Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Tuesday

Een dubbele straf dus, die met de dubbele punten misschien wel dubbel zo hard aankomt. Tja, Hamilton zal het niet erg vinden denk ik. Voor de race is het misschien wel leuk, 2 RBR's die vanachteren moeten komen, maar k hoop dat de race dat niet nodig gaat hebben ;)

Tuesday

Citaat"We zijn erg teleurgesteld dat wij er nu net zijn uitgepikt voor een voorvleugeltest, terwijl overduidelijk is dat andere teams de regels op dezelfde manier hebben geïnterpreteerd als wij."
zou wat zijn als Mercedes er morgen uit wordt gepikt en dat die vleugels ook illegaal blijken te zijn. Als Hamilton al kampioen is maakt dat natuurlijk niks uit, maar Rosberg kan het eventueel zn titel nog gaan kosten.
Maar goed, k neem aan dat ze bij Mercedes wel iets voorzichtiger zijn geweest

robbert

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 18:51:51
Citaat"We zijn erg teleurgesteld dat wij er nu net zijn uitgepikt voor een voorvleugeltest, terwijl overduidelijk is dat andere teams de regels op dezelfde manier hebben geïnterpreteerd als wij."
zou wat zijn als Mercedes er morgen uit wordt gepikt en dat die vleugels ook illegaal blijken te zijn. Als Hamilton al kampioen is maakt dat natuurlijk niks uit, maar Rosberg kan het eventueel zn titel nog gaan kosten.
Maar goed, k neem aan dat ze bij Mercedes wel iets voorzichtiger zijn geweest

wel stel je voor dat het de beide mercedessen waren ipv rbr, dat zou wat zijn. In de laatste race van het seizoen, de beide titelkandidaten achteraan

Tuesday

Citaat van: robbert op 22 november 2014 - 18:54:16
Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 18:51:51
Citaat"We zijn erg teleurgesteld dat wij er nu net zijn uitgepikt voor een voorvleugeltest, terwijl overduidelijk is dat andere teams de regels op dezelfde manier hebben geïnterpreteerd als wij."
zou wat zijn als Mercedes er morgen uit wordt gepikt en dat die vleugels ook illegaal blijken te zijn. Als Hamilton al kampioen is maakt dat natuurlijk niks uit, maar Rosberg kan het eventueel zn titel nog gaan kosten.
Maar goed, k neem aan dat ze bij Mercedes wel iets voorzichtiger zijn geweest

wel stel je voor dat het de beide mercedessen waren ipv rbr, dat zou wat zijn. In de laatste race van het seizoen, de beide titelkandidaten achteraan
tja, als er idd meerdere teams met een illegale vleugel rondrijden, dan ben ik wel benieuwd wat er morgen nog gaat gebeuren en wie ze er dan uitpikken. Als je t zo bekijkt kun je beter op zaterdag gepakt worden dan op zondag, want dan kun je  niks meer herstellen.


Arthur

Wat nu als alleen de winnaar dubbele punten zou krijgen... Dan zou die P1 toch een heel andere strijd krijgen en is cruisen op P2 ineens niet meer belangrijk ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 19:00:38
Citaat van: robbert op 22 november 2014 - 18:54:16
Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 18:51:51
Citaat"We zijn erg teleurgesteld dat wij er nu net zijn uitgepikt voor een voorvleugeltest, terwijl overduidelijk is dat andere teams de regels op dezelfde manier hebben geïnterpreteerd als wij."
zou wat zijn als Mercedes er morgen uit wordt gepikt en dat die vleugels ook illegaal blijken te zijn. Als Hamilton al kampioen is maakt dat natuurlijk niks uit, maar Rosberg kan het eventueel zn titel nog gaan kosten.
Maar goed, k neem aan dat ze bij Mercedes wel iets voorzichtiger zijn geweest

wel stel je voor dat het de beide mercedessen waren ipv rbr, dat zou wat zijn. In de laatste race van het seizoen, de beide titelkandidaten achteraan
tja, als er idd meerdere teams met een illegale vleugel rondrijden, dan ben ik wel benieuwd wat er morgen nog gaat gebeuren en wie ze er dan uitpikken. Als je t zo bekijkt kun je beter op zaterdag gepakt worden dan op zondag, want dan kun je  niks meer herstellen.

De claim van Red Bull dat zij er al enigste zijn uitgepikt wordt al de grond ingeboord, blijkbaar heeft de FIA op vrijdag al Williams en Force India getest en na de kwali zelfs de hele top 10...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 15:55:23
1) Valt idd op, maar dat komt omdat hij altijd pusht en Nico ervoor zorgt dat hij ook altijd moet pushen.

2) Dat vraag ik me dus ook af. Ik denk dat als hij z'n kans ruikt, hij ook voor de overwinning zal gaan. Anderzijds heb ik wel het idee dat hij van Spa geleerd heeft en niet meer alles op alles zet.

