Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

Gestart door Maikel0230, 18 november 2014 - 11:27:39

« vorige - volgende »

Wie zal zondag Wereldkampioen Formule 1 gekroond worden?

Lewis Hamilton - 334 punten
14 (73.7%)
Nico Rosberg - 317 punten
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 16:10:37
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:03:00
Diepe buiging voor Hamilton. Groots kampioen vandaag en het hele jaar. Terechte titel. Prachtig om de emotie bij hem te zien. Het lange ophouden van de helm. Met de rug naar de camera blijven staan. Niks hard as a motherfucker, gewoon tranen. Emotie. Mooi hoor.

Jammer voor Rosberg. Wel stoer dat hij al strompelend per se die laatste paar ronden wilde doen en chapeau dat hij Hamilton na afloop meteen opzocht en feliciteerde. Ware sportman. Zo hoort het.

Volgend jaar, wie weet.
Zoals ik al zei, op deze manier kan ik er zelfs van genieten. Pure nederigheid.
Wat betref Rosberg, hij moet zn starts verbeteren, dan is ie al een heel eind. Dit was iig geen knock out zoals bij Webber in 2010, ik denk dat Rosberg volgend jaar nog beter zal zijn. Maar Hamilton wellicht ook.

Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.
ik heb Mol niet gehoord maar ik heb eerder dit jaar al gezegd dat Rosberg gewoon blij is dat ie meedoet. Ik hoop dat ie volgend jaar een iets andere mindset heeft, maar sowieso ook alle credits voor Rosberg dat ie het zo lang heeft vol gehouden tegen de opgestane Jezus Christus himself. Rosberg en Ricciardo zijn wat mij betreft wel duidelijk toegetreden tot de top 5. Als 2014 de ultieme graadmeter is zet ik Ricciardo misschien wel op 1 zelfs..

rafael25

Woooooooooooohoooooooooooo....Lewiiiissssssss Wooooorrrrrd Champioooonnnnnn.!!!!!!!!!..Yeeeeeeeeeeeeessssss..yeesss Fans..yeesssss Fans..yeessss Faaaansss !!!!

Enzo

Lewis terechte winnaar van dit vreselijke WK. Wel jammer voor Rosberg dat de auto niet wilde, had graag een mooi gevecht gezien vandaag.

Alles in al, niet echt een tof seizoen gezien. De dominantie van Merc was te groot en het showelement van DRS, ERS, Pirelli en de nieuwe motorformule heeft de sport geen goed gedaan in mijn ogen.

Volgende jaar dezelfde formule, dus ik ben al bevooroordeeld. De rijderswissels maken het nog wel interessant met Vettel naar Ferrari en Alonso naar McLaren, Max niet vergeten.

Franky R.

Hamilton in stijl WK geworden met een overwinning. Rosberg had nu pech in de laatste race, waar Hamilton in de eerste race stilstond.


Dat moet echt beter bij Mercedes.


En verder vond ik het wel een fraai seizoen omdat Mercedes weliswaar dominant was, maar de strijd tussen Hamilton en Rosberg het geen walkover maakte.


Beter dan de dominantie van Red Bull waar alleen Vettel dominant was, IMHO.


Voor 2015 hoop ik dat Williams, McLaren en Ferrari dichterbij kunnen komen en blijven.

rafael25

Fantastisch! de 2de titel is DIK VERDIENT en naar de juiste coureur gegaan!

Knipoog naar degene die pech voor Lewis hadden gewenst,(hier op deze site en ik zeg geen namen) en Rosberg die het kreeg. Ha,Ha! ;)

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 23 november 2014 - 16:39:25
Fantastisch! de 2de titel is DIK VERDIENT en naar de juiste coureur gegaan!

Knipoog naar degene die pech voor Lewis hadden gewenst,(hier op deze site en ik zeg geen namen) en Rosberg die het kreeg. Ha,Ha! ;)
;D ;D ;D


;)

0634

Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 16:27:50
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
Citaat van: Tuesday op 23 november 2014 - 16:10:37
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:03:00
Diepe buiging voor Hamilton. Groots kampioen vandaag en het hele jaar. Terechte titel. Prachtig om de emotie bij hem te zien. Het lange ophouden van de helm. Met de rug naar de camera blijven staan. Niks hard as a motherfucker, gewoon tranen. Emotie. Mooi hoor.

Jammer voor Rosberg. Wel stoer dat hij al strompelend per se die laatste paar ronden wilde doen en chapeau dat hij Hamilton na afloop meteen opzocht en feliciteerde. Ware sportman. Zo hoort het.

