Hoeveel credits geef je een coureur?

Gestart door Breaktest, 15 november 2014 - 17:32:46

« vorige - volgende »

Perton

#30
Oké, maar alsnog ging het me er in algemene zin om dat er legio redenen zijn om voor de ene of andere coureur te kiezen. De enige reden dat ik Button benoem is omdat Figge een aantal coureurs (waaronder Button) als voorbeeld noemde. Het zal me verder een worst wezen wie er volgend jaar in de McLaren zit.

0634

Okee, dat kan. Toch ben ik het meer met mezelf eens.

Perton

Neem Lotus. Hülkenberg had ongetwijfeld betere resultaten dan Maldonado gescoord dit jaar, maar zonder Maldonado waren ze misschien wel failliet gegaan. Lijkt me in dergelijke gevallen toch wel duidelijk dat resultaat alleen niet een doorslaggevende factor zijn bij het kiezen van een coureur.

0634

uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).

Moet je dan nu nog besluiten of je jong met potentie of ouder met ervaring wil hebben? Kom, dat moet toch allang besloten zijn.

Perton


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 november 2014 - 22:51:37
uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).
eerst zeg je dat geld geen argument is bij McLaren, maar later gebruik je t zelf wel weer. Bovendien is het helemaal niet gezegd dat Button duurder is. Dit jaar wel, maar voor volgend jaar hebben beiden nog niks. Ik vraag me ook af of Button vs Magnussen de reden is, ik denk eerder dat het bij probleem bij Alonso zit.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 18 november 2014 - 22:51:37
uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).

Moet je dan nu nog besluiten of je jong met potentie of ouder met ervaring wil hebben? Kom, dat moet toch allang besloten zijn.

Dat zou je inderdaad van tevoren besloten kunnen hebben, als "potentie" te kwantificeren viel. Hoeveel potentie heeft Magnussen? 42? Als Magnussen nu de laatste races wat dichter bij Button was gebleven, dan was het een gemakkelijkere keuze geweest voor McLaren. Maar Magnussen lijkt gewoon meer en meer tegen te vallen.

0634

Citaat van: Tuesday op 18 november 2014 - 23:22:20
Citaat van: Jeroen op 18 november 2014 - 22:51:37
uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).
eerst zeg je dat geld geen argument is bij McLaren, maar later gebruik je t zelf wel weer. Bovendien is het helemaal niet gezegd dat Button duurder is. Dit jaar wel, maar voor volgend jaar hebben beiden nog niks. Ik vraag me ook af of Button vs Magnussen de reden is, ik denk eerder dat het bij probleem bij Alonso zit.

Geld om te overleven bedoelde ik. Dat heeft McLaren niet nodig. MAar bij gelijke kansen voor tweede rijders, kan geld wel een factor zijn.

0634

Citaat van: Jozef op 19 november 2014 - 03:32:06
Citaat van: Jeroen op 18 november 2014 - 22:51:37
uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).

Moet je dan nu nog besluiten of je jong met potentie of ouder met ervaring wil hebben? Kom, dat moet toch allang besloten zijn.

Dat zou je inderdaad van tevoren besloten kunnen hebben, als "potentie" te kwantificeren viel. Hoeveel potentie heeft Magnussen? 42? Als Magnussen nu de laatste races wat dichter bij Button was gebleven, dan was het een gemakkelijkere keuze geweest voor McLaren. Maar Magnussen lijkt gewoon meer en meer tegen te vallen.

Ik denk zelf 51. Maar het klopt, je moet natuurlijk wel de potentie zien. Maar goed, Magnussen rijdt toch al een paar bij Mclaren? Die zal dan toch ook niet op die laatste paar racejes beoordeeld worden?

Figge

Citaat van: Jeroen op 19 november 2014 - 06:17:19
Citaat van: Tuesday op 18 november 2014 - 23:22:20
Citaat van: Jeroen op 18 november 2014 - 22:51:37
uh ja, maar dat is voor McLaren geen argument lijkt me.

Ik snap dat je meerdere redenen kunt hebben. Daarom snap ik ook niet waarom het nu nog niet duidelijk is. Ongeacht Abu Dhabi kunnen we stellen dat Button normaal gesproken meer punten pakt in een jaar en beter zal ontwikkelen maar tevens duurder is, maar Magnussen de toekomst heeft en goedkoper is. Daar gaat m.i. de keuze tussen. Jong vs oud (er).
eerst zeg je dat geld geen argument is bij McLaren, maar later gebruik je t zelf wel weer. Bovendien is het helemaal niet gezegd dat Button duurder is. Dit jaar wel, maar voor volgend jaar hebben beiden nog niks. Ik vraag me ook af of Button vs Magnussen de reden is, ik denk eerder dat het bij probleem bij Alonso zit.