3) Dat denk ik niet. Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams. Tenzij hij z'n start, of het team zijn pitsstop verprutst, heeft hij vd Williamsen denk ik weinig te duchten.
Volgens mij was de race pace van Lewis toch wel heel erg snel. 40,1 waar Williams met moeite naar de 40, 7 ging. Ik verwacht dat Mercedes morgen gewoon weg rijd.

@Tuesday? Dan heb jij toch een ander jaar gezien dan ik. Hamilton is op de meeste (belangrijke ) vlakken gewoon duidelijk de betere.


Jammer dat RBR gediskwalificeerd is, had mooie race geworden met Williams en RBR. Bottas dus 4de, Alonso 5de en Vettel 6de in de stand. Of Bottas moet uitvallen.


Kootje

Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 20:42:23
Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 15:55:23
Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams.
Volgens mij was de race pace van Lewis toch wel heel erg snel. 40,1 waar Williams met moeite naar de 40, 7 ging. Ik verwacht dat Mercedes morgen gewoon weg rijd.

Zeg ik toch? ::)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 20:42:23
@Tuesday? Dan heb jij toch een ander jaar gezien dan ik. Hamilton is op de meeste (belangrijke ) vlakken gewoon duidelijk de betere.
ik heb 2014 gezien. Jij?

0634

Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 20:42:23


@Tuesday? Dan heb jij toch een ander jaar gezien dan ik. Hamilton is op de meeste (belangrijke ) vlakken gewoon duidelijk de betere.


Niet duidelijk, maar inderdaad wel de betere.

1) Kwalifcatie: Rosberg. Prima zaterdagen.
2) Racepace: Hamilton. Houdt hoger tempo langer vol
3) Racend: Hamilton. Nog altijd in de duels één van de beste. Rosberg is hier matig in.
4) Betrouwbaarheid rijders: gelijk. Beiden behoorlijk betrouwbaar, beiden soms - niet fatale - foutjes.

Dus ja, Lewis is de betere gebleken, maar al met al is het gat in tijd nooit groot geweest. Dat had ik overigens niet zo verwacht.

Maar goed, misschien haalt er morgen een van beiden wel gigantisch uit en gaat de ander oetelig in de fout.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 20:56:46
Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 20:42:23
Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 15:55:23
Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams.
Volgens mij was de race pace van Lewis toch wel heel erg snel. 40,1 waar Williams met moeite naar de 40, 7 ging. Ik verwacht dat Mercedes morgen gewoon weg rijd.

Zeg ik toch? ::)
ik weet niet of jullie je Oostenrijk nog herinneren? daar leek de racepace op vrijdag ook niet goed, ruim een seconde langzamer op vrijdag, op een veel kortere baan ook nog, maar in de race zaten ze er wel kort op.  Onder normale omstandigheden zal het misschien niet genoeg zijn, maar wie weet morgen wel. En ik ga ervan uit dat Rosberg wel gaat vertragen mocht hij voorop blijven.  Maar goed, misschien is het meer hoop dan realiteit. Maar dat zien we morgen dan wel.

0634

Dat is lastig hoor, vertragen om iemand op te houden. Okee, het is lastig inhalen daar, dus dat is een voordeel, maar je rijdt dan wel onder erg veel druk en niet altijd op de juiste lijnen. Rosberg moet gewoon voor de zege gaan, en dan verder afwachten wat er gebeurt. Veel meer kan hij mi niet doen.

Hamilton moet gewoon zijn schouders ophalen en Rosberg lekker op een secondje of drie volgen. Maakt Nico een foutje of zo, dan lekker erlangs, en zo niet, dan lekker boeien. Blijft ie er gewoon achter.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 19:00:38
tja, als er idd meerdere teams met een illegale vleugel rondrijden, dan ben ik wel benieuwd wat er morgen nog gaat gebeuren en wie ze er dan uitpikken. Als je t zo bekijkt kun je beter op zaterdag gepakt worden dan op zondag, want dan kun je  niks meer herstellen.
Tsja dat Red Bull het zegt maakt het nog niet waar. Of Red Bull doet het veel extremer (wat het van de andere teams dan uiteraard niet goedpraat, maar dan snap ik wel dat ze bij Red Bull wat strenger zijn).

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 22:22:26

Hamilton moet gewoon zijn schouders ophalen en Rosberg lekker op een secondje of drie volgen. Maakt Nico een foutje of zo, dan lekker erlangs, en zo niet, dan lekker boeien. Blijft ie er gewoon achter.
Als Rosberg inhoudt en een Williams kan aansluiten is die DRS van Williams leuk, maar als Hamilton het goed doet heeft hij ook gewoon DRS en verwacht ik niet dat ie zich heel erg druk hoeft te maken om de Williams. Ik denk dan ook dat het praktisch zinloos is voor Rosberg om het veld te gaan ophouden. Ook om de redenen die Jeroen aandraagt. Het is voor Rosberg gewoon zoals Vettel in 2010 of Massa in 2008. Je best doen en hopen dat er achter je genoeg gebeurt waardoor je toch kampioen wordt.