Round 18: Grande Prêmio do Brasil, Interlagos, São Paulo

Gestart door Maikel0230, 04 november 2014 - 15:12:11

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Maar tot en met 1995 was het vanaf de hairpin sowieso nog vrij bochtig; pas in 1996 kregen we het lange rechte stuk voor de chicane zoals we die nu kennen.

FolkertE

Citaat van: Edwin90 op 05 november 2014 - 11:37:44
Heb het even opgezocht. Het waren geen bandenstapels. Dat zal Barcelona geweest zijn dan. Het waren curbstones op het lange rechte stuk, gelegd in chicanevorm.
Klopt ja. Was ook zo lang geleden en had het niet met de zelfde interesse gekeken als ik nu kijk. En er was niet zo veel op internet als nu,  dus wist ik de helft niet eens.

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 05 november 2014 - 11:57:57
Maar tot en met 1995 was het vanaf de hairpin sowieso nog vrij bochtig; pas in 1996 kregen we het lange rechte stuk voor de chicane zoals we die nu kennen.

Volgens mij niet toch, waarom anders kerