Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

0634

Perfect zelfs. Aan de andere kant maakt het ook niet veel uit wie de snelste van de twee Merc's is dit weekend. Immers, wil Rosberg kampioen worden zal Lewis uit moeten vallen.

Kootje

Of, bij winst van Rosberg, maximaal 3e worden. ;)


Lewis Hamilton is wereldkampioen als hij:
- wint of tweede wordt, ongeacht wat Rosberg doet;
- derde, vierde of vijfde wordt en Rosberg niet wint;
- zesde wordt en Rosberg niet in de top-twee eindigt;
- zevende of achtste wordt en Rosberg niet in de top-drie eindigt;
- negende wordt en Rosberg niet in de top-vier eindigt;
- tiende of lager wordt en Rosberg niet in de top-vijf eindigt.

Nico Rosberg is wereldkampioen als hij:
- wint en Hamilton niet in de top-twee eindigt;
- tweede wordt en Hamilton niet in de top-vijf eindigt;
- derde wordt en Hamilton niet in de top-zes eindigt;
- vierde wordt en Hamilton niet in de top-acht eindigt;
- vijfde wordt en Hamilton niet in de top-negen eindigt.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 november 2014 - 18:31:15
Perfect zelfs. Aan de andere kant maakt het ook niet veel uit wie de snelste van de twee Merc's is dit weekend. Immers, wil Rosberg kampioen worden zal Lewis uit moeten vallen.
mwah, RBR zit toch wel dichtbij lijkt het. Vettel reed 47.4 waar Hamilton 47.0 deed en Rosberg 47.2. Als hij de eerste ronden goed doorkomt, dan is er niks aan de hand, maar goed, hij zal er toch nog wel ff voor moeten rijden. In een laatste race gebeuren wel vaker rare dingen. Vaak ook niet hoor ;) Daarbij hoorde ik op de BBC dat bij de pitstops van zowel Hamilton als Rosberg een remschijf ff in brand stond. Dr zullen dus toch wel wat zorgen zijn in het Mercedes/Hamilton kamp.

0634

Citaat van: Kootje op 21 november 2014 - 18:39:43
Of, bij winst van Rosberg, maximaal 3e worden. ;)


Lewis Hamilton is wereldkampioen als hij:
- wint of tweede wordt, ongeacht wat Rosberg doet;
- derde, vierde of vijfde wordt en Rosberg niet wint;
- zesde wordt en Rosberg niet in de top-twee eindigt;
- zevende of achtste wordt en Rosberg niet in de top-drie eindigt;
- negende wordt en Rosberg niet in de top-vier eindigt;
- tiende of lager wordt en Rosberg niet in de top-vijf eindigt.

Nico Rosberg is wereldkampioen als hij:
- wint en Hamilton niet in de top-twee eindigt;
- tweede wordt en Hamilton niet in de top-vijf eindigt;
- derde wordt en Hamilton niet in de top-zes eindigt;
- vierde wordt en Hamilton niet in de top-acht eindigt;
- vijfde wordt en Hamilton niet in de top-negen eindigt.

Dat is theorie.  Die ken ik. Maar in de praktijk kan ik me niet voorstellen dat hij lager eindigt dan tweede. Behalve wanneer hij uitvalt.

Kootje

Een lekke band (zie Spa), remkoelingsproblemen (zie Montréal) of 'n verkeerd getimede SC (zie Hongarije) kunnen anders ook roet in het eten gooien. Om over faliekant mislukkende pitsstops, DT's, S&G's ed nog maar niet te spreken. Ik ben er iig nog alles behalve gerust op. ;)

0634

Kan. Als je fan bent kan ik me dat levendig voorstellen. Ik gun het beiden wel dus ik hoop gewoon op een spectaculair eind. Dat de beste maar moge winnen. Of de andere.

