Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 22 november 2014 - 00:56:17
Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 00:36:35
Gridpenalty van 20 plaatsen voor Grosjean. Lekker nuttig ook. Zwaarste straf ooit lijkt me? (Los van diskwalificaties en starten uit de pitstraat natuurlijk...).

Grosjean is highly unlikely to qualify on pole in the 20-car field, and the FIA has decreed that any remaining unaccounted positions from his total punishment should be served as time penalties in the race. The governing body says he should serve an extra five-second penalty for up to five un-served places, 10s between six and 10 places, or a drive-through penalty if he fails to drop between 11 and 20 places on the grid.

Ik vermoed ergens dat hij de drive through-penalty zal krijgen.
lekker slim dat van Lotus, hadden ze beter de hele powerunit kunnen vervangen, dan start je uit de pitsstraat en is het verder klaar. Nu start je achteraan en krijg je ook nog eens een drive trough waarschijnlijk, dan ben je verder van huis
om hier nog ff op terug te komen. Misschien is dat ook gewoon te duur, ik zag dat Grosjean met alle onderdelen op 5 stond, maar met de motor al op 6. Om er dan ook nog een 7e motor tegenaan te gooien is/was wellicht wat teveel van het goede. Hoe dan ook, Lotus zal er vast wel een reden voor hebben, dus ik neem mijn vorige comment terug (onder voorbehoud).

Maikel0230

Breaking news: Beide Red Bulls moeten naar de stewards, de voorvleugels van beide auto's zoude de flex test niet hebben doorstaan. Jo Bauer heeft hen naar de stewards doorverwezen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Van Adam Cooper

CitaatRed Bull Racing is under investigation by the stewards after FIA technical delegate Jo Bauer reported the cars of Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel to the stewards for a front wing flap flexing offence.

Bauer reported that the front wing flaps were 'designed to flex under aerodynamic load,' which in other words equates to the cars gaining an advantage via illegal means.

Adrian Newey and team manager Jonathan Wheatley have been to see the stewards to state their case.

If the cars are deemed to be illegal they will be sent to the back of the grid. However clearly the wings will have to be modified so that will be a change of car specification, which means that both drivers will have to start the race from the pitlane.

However the FIA could also take further action if the offence is regarded as a case of blatant cheating.

Vooral dat laatste zinnetje kan wel eens sappig worden...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 22 november 2014 - 17:55:22
Van Adam Cooper

CitaatRed Bull Racing is under investigation by the stewards after FIA technical delegate Jo Bauer reported the cars of Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel to the stewards for a front wing flap flexing offence.

Bauer reported that the front wing flaps were 'designed to flex under aerodynamic load,' which in other words equates to the cars gaining an advantage via illegal means.

Adrian Newey and team manager Jonathan Wheatley have been to see the stewards to state their case.

If the cars are deemed to be illegal they will be sent to the back of the grid. However clearly the wings will have to be modified so that will be a change of car specification, which means that both drivers will have to start the race from the pitlane.

However the FIA could also take further action if the offence is regarded as a case of blatant cheating.

Vooral dat laatste zinnetje kan wel eens sappig worden...
want? omdat ze op het randje zitten en misschien iets teveel risico hebben genomen?

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 22 november 2014 - 16:53:07
Breaking news: Beide Red Bulls moeten naar de stewards, de voorvleugels van beide auto's zoude de flex test niet hebben doorstaan. Jo Bauer heeft hen naar de stewards doorverwezen.

ja in 2010 reden ze ook met buigbare vleugels rond. Redbull durft da wel eens

Perton

Dat zal uiteraard niet als valsspelen worden beoordeeld, maar als ze iets doen als BAR met die rare tanks destijds, dan uiteraard wel. Maar goed, zolang ik niet weet wat er aan de hand is, kan ik daar verder niks over zeggen.

Wel geinig, eerste weekend van het jaar heeft Red Bull issues met voldoen aan het reglement en in het laatste weekend ook.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 18:09:06
Dat zal uiteraard niet als valsspelen worden beoordeeld, maar als ze iets doen als BAR met die rare tanks destijds, dan uiteraard wel. Maar goed, zolang ik niet weet wat er aan de hand is, kan ik daar verder niks over zeggen.

Wel geinig, eerste weekend van het jaar heeft Red Bull issues met voldoen aan het reglement en in het laatste weekend ook.
tja, de manier van keuren is bekend, blijkbaar heeft RBR nu iets teveel risico genomen. Dus het lijkt me niet heel ingewikkeld om na te gaan wat er gebeurd is. Beetje t zelfde idee als te hard rijden in de pitstraat, dan ga je je ook niet afvragen wat er gebeurd is. Gewoon net over het randje waarop iedereen balanceerd. Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe het verder af gaat lopen, maar valspelen oid kan wat mij betreft nu al een streep door.

Maikel0230

Volgens Scarbs gaat het hier om



Dus een flapje en niet de gehele vleugel op zich.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dat ben ik verder met je eens hoor. Ik geloof ook geen moment dat hier is vals gespeeld. En zo wel, vind ik Red Bull echt heel dom. Ik snap het nut er dan namelijk totaal niet van. Wat een extra reden is om er niet in te geloven.

Maikel0230

Het is niet mijn bedoeling om Red Bull te beschuldigen van vals spelen ik citeer alleen cooper die stelt dat de FIA daar misschien wel eens verder onderzoek naar zou kunnen doen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

De stewards zijn duidelijk: DSQ voor beide wagens, ze mogen achter de grid aansluiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik denk dat Cooper gewoon iets te hard van stapel loopt met zijn valsspelen. Alsof het de eerste keer is dat er iemand gediskwalificeerd wordt wegens een technische anomalie.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Caterham heeft dus P17 en P18 behaald in de kwalificatie, dat moet zowat hun beste zaterdag ooit zijn. ;D

Maikel0230

Aangepaste resultaten van de quali

http://www.gppits.net/nieuws/gp_abu_dhabi_qt_rosberg_zet_de_eerste_stap/

Kvyat start dus vanaf P5, weer mooi voor de rookie!

Statement van Red Bull


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25