Hoeveel credits geef je een coureur?

Gestart door Breaktest, 15 november 2014 - 17:32:46

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

70, want zoveel seconden verloor hij in Hongarije ongeveer met zijn hattrick aan doorrijstraffen.

0634

Het is een beetje dubbel, want een slechte rijder is hij niet. Afgezet tegen zijn teamgenoten heeft hij best de snelheid. Maar het blijft een wildebras en bij ieder duel hou je je hart vast. Als je het vergelijkt met mannen als Perez of Grosjean, die beiden ook als wildebras bekend stonden, heeft hij veruit het minste geleerd. 

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 16 augustus 2015 - 09:50:05
Het is een beetje dubbel, want een slechte rijder is hij niet. Afgezet tegen zijn teamgenoten heeft hij best de snelheid. Maar het blijft een wildebras en bij ieder duel hou je je hart vast. Als je het vergelijkt met mannen als Perez of Grosjean, die beiden ook als wildebras bekend stonden, heeft hij veruit het minste geleerd.

Klopt. Hij kan zeker wel rijden. Af en toe lijkt er alleen wat kortsluiting te zijn in zijn hersenpan.

Aan de andere kant heeft hij ook een GP-overwinning op zijn naam staan.

Maar eerlijk is eerlijk, zonder het geld van PVDSA had hij nu allang geen Formule 1 meer gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het probleem dat ik met Maldonado heb is dat wanneer hij bij incidenten betrokken raakt hij zich van geen kwaad bewust is. Ook nu weer dat ie riep dat incidenten nou eenmaal gebeuren als je de gevechten aangaat. Er zit geen enkele zelfreflectie in die jongen. Een wereld van verschil met zijn teamgenoot. Die had er een race schorsing voor nodig,  maar toch. Misschien dat Maldonado zoiets toch eens nodig heeft, al zou ie dit jaar dan weer geen schorsing verdienen gezien zien zijn verder prima rijgedrag.

CU@Finish

Hij lijkt het inderdaad zelf nooit te beseffen. Om eerlijk te zijn, dit jaar kunnen we ook moeilijk een goed jaar voor hem noemen wat betreft prestaties... 9-1 achterstaan in kwalificatieduels met Grosjean, die amper oefensessies rijdt op vrijdagochtend, vind ik niet bepaald indrukwekkend.

Wat raceresultaten betreft is het verschil niet zo heel groot, maar toch, van de 375 ronden die ze samen op de baan reden tijdens races dit jaar hing hij in totaal slechts 93 ronden voor Grosjean. Hij heeft inderdaad al mooie dingen laten zien, met als absoluut topmoment zijn zege in Spanje in 2012, maar van die Maldonado heb ik dit jaar nog niet veel gezien.

Wings

Agree. Nagaan dat Romain niet behoort tot de hoogvliegers van dit veld. Als je die al niet kunt bijhouden...

Perton

Maar de Lotus is verder ook niet zo sterk. Maldonado is verder ook geen drama ofzo dit jaar. Natuurlijk zijn er zat betere coureurs, maar Lotus is nou eenmaal een team dat geld nodig heeft. En van de coureurs met geld is Maldonado wel een prima optie. Van de vier coureurs die Lotus onder contract heeft, behoort hij sowieso tot de twee besten.

0634

Maar zonder geld niet goed genoeg. En dat is voor mij wel een heldere conclusie over hoe goed hij is.

Matthijs

Maldonado is geen koekebakker maar toch: minder dan Grosjean die op zijn beurt minder was dan Raikkonen die op zijn beurt weer minder is dan Vettel of Alonso. Gewoon een middenmoter met veel geld en een knikker in zijn bovenkamer.

Hamilton#44

Maldonado zit nu ook eenmaal in de hoek waar de klappen vallen, denk ook dat sommige coureurs daar misschien wel eens slinks gebruik van proberen te maken. Dat ze denken, ik laat em staan bij Maldonado, daar waar ze dat bij een andere coureur misschien niet zouden doen, onder het mom van: Hij kan zich niet permitteren weer te crashen. Als Maldonado dan weer zijn poot stijf houd zit je in een soort van vicieuze cirkel.

Vind hem verder niet langzaam ofzo, ook niet bloedsnel maar hij heeft wel een GP gewonnen, hoe je het ook wend of keert dan ben je geen paydriver. Ook in de GP2 deed ie het niet onaardig.

Perton

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2015 - 07:37:55
Maar zonder geld niet goed genoeg. En dat is voor mij wel een heldere conclusie over hoe goed hij is.
uiteraard. Ben ik met je eens.

Hamilton#44

Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.

FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2015 - 15:49:58
Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.
Maar wat heeft hij daarna gepresteerd? Kan me amper buitensporig goede resultaten herinneren. Enige wat ik me vaag nog kan herinneren is 3de startplek in Singapore in 2012. Voor de rest herinner ik me voornamelijk zijn crashes, akkefietjes en rare uitspraken. Volgens mij was er naast Lotus geen enkel team echt geïnteresseerd in hem. Williams schoof hem zelfs opzij voor Massa.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2015 - 15:49:58
Als je goed genoeg bent om te winnen in F1 hoor je daar ook thuis lijkt mij, maar goed dat is mijn mening.
Die mening had ik ook, maar je kunt natuurlijk niet blijven teren op een succes uit het verleden. Op een gegeven moment moet je daar ook nieuwe resultaten tegenover stellen.