Volgend jaar, wie weet.
Zoals ik al zei, op deze manier kan ik er zelfs van genieten. Pure nederigheid.
Wat betref Rosberg, hij moet zn starts verbeteren, dan is ie al een heel eind. Dit was iig geen knock out zoals bij Webber in 2010, ik denk dat Rosberg volgend jaar nog beter zal zijn. Maar Hamilton wellicht ook.

Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.
ik heb Mol niet gehoord maar ik heb eerder dit jaar al gezegd dat Rosberg gewoon blij is dat ie meedoet. Ik hoop dat ie volgend jaar een iets andere mindset heeft, maar sowieso ook alle credits voor Rosberg dat ie het zo lang heeft vol gehouden tegen de opgestane Jezus Christus himself. Rosberg en Ricciardo zijn wat mij betreft wel duidelijk toegetreden tot de top 5. Als 2014 de ultieme graadmeter is zet ik Ricciardo misschien wel op 1 zelfs..

Voor mij is Ricciardo de man van het seizoen. Fenomenaal jaar gereden.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:19:31
En Kootje: op pechgebied is het zo wel ongeveer gelijk geëindigd, toch?  ;)

Yup, dankzij de dubbele punten is het qua puntverlies nu zelfs iets doorgeslagen in het voordeel van Lewis, al heeft die laatste uiteindelijk wel iets meer pech gehad. Maar goed ... dat doet er nu niet meer toe, Lewis is de terechte kampioen. 8)

gloudiesaurus

Jep over het gehele seizoen was Lewis de sterkste. Verdiend gewonnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:40:31
Voor mij is Ricciardo de man van het seizoen. Fenomenaal jaar gereden.

100% akkoord

Vandaag ook weer dat gevecht met Vergne


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:18:34
[quote author=Tuesday link=topic=13421.msg419711#msg419711 date=14167554
Dat laatste van Mol snapte ik ook niet 'misschien wel Nico's enige kans op een titel'.

Hoezo dan? Volgend jaar rijdt hij toch ook bij Merc? De man heeft zojuist het beste jaar uit zijn loopbaan gereden, zat er het hele jaar dichtbij, kwam wel net te kort, maar waarom zou hij het volgend jaar niet weer spannend kunnen maken? Ik zou het niet weten.
Nuja, in het eerste jaar dat Red Bull kampioen werd was, zat Webber er ook dicht bij, maar in de jaren daarna kon hij ook geen vuist meer maken eigenlijk. Dus in die zin kan ik me voorstellen dat een ontketende Hamilton zijn zaakjes wat meer op orde krijgt en het verschil nog groter gaat maken.

Maar da's ook de enige reden die ik kan bedenken, ik ben het verder volledig met je eens.

0634

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 16:42:29
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:19:31
En Kootje: op pechgebied is het zo wel ongeveer gelijk geëindigd, toch?  ;)

Yup, dankzij de dubbele punten is het qua puntverlies nu zelfs iets doorgeslagen in het voordeel van Lewis, al heeft die laatste uiteindelijk wel iets meer pech gehad. Maar goed ... dat doet er nu niet meer toe, Lewis is de terechte kampioen. 8)

Ach die dubbele punten tel ik niet eens mee. Het is natuurlijk nooit exact gelijk, maar niemand kan zeggen dat de ene echt meer pech had dan de andere, het was uiteindelijk min of meer gelijk.

Overigens: veel te veel pech gevallen bij het team. Tot op de laatste race hebben ze de wagen nooit écht betrouwbaar kunnen krijgen.

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 23 november 2014 - 16:43:51
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:40:31
Voor mij is Ricciardo de man van het seizoen. Fenomenaal jaar gereden.

100% akkoord

Vandaag ook weer dat gevecht met Vergne



Voor mij is het toch Hamilton  :) Vandaag ook een superstart! Precies op het moment waarop het nodig is. Chapeau.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:45:11
Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 16:42:29
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:19:31
En Kootje: op pechgebied is het zo wel ongeveer gelijk geëindigd, toch?  ;)

Yup, dankzij de dubbele punten is het qua puntverlies nu zelfs iets doorgeslagen in het voordeel van Lewis, al heeft die laatste uiteindelijk wel iets meer pech gehad. Maar goed ... dat doet er nu niet meer toe, Lewis is de terechte kampioen. 8)

Ach die dubbele punten tel ik niet eens mee. Het is natuurlijk nooit exact gelijk, maar niemand kan zeggen dat de ene echt meer pech had dan de andere, het was uiteindelijk min of meer gelijk.

Overigens: veel te veel pech gevallen bij het team. Tot op de laatste race hebben ze de wagen nooit écht betrouwbaar kunnen krijgen.

Gelukkig maar, anders hadden ze alles gewonnen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is