Hoeveel credits geef je een coureur?

Gestart door Breaktest, 15 november 2014 - 17:32:46

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: Matthijs op 18 augustus 2015 - 10:53:36
Maldonado is geen koekebakker maar toch: minder dan Grosjean die op zijn beurt minder was dan Raikkonen die op zijn beurt weer minder is dan Vettel of Alonso. Gewoon een middenmoter met veel geld en een knikker in zijn bovenkamer.

Sorry voor dit tussendoortje, maar ik vond Grosjean op het eind niet minder dan Raikkonen bij Lotus. Integendeel zelfs, hij was m.i. toen duidelijk de betere. In het begin van hun 'teamgenootschap' was Raikkonen daarentegen wel de echte nummer 1, maar dat veranderde... Om die reden opperde ik destijds dat Ferrari de mindere Lotuscoureur kocht (voor heel veel geld).

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2015 - 15:49:58
Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.

Vooralsnog is het een eendagsvlieg gebleken. Je kan niet een oeuvre vol met bloopers hebben en dan wijzen op die ene zege en dan stellen: 'ik heb gewonnen dus ik ben goed genoeg.'

Matthijs

Citaat van: Fietser op 18 augustus 2015 - 17:14:19
Citaat van: Matthijs op 18 augustus 2015 - 10:53:36
Maldonado is geen koekebakker maar toch: minder dan Grosjean die op zijn beurt minder was dan Raikkonen die op zijn beurt weer minder is dan Vettel of Alonso. Gewoon een middenmoter met veel geld en een knikker in zijn bovenkamer.

Sorry voor dit tussendoortje, maar ik vond Grosjean op het eind niet minder dan Raikkonen bij Lotus. Integendeel zelfs, hij was m.i. toen duidelijk de betere. In het begin van hun 'teamgenootschap' was Raikkonen daarentegen wel de echte nummer 1, maar dat veranderde... Om die reden opperde ik destijds dat Ferrari de mindere Lotuscoureur kocht (voor heel veel geld).
Je hebt gelijk, al denk ik dat Raikkonen steeds minder wordt.

0634

Klopt. Sinds 2007 zo'n beetje ieder jaar.

FolkertE

2009,  2012 en 2013 nog een klein hoogte puntje. Maar het is helaas steeds minder geworden. Al was 2012 toch best een goed jaar.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 19 augustus 2015 - 09:03:21Al was 2012 toch best een goed jaar.
Zeker, maar met de huidige kennis: hoe goed was Raikkonen en hoe goed was Lotus destijds? Wat had een coureur van het caliber Vettel, Alonso, Hamilton met die Lotus gedaan?

CU@Finish

In 2012 WAS Maldonado inderdaad goed genoeg, maar in mijn ogen IS hij dat niet meer. Tijd is een niet te onderschatten factor. Als iedereen goed blijft omdat ze een keer een goede periode hadden kunnen we nu even goed Lauda, Hakkinen, Prost en Mansell weer in de wagens proppen  :P

Jehoentelaar

Of Pedro Diniz, de snelle paydriver zonder fratsen.

Franky R.


Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 18 augustus 2015 - 16:39:32
Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2015 - 15:49:58
Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.
Die mening had ik ook, maar je kunt natuurlijk niet blijven teren op een succes uit het verleden. Op een gegeven moment moet je daar ook nieuwe resultaten tegenover stellen.

Dat klopt, maar blijft wel staan dat hij ooit goed genoeg was dus. Daarnaast heeft hij niet weer in een auto gereden waarmee je kon winnen dus kan je hem daar niet echt op afrekenen.

Jehoentelaar

Hij kan inderdaad niet worden afgerekend op het niet kunnen winnen in deze Lotus. Wel op het hoge aantal incidenten die zijn plek op de coureursmarkt vrij onmogelijk hebben gemaakt.

Wings

Citaat van: Fietser op 18 augustus 2015 - 17:14:19
Citaat van: Matthijs op 18 augustus 2015 - 10:53:36
Maldonado is geen koekebakker maar toch: minder dan Grosjean die op zijn beurt minder was dan Raikkonen die op zijn beurt weer minder is dan Vettel of Alonso. Gewoon een middenmoter met veel geld en een knikker in zijn bovenkamer.

Sorry voor dit tussendoortje, maar ik vond Grosjean op het eind niet minder dan Raikkonen bij Lotus. Integendeel zelfs, hij was m.i. toen duidelijk de betere. In het begin van hun 'teamgenootschap' was Raikkonen daarentegen wel de echte nummer 1, maar dat veranderde... Om die reden opperde ik destijds dat Ferrari de mindere Lotuscoureur kocht (voor heel veel geld).

Eric Boullier gaf ruiterlijk toe dat Kimi genoot van een voorkeurstatus. Dat was één van zijn redenen waarom hij vond dat Kimi beter bij Lotus af was. Toen die focus werd verlegd naar Romain kon hij Kimi prima bijbenen leek wel. Dus ook ik heb niet het idee dat er veel snelheidsverschil tussen beiden zat. Wat ik echter jammer vind is dat Romain nauwelijks is gegroeid als rijder. Ja is hij wat volwassener en solide maar om nu te zeggen dat hij stappen heeft gezet: nee.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2015 - 15:49:58
Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.

Zoiets moet je wel in het juiste perspectief bekijken. In mij is ook geen topvoetballer verloren gegaan omdat ik ooit een bal tegen mijn hoofd aankwam die ik achter de doelman van Roda kopte. Dat zelfde geldt ook voor Maldonado. Ik bekijk de prestatie over de hele lijn om te oordelen of ik hem F1-waardig vind en dat gezegd hebbende heb ik niet de indruk dat die overwinning in lijn staat tot zijn prestatie daarvoor en daarna. Hij zat op het juiste moment op de juiste plaats in een situatie waarin alles zijn kant uitkwam. Dat gun ik hem van harte hoor maar vind het verder geen basis om conclusies te trekken.

Hamilton#44

Als je een race lang aan kop kan rijden zonder 1 foutje te maken dan hoor je op dat moment gewoon thuis in F1, dat is een waterdichte argumentatie.  :)

Anders rij je daar niet en wat is dan de criteria?

Jehoentelaar

Je zegt het zelf al: op dat moment. Dat moment is inmiddels ruim drie jaar geleden. Tijden veranderen.