Kootje

Ik gun het beiden ook, alleen Lewis net iets meer. :P

Belangrijker vind ik het dat het niet door die dubbele puntenregel beslist wordt. Dus als het Nico wordt, dan hoop ik wel dat hij minimaal 36 punten pakt op Lewis.

Oftewel:
Nico wint, Lewis komt niet verder dan P7
Nico wordt 2e, Lewis finisht buiten de punten of valt uit.

In alle andere gevallen (al valt Lewis uit door eigen schuld en Nico eindigt slechts op P3, 4 of 5) gun ik het Rosberg iig niet.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 21 november 2014 - 20:18:18
Zit jij soms op rekenen ;D
Ha, dat is nog beter dan mijn neefjes vroeger, die wilde vroeger altijd op Bijten, krabben en slaan.

En ik reken op de titel voor Lewis.;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 november 2014 - 20:18:18
Zit jij soms op rekenen ;D

;D ... Nee, maar reken er maar niet op dat ik me zomaar rijk reken zonder eerst uit te rekenen waar ik allemaal rekening mee moet houden voordat we de rekening gepresenteerd krijgen, daar ben ik toch echt te berekenend voor.

0634

Dan hoop ik voor jou dat uitgerekend Lewis mag winnen. ;)

Perton

Gridpenalty van 20 plaatsen voor Grosjean. Lekker nuttig ook. Zwaarste straf ooit lijkt me? (Los van diskwalificaties en starten uit de pitstraat natuurlijk...).

Grosjean is highly unlikely to qualify on pole in the 20-car field, and the FIA has decreed that any remaining unaccounted positions from his total punishment should be served as time penalties in the race. The governing body says he should serve an extra five-second penalty for up to five un-served places, 10s between six and 10 places, or a drive-through penalty if he fails to drop between 11 and 20 places on the grid.

Ik vermoed ergens dat hij de drive through-penalty zal krijgen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 00:36:35
Gridpenalty van 20 plaatsen voor Grosjean. Lekker nuttig ook. Zwaarste straf ooit lijkt me? (Los van diskwalificaties en starten uit de pitstraat natuurlijk...).

Grosjean is highly unlikely to qualify on pole in the 20-car field, and the FIA has decreed that any remaining unaccounted positions from his total punishment should be served as time penalties in the race. The governing body says he should serve an extra five-second penalty for up to five un-served places, 10s between six and 10 places, or a drive-through penalty if he fails to drop between 11 and 20 places on the grid.

Ik vermoed ergens dat hij de drive through-penalty zal krijgen.
lekker slim dat van Lotus, hadden ze beter de hele powerunit kunnen vervangen, dan start je uit de pitsstraat en is het verder klaar. Nu start je achteraan en krijg je ook nog eens een drive trough waarschijnlijk, dan ben je verder van huis

FolkertE


Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 november 2014 - 21:46:28
Dan hoop ik voor jou dat uitgerekend Lewis mag winnen. ;)

Daar reken ik stiekem wel op. :P


Citaat van: FolkertE op 22 november 2014 - 08:40:56
Heb ik wat gemist? Waarom zo veel plaatsten straf?

Omdat hij 3 onderdelen van z'n motor vervangen hebben, waarvan hij er al 5 verbruikt had. Dat is 2x 5 plaatsen en 1x 10 plaatsen gridpenalty, dus samen 20 plaatsen. Dus .... volledig eens met Tuesday dat dit niet echt slim is van Lotus, sterker nog ... ik vind het ronduit dom.

Ik ga weer even rekenen. ;)
Gezien z'n gemiddelde kwalificatieresultaten, zal hij ergens rond P16 kwalificeren. Dat betekend dus dat hij slechts 4 van die 20 plaatsen gridpenalty in kan leveren en hij dus 'n DT tegemoet kan zien. In dat geval zou uit de pitsstraat starten veel gunstiger zijn. Niet alleen heb je dan het voordeel van 'n compleet nieuwe motor, maar het kost ook minder tijd.