest. Tussen gigantische aanhalingstekens, want nogmaals: ik vind dus niet dat hij kampioen had moeten worden, maar de filosofie van die puntentelling was consistentie belonen, en die van nu is het belonen van overwinningen. In dat opzicht zou iemand prima kunnen vinden dat Hamilton dit jaar per se kampioen zou moeten worden en Raikkonen het in 2003 had moeten zijn, vanwege de ideeën achter de in de bewuste jaren geldende puntentellingen.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat Hamilton dit jaar meer een terechte kampioen zou zijn dan Rosberg, omdat ie meer overwinningen heeft. Ik heb alleen gezegd dat ik het in de geest van de puntentelling een logischere kampioen zou vinden. Voor de rest is het mij (fanschap even daargelaten uiteraard) qua reglementen om het even wie kampioen wordt.
in de filosofie van een puntentelling krijg je altijd de juist kampioen, dus dit snap ik niet.

Perton


0634

Ik weet niet precies meer wat iedereen bedoelde, maar in 1987 won Mansell 6 keer en Piquet 3 keer. De laatste werd wereldkampioen. De puntentelling was toen 9-6-4-3-2-1, ik weet niet of dat gericht is op overwinningen of consistentie, maar met 'maar' 2/3e van de punten voor nr 2 ben ik geneigd te zeggen het eerste. Maar dat gebeurde dan toch weer niet. Soms weet je het niet.

Toch vond ik - dit geheel terzijde - de titel terecht. Consistentie is even belangrijk in mijn ogen. Al was een titel van Mansell dat jaar ook terecht geweest (dat kan ook he, dat beiden het verdienen).

Enzo


Jozef

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 00:13:20Ik heb ook nergens gezegd dat ik vind dat Hamilton dit jaar meer een terechte kampioen zou zijn dan Rosberg, omdat ie meer overwinningen heeft. Ik heb alleen gezegd dat ik het in de geest van de puntentelling een logischere kampioen zou vinden. Voor de rest is het mij (fanschap even daargelaten uiteraard) qua reglementen om het even wie kampioen wordt.

Puntentellingen hebben geen geest... De puntentelling is dat de winnaar 25 punten krijgt, de tweede 18 enzovoort en dat je dan alle races optelt. Het is niet omdat ze overwinning meer willen belonen dan vroeger, dat ze alléén maar overwinningen willen belonen. Vrij zinloze discussie eerlijk gezegd.

0634

Nou ja puntentellingen zijn wel degelijk gemaakt met een bepaalde gedachte. Zo ook dat dubbele puntengedoe. Het is wel bedoeld het ergens heen te sturen. Zoals in dit geval om de laatste race om het wk te laten gaan.

Maar waarom doe je mee aan een discussie die je geen discussie vindt? Je kan ook tv kijken. Of een stukje fietsen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 23:02:31
Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 22:48:45
@Tuesday: Rosberg is niet gewaagd aan Hamilton, anders had hij wel meer races gewonnen. En dan te bedenken dat Hamilton 3 keer is uitgevallen en Rosberg daar slechts 1 van wist te winnen.
hou aub op met dat kinderachtige gedoe, als ik de 1e keer niet reageerde, doe ik het nu ook echt niet. Jeroen hapte wel, reageer daar maar lekker op.
Welk kinderachtige gedoe? Ik antwoord op iets wat jij zegt, dat jij het er niet mee eens bent maakt mijn mening niet kinderachtig. Stop eens met dat kleinzerige gedrag aub.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 23:28:37
Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 23:02:14

Dat wil ik dus toch wel duidelijk de betere noemen van de 2. In tijd zit Rosberg er erg kort op en vooral in de kwalificaties is hij bloed snel. Maar hij kan dit niet overzetten in race tempo. Ik denk Rgaat hij morgen ook doen.

@Tuesday: Rosberg is niet gewaagd aan Hamilton, anders had hij wel meer races gewonnen. En dan te bedenken dat Hamilton 3 keer is uitgevallen en Rosberg daar slechts 1 van wist te winnen.

Okee, wat jij wil. Fanboii gebrabbel, maar als jij het wil prima: Hamilton is tien klassen beter dan Rosberg, ondanks alles wat we hebben gezien, en bovendien is Hamilton beter dan Senna, Schumacher en Fangio en wie dan ook. Ik verbaas me erover dat Pharrel nog geen ode aan hem heeft geschreven. Heil Lewis.
Een beetje jammer dat je zo reageerd Jeroen. Dat heb ik nooit gezegd, nu stel je je wel een beetje aan hoor. Ik zeg alleen dat Hamilton dit jaar de duidelijk de betere is. En ondanks wat we gezien hebben? 10 overwinningen van Lewis, 5 van Rosberg. 1 extra uitvalbeurt van Hamilton en 2 keer van achteraan begonnen in de race en toch nog voor staan in punten.

Maar goed, ik zal wel weer me mond houden.

Tot Maart.

0634

Zo Goedemorgen maar weer. Vandaag gaat het los. Zal Lewis vandaag wel bestand zijn tegen de druk? Of gaat het net als gisteren weer mis?

Ik denk dattie het gaat flikken. Echt. Maar dat stuk op de daily telegragh van Daniel Johnson doet me toch weer denken, 'kan Lewis rustig blijven vandaag?'

Kootje

Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 22:36:54
Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 20:56:46
Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 20:42:23
Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 15:55:23
Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams.
Volgens mij was de race pace van Lewis toch wel heel erg snel. 40,1 waar Williams met moeite naar de 40, 7 ging. Ik verwacht dat Mercedes morgen gewoon weg rijd.

Zeg ik toch? ::)
Ik was het ook met je eens Kootje ;).

Oke ... door de "VOLGENS MIJ" dacht ik juist dat je me tegen sprak, vandaar.  :-\
Maaruh ... dan heb ik niets gezegd.  :-X

Kootje

Citaat van: FolkertE op 23 november 2014 - 07:58:14
Dat wil ik dus toch wel duidelijk de betere noemen van de 2. &  Ik zeg alleen dat Hamilton dit jaar de duidelijk de betere is.

Zal niet als 'n verassing komen, maar hierin ben ik het toch met Folkert eens. In mijn ogen is Hamilton ook duidelijk de betere van de twee. Dat betekend echter niet direct dat hij Rosberg compleet overklast en naar huis rijd, maar toch .... op de kwalificaties na, heeft hij Nico tot nu toe op alle fronten verslagen.

Winst             10 - 5
Punten         334 - 317  (408 - 368 zonder pech)   
Teamduel       11 - 7

0634

Dat mag. Ik vind hem 'gewoon' beter. Niks meer of minder. Het gat in tijd is weliswaar constant, maar heel klein. En in kwali is Rosberg verrassend zelfs de betere. Maar Lewis is constanter in racepace en uiteindelijk is dat wat telt.

Aan de andere kant, als je het doortrekt naar 'de terechte kampioen'-discussie: Lewis moet vandaag wel uit een ander vaatje tappen dan gisteren. Gaat hij met de bibbers in de benen van de baan af en verspeelt hij het zelf, tja, dan is die discussie voor mij klaar.

Dit zijn de momenten waarop je koel moet blijven. Waarop je het moet laten zien. Gisteren was daarvan weer een minder momentje, maar dat kan nog, vandaag mag hij het zelf echt niet verspelen.

Het zal er ook mee te maken hebben hoe snel die Williams is. Kunnen die echt druk zetten - wat ik niet verwacht overigens - dan kan dat een probleem worden voor onze vriend.