Geld om te overleven bedoelde ik. Dat heeft McLaren niet nodig. MAar bij gelijke kansen voor tweede rijders, kan geld wel een factor zijn.

Overleven is misschien niet het juiste woord, maar ik denk dat McLaren zich niet nog een jaar zonder hoofdsponsor kan veroorloven.

Figge

Citaat van: Breaktest op 18 november 2014 - 15:09:36
Citaat van: Figge op 18 november 2014 - 11:24:50
Bovendien is de strijd vooraan toch ook niets ontziend? Nico en Lewis gunnen elkaar niets. Alonso slacht Kimi gewoon dit jaar, Daniel heeft volkomen maling aan de status van Seb. Wat is het probleem? Dat de verliezers niet ontslag krijgen op staande voet?
Zo iets ja. Niet meteen natuurlijk, iedere coureur verdient een herkansing. Maar als iemand twee jaar op rij door zijn collega verslagen wordt, ik denk bv aan Barrichello, Webber enz., dan vind ik diens aanwezigheid tamelijk pointless worden. Vanuit sportief oogpunt dus. Men heeft zijn max bereikt maar is zijn meerdere tegengekomen. Wegwezen dan, nu mag een ander het proberen. Ik ben voor doorstroming, in alle gelederen, maar he, that's me.

Het heeft er alle schijn van dat Rosberg het dit jaar voor de 2e keer achter elkaar door Hamilton wordt verslagen. Moet hij weg?

Breaktest

Citaat van: Figge op 19 november 2014 - 09:27:13
Citaat van: Breaktest op 18 november 2014 - 15:09:36
Citaat van: Figge op 18 november 2014 - 11:24:50
Bovendien is de strijd vooraan toch ook niets ontziend? Nico en Lewis gunnen elkaar niets. Alonso slacht Kimi gewoon dit jaar, Daniel heeft volkomen maling aan de status van Seb. Wat is het probleem? Dat de verliezers niet ontslag krijgen op staande voet?
Zo iets ja. Niet meteen natuurlijk, iedere coureur verdient een herkansing. Maar als iemand twee jaar op rij door zijn collega verslagen wordt, ik denk bv aan Barrichello, Webber enz., dan vind ik diens aanwezigheid tamelijk pointless worden. Vanuit sportief oogpunt dus. Men heeft zijn max bereikt maar is zijn meerdere tegengekomen. Wegwezen dan, nu mag een ander het proberen. Ik ben voor doorstroming, in alle gelederen, maar he, that's me.

Het heeft er alle schijn van dat Rosberg het dit jaar voor de 2e keer achter elkaar door Hamilton wordt verslagen. Moet hij weg?
Als je het zwartwit stelt wel ja. Maar de wereld is niet zwartwit en zo denk ik ook niet. Je moet natuurlijk wel nauwkeurig kijken hoe een nederlaag tot stand is gekomen en hoe groot die is. In het geval Rosberg kun je zeggen dat het dit jaar ongeveer gelijk spel is, en als ik me goed herinner had Rosberg het jaar ervoor aanmerkelijk meer pech. Dus wat mij betreft zit hij in een grijs gebied.
Maar om even bij Rosberg te blijven, strikt genomen vond ik dat Schumacher na het tweede jaar wel zijn krediet had opgebruikt.

Kootje

Dus 'n 7-voudig WK heeft bij jou minder krediet dan geen-voudig WK? ???

Breaktest

Citaat van: Kootje op 19 november 2014 - 17:09:33
Dus 'n 7-voudig WK heeft bij jou minder krediet dan geen-voudig WK? ???
Als je het zo stellen wil, inderdaad. Ik heb niet zo veel met reputaties. Als je je daarop beroept moet je ook als zodanig presteren. Voor een veertig-jarige was het best indrukwekkend maar voor een 7-voudig kampioen niet. Feit blijft dat ie twee jaar lang niet echt vuist kon maken tegen Rosberg, en op de duur begon ie zelfs beginnersfouten te maken. Het was ook een beetje een noodgreep van Mercedes. Ze hadden behoefte aan een grote naam, maar op dat moment was er niet veel op de rijdersmarkt voor handen. Het team zelf ging van 4 naar 4 naar 5, dus een duw in de goede richting geven lukte ook al niet. 

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/maldonado_media_schildert_mij_af_als_een_idioot/


CitaatHet lijkt wel alsof de media constant op zoek zijn naar dingen om mijn talent te verhullen en mijn imago te beschadigen.


Hoeveel credits krijgt Pastor van jullie? :)