Interlagos : man van de race?

Gestart door Sabai, 09 november 2014 - 19:03:08

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Rosberg
10 (62.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
3 (18.8%)
Button
2 (12.5%)
Vettel
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Alonso
0 (0%)
Iemand andere namelijk. .....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

0634

Ik ga trouwens gewoon schaamteloos voor Button. Omdat het (nog) kan. ;)

Fietser

Ik snap niet goed waarom velen moeite hebben met kiezen. Voor mij was het overduidelijk Rosberg. Hij had een goede start, maakte geen fouten en stond de hele wedstrijd onder zeer grote druk, niet alleen van Hamilton, maar ook vanwege de algemeen geldende opinie die stelt dat de Duitser het in qua race pace aflegt tegen de Engelsman. Dat laatste is best mogelijk, maar race pace is 1 en winnen is 2, althans in Brazilië. Dat laatste deed Rosberg fier, ondanks de genoemde mentale druk. Daarbij komt nog dat hij het hele weekend al de snelste was. Rosberg dus, voor mij the man of the match.

rafael25


Pancake Shield

Button zonder enige twijfel. Hij brengt die McLaren dit jaar toch op plaatsen waar het niet altijd kan en sleept er zo een paar zwaar nodige punten uit. Geen idee waar Magnussen was gebleven, maar die viel toch tegen.

Niet gekozen voor Rosberg of Hamilton, omdat ze allebei toch het net niet hadden. Hamilton had natuurlijk die dure fout voor zijn tweede pitstop en Rosberg moest daarna lijdzaam toe zien hoe Hamilton eigenlijk de snelste van de twee was.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: Fietser op 09 november 2014 - 21:01:26
Ik snap niet goed waarom velen moeite hebben met kiezen. Voor mij was het overduidelijk Rosberg. Hij had een goede start, maakte geen fouten en stond de hele wedstrijd onder zeer grote druk, niet alleen van Hamilton, maar ook vanwege de algemeen geldende opinie die stelt dat de Duitser het in qua race pace aflegt tegen de Engelsman. Dat laatste is best mogelijk, maar race pace is 1 en winnen is 2, althans in Brazilië. Dat laatste deed Rosberg fier, ondanks de genoemde mentale druk. Daarbij komt nog dat hij het hele weekend al de snelste was. Rosberg dus, voor mij the man of the match.
Mjah ik heb daar dan toch mijn twijfels bij. Uiteindelijk had ie na de fout van Hamilton gewoon weg moeten rijden, maar dat deed ie niet. Integendeel, Hamilton reed het gat weer makkelijk dicht. Of Rosberg heeft echt tot op het randje geconsolideerd, of zijn racetempo was eigenlijk helemaal niet zo goed. Een beetje wat Pancake Shield ook zegt. Daarom zal ik ook absoluut niet op Hamilton stemmen. Was die Rosberg nog voorbij gekomen, dan misschien wel. Maar goed, da's nu irrelevant.

Ik ga dan toch ook voor Massa. Natuurlijk wat schoonheidsfoutjes hier en daar, maar uiteindelijk toch weer eens een sterke race voor eigen publiek, zoals we dat in zijn eerste Ferrari-periode (pre-crash dus) ook al zagen. Of hij de beste was vandaag? Geen idee. Maar ik gun het hem gewoon, dus mijn stem krijgt hij.

Niels_

#20
Citaat van: Jeroen op 09 november 2014 - 19:44:34
Met Alonso had hij nog een leuk duelletje. Kimi verloor alleen maar. Kon hij niks aan doen, maar om hem dan tot Man van de race uit te roepen...

Maar goed, Button is ook mager hoor. Ik onthou me denk ik maar van stemmen.
Natuurlijk lijkt het alsof Kimi alleen maar plaatsen verloor, maar dat is natuurlijk ook gewoon het 'nadeel' dat je hebt als je een stop minder doet. Prima race van hem, helaas dit seizoen veel te weinig van hem gezien.

Maar toch ga ik voor Rosberg.

0634

Dat zei ik er ook bij he, 'hij kon daar niks aan doen', zei ik ;)

FolkertE

Ik ga denk ik voor Rosberg. Strakke race en een keer onder druk geen foutje gemaakt of ingehaald door Lewis. Gewoon strak en nog een mathematische kans voor de titel.

Jozef

Ik heb ook op Rosberg gestemd, al vind ik "foutloos" niet van toepassing (vroeg in de derde stint een gigantische blokkering van het rechtervoorwiel, ik denk dat dat de reden was dat Hamilton vervolgens het gat dicht kon rijden). Toch aan de druk weerstaan en ook gewoon het gehele weekend de snelste, dus hij verdient een stem omdat hij eindelijk nog eens een antwoord weet te geven aan Hamilton.

Arthur

Ik heb lekker voor Massa gestemd. Keurig op 3 ondanks zijn straf. Verder dit weekend ook weer snel vergeten ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik vond het trouwens wel een beetje dom van massa om bij het verkeerde team te willen pitten  ;D

Arthur

Citaat van: Sabai op 10 november 2014 - 17:01:38
Ik vond het trouwens wel een beetje dom van massa om bij het verkeerde team te willen pitten  ;D

Vroeger hadden we de banaan van de race. Had hij ook in gepast. Maar dus nog beter Man van de race door zijn dubbele pitstop en straf ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ik vond Raikkonen vandaag ook goed rijden. Vooral zijn strijd tegen Alonso in de snellere Ferrari vond ik erg gaaf om te zien. Alonso nam niet al te veel risico's, maar Raikkonen liet wel even zien dat hij nog steeds het vuur in de tenen heeft.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

FolkertE

Citaat van: NielsD op 10 november 2014 - 17:19:38
Citaat van: FolkertE op 10 november 2014 - 17:15:08
Ik vond Raikkonen vandaag ook goed rijden.

Waar zag je hem rijden?
Hij heeft voor mij vandaag een prive race met al de andere coureurs gereden. Ik wilde nog eens kijken hoe het precies ging.  8)