Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Kootje

weet niet wat er gebeurd is, maar voorheen kon ik m'n eigen berichten no0g verwijderen ???

0634

Heb je in je berekeningen wel rekening gehouden met pi?

Jehoentelaar

Lotus gaat financieel natuurlijk niet heel lekker dus misschien hebben ze voor deze laatste Grand Prix wat minder reserveonderdelen geproduceerd. Grote stappen in het kampioenschap gaan ze toch niet meer maken. Zou kunnen verklaren waarom ze niet alles hebben vervangen.



Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 11:38:03
Heb je in je berekeningen wel rekening gehouden met pi?

;D

Nope .... don't like pie


Citaat van: Jehoentelaar op 22 november 2014 - 11:50:16
Lotus gaat financieel natuurlijk niet heel lekker dus misschien hebben ze voor deze laatste Grand Prix wat minder reserveonderdelen geproduceerd. Grote stappen in het kampioenschap gaan ze toch niet meer maken. Zou kunnen verklaren waarom ze niet alles hebben vervangen.

Zou kunnen, maar in dat geval denk ik: Vervang dan niets, maar gebruik oude onderdelen met de minste mileage erop en neem het risico op uitvallen voor lief. Maar ja ... dat ben ik.


Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 11:54:05
Zoals Maldonado.



Jozef

Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 11:23:59
Omdat hij 3 onderdelen van z'n motor vervangen hebben, waarvan hij er al 5 verbruikt had. Dat is 2x 5 plaatsen en 1x 10 plaatsen gridpenalty, dus samen 20 plaatsen. Dus .... volledig eens met Tuesday dat dit niet echt slim is van Lotus, sterker nog ... ik vind het ronduit dom.

Ik ga weer even rekenen. ;)
Gezien z'n gemiddelde kwalificatieresultaten, zal hij ergens rond P16 kwalificeren. Dat betekend dus dat hij slechts 4 van die 20 plaatsen gridpenalty in kan leveren en hij dus 'n DT tegemoet kan zien. In dat geval zou uit de pitsstraat starten veel gunstiger zijn. Niet alleen heb je dan het voordeel van 'n compleet nieuwe motor, maar het kost ook minder tijd.

Maar ook veel meer geld. Voor een nieuwe motor zal Renault wel wat pieken vragen. Die ga je dan maar één race gebruiken voordat hij het museum in gaat (nu ja, young driver test is er nog). Terwijl ze in deze race nauwelijks wat te winnen of verliezen hebben.

gloudiesaurus

Jozef ik verwacht dat er wel zoiets achter zit...

Volgend jaar rijdt Lotus toch met Mercedes...
Dus je kunt je ook afvragen hoeveel nut het heeft om nu nog met een Renault-motor te testen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hamilton-fan modus: yeeeh dat Bottas niet sneller ging.

Objectieve F1-fan: Jammer, was interessant geweest met Bottas er tussen in.

0634


Maikel0230

Het valt toch wel op dat Hamilton dit jaar zoveel remfouten heeft gemaakt in Q3.

Nu goed hij hoeft maar die tweede plek te verzilveren maar ik vraag mij toch af of Hamilton zo'n coureur is die het rustig aan doet en naar de titel cruist.

en als hij al gaat cruisen moet hij toch oppassen voor die Williams van  Bottas.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

1) Valt idd op, maar dat komt omdat hij altijd pusht en Nico ervoor zorgt dat hij ook altijd moet pushen.

2) Dat vraag ik me dus ook af. Ik denk dat als hij z'n kans ruikt, hij ook voor de overwinning zal gaan. Anderzijds heb ik wel het idee dat hij van Spa geleerd heeft en niet meer alles op alles zet.

3) Dat denk ik niet. Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams. Tenzij hij z'n start, of het team zijn pitsstop verprutst, heeft hij vd Williamsen denk ik weinig te duchten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 15:25:27
Knappe pole.  Rosberg is toch wel erg goed in kwali.
blijft toch jammer van die dip na Spa, waardoor ik eigenlijk vind dat Hamilton de titel meer verdiend. Maar verder doen ze weinig voor elkaar onder. Hopelijk neemt ie de ervaringen van dit jaar mee naar volgend jaar en kan ie nog een tandje bijschakelen. Met de pure snelheid zit het wel goed. k ben benieuwd hoe hij het morgen aan gaat pakken. Eerst maar eens zien hoe de stand na de eerste bochten is. Iig mooi dat Williams er zo goed bij zit en ook Ricciardo. En Vettel zou wel eens alles op de race kunnen hebben gezet qua afstelling gezien het enorme gat en de goede racepace op vrijdag, dus wie weet kan hij ook nog meedoen voor het podium? zou een mooi afscheid zijn. Maar goed, allemaal bijzaak natuurlijk ;)
Button kwam trouwens weer erg raar/emotioneel over bij de BBC. Lijkt er toch op dat hij gaat stoppen. In de persco vrijdag zei hij ook al dat zn F1 oogkleppen waren afgevallen en dat hij verder keek dan alleen F1. Jammer, want hij is de laatste tijd wel erg goed, maar misschien is het daarom juist wel het beste moment om afscheid te nemen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 15:55:23
1) Valt idd op, maar dat komt omdat hij altijd pusht en Nico ervoor zorgt dat hij ook altijd moet pushen.

2) Dat vraag ik me dus ook af. Ik denk dat als hij z'n kans ruikt, hij ook voor de overwinning zal gaan. Anderzijds heb ik wel het idee dat hij van Spa geleerd heeft en niet meer alles op alles zet.

3) Dat denk ik niet. Normaliter ligt de racepace vd Mercedessen 'n stuk hoger dan die van Williams. Tenzij hij z'n start, of het team zijn pitsstop verprutst, heeft hij vd Williamsen denk ik weinig te duchten.
als Rosberg voor blijft bij de start kan hij het tempo bepalen. En zoals Jordan al zei; ik heb liever geen Williams binnen 1 seconde, want die vliegen er zo voorbij. Verder is het nog ff afwachten wat voor invloed de spanning morgen gaat hebben en hoe voorzichtig Hamilton gaat zijn en daarnaast ook hoe agressief ze daar achter durven te zijn. Hij heeft absoluut nog steeds de beste papieren en ondanks dat het een matige kwalificatie was heeft ie de eerste hindernis iig gehad en is hij nog steeds op kampioenschapskoers.