Round 18: Grande Prêmio do Brasil, Interlagos, São Paulo

Gestart door Maikel0230, 04 november 2014 - 15:12:11

« vorige - volgende »

Breaktest

De koning van Brazilie is overigens een Fransman. Alain Prost heeft de GP 6 keer gewonnen, twee meer dan Michael Schumacher. Van de actieve rijders staan Massa en Vettel op 2.  De mercedes guys hebben hier nooit gewonnen.

0634

En los van de Mercedes guys won ook Alonso nog nooit in Brazilie. Om het compleet te maken: Raikkonen en Button wonnen hier beiden wel.

Zowel Button als Massa wonnen hier hun laatste wedstrijd ooit (tot nu toe en misschien wel voor altijd).

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 november 2014 - 16:00:49
Citaat van: Matthijs op 07 november 2014 - 11:27:18
Volgens mij had ik gelezen dat het runoff was (waarom?). Het is in ieder geval niet het reguliere circuit.

Beetje vreemde plek voor 'n run-off area, zo in de binnenbocht. Het lijkt mij dan ook eerder dat die bewuste bocht inderdaad ingekort wordt om zo meer run-off area te creëren aan de buitenkant, de kant waar nu nog de bocht ligt.

Als ik het zo bekijk betreft het hier trouwens bocht 10 en dat zou ik wel jammer vinden. Waar bocht 10 nu nog 'n bijna haakse knik is en de echte waaghalzen daar nog weleens 'n gokje wilden nemen, lijkt het me nu 'n meer vloeiendere bocht worden waardoor de mogelijkheid op 'n gokje verdwenen lijkt.
lijkt me sterk dat ze dan op deze manier (zoals op de foto te zien) te werk gaan. Wat wel het idee erachter is weet ik ook niet.

Sabai

Pole voor Rosber . Nu maar eens zien wat hij er morgen van bakt.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 08 november 2014 - 18:09:51
Pole voor Rosber . Nu maar eens zien wat hij er morgen van bakt.
Briljant rondje van Nico. Volgens mij 1 precies op de liniet. Lewis toch een foutje. Maar hij kan het zich permiteren. Morgen word een leuke race. Ik heb er zin in.

Tuesday

Heeft Rosberg toch iig nog een troostprijsje te pakken; de pole trophy. Volgens mij voor het eerst sinds Prost dat een wereldkampioen niet zn teamgenoot out qualified (ervan uitgaande dat Hamilton WK wordt).

Edit: ook Button werd in 2009 outqualified door Rubens.

0634

Dat ie op zaterdag het op kan nemen tegen Hamilton weten we inmiddels, laten we hopen dat hij het dit keer ook op zondag kan. Niet dat Lewis niet mag winnen, maar maak er een gelijkwaardige strijd van.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 21:35:46
Dat ie op zaterdag het op kan nemen tegen Hamilton weten we inmiddels, laten we hopen dat hij het dit keer ook op zondag kan. Niet dat Lewis niet mag winnen, maar maak er een gelijkwaardige strijd van.

Stiekem, héél stiekem hoop ik dat Lewis uitvalt of buiten de top-tien eindigt en Rosberg wint. Dan is het in Abu Dhabi een verschil van een puntje en doen die dubbele punten er sowieso niet meer toe.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Lijkt mij gewoon dat Rosberg em wint. Heb verder totaal niks van F1 gezien dit weekend, maar hij eindigt elke sessie bovenaan. Lijkt me dat ie dat nu toch wel eens een keer moet kunnen afmaken.

FolkertE

Citaat van: Perton op 09 november 2014 - 05:07:35
Lijkt mij gewoon dat Rosberg em wint. Heb verder totaal niks van F1 gezien dit weekend, maar hij eindigt elke sessie bovenaan. Lijkt me dat ie dat nu toch wel eens een keer moet kunnen afmaken.
kans op regen is wel heel erg groot. Kan van alles gebeuren nog. En ook al wil Hamilton het in style afmaken en ze allemaal winnen, denk ik niet dst hij on odig veel risico's gaat nemen.

0634

Met regen heb ik inderdaad geen idee, kan vanalles gebeuren. Verder, tja, Rosberg het hele weekend het snelste, maar het gat was enorm klein gisteren. Gevalletje Binnenkant paal buitenkant paal.

0634

Citaat van: FolkertE op 08 november 2014 - 20:11:27
Citaat van: Sabai op 08 november 2014 - 18:09:51
Pole voor Rosber . Nu maar eens zien wat hij er morgen van bakt.
Briljant rondje van Nico. Volgens mij 1 precies op de liniet. Lewis toch een foutje. Maar hij kan het zich permiteren. Morgen word een leuke race. Ik heb er zin in.

Ik zie hem nu pas maar echt briljant was het rondje niet. Kwam slecht uit Juncao en dat kost veel tijd. Als je zn beste tijden bij elkaar optelt had hij twee tienden harder gekund.

Kootje

Citaat van: Perton op 09 november 2014 - 05:07:35
Lijkt mij gewoon dat Rosberg em wint. Heb verder totaal niks van F1 gezien dit weekend, maar hij eindigt elke sessie bovenaan. Lijkt me dat ie dat nu toch wel eens een keer moet kunnen afmaken.

Tsja ... Nico is erg snel over één of twee rondjes, maar legt het in racepace toch erg vaak af tegen Lewis. Dat zie ik vanavond ook zomaar gebeuren. Aan de andere kant is Interlagos en Hamilton nooit echt 'n goed huwelijk gebleken, dus kan het muntje ook zomaar de andere kant op vallen. Laten we iig hopen op 'n mooi gevecht, en wie er dan uiteindelijk zegeviert (Hammi ;)) zal me verder worst zijn.

Enzo

Citaat van: Kootje op 09 november 2014 - 12:24:04
Citaat van: Perton op 09 november 2014 - 05:07:35
Lijkt mij gewoon dat Rosberg em wint. Heb verder totaal niks van F1 gezien dit weekend, maar hij eindigt elke sessie bovenaan. Lijkt me dat ie dat nu toch wel eens een keer moet kunnen afmaken.

Tsja ... Nico is erg snel over één of twee rondjes, maar legt het in racepace toch erg vaak af tegen Lewis. Dat zie ik vanavond ook zomaar gebeuren. Aan de andere kant is Interlagos en Hamilton nooit echt 'n goed huwelijk gebleken, dus kan het muntje ook zomaar de andere kant op vallen. Laten we iig hopen op 'n mooi gevecht, en wie er dan uiteindelijk zegeviert (Hammi ;)) zal me verder worst zijn.

Geen goed huwelijk? Kan me toch herinneren dat Hamilton hier enorme mazzel heeft gehad met het behalen van zijn kampioenschap... ;)

Kootje

Dat wel, maar de prestatie op zich (slechts 5e) stelt natuurlijk niet zoveel voor. En dan heb ik het nog niet eens over het verspelen vd wereldtitel in 2007 gehad, of het feit dat hij in de 7 edities waarin hij deelnam, slechts 1x op het podium stond en dat was nog het laagste treetje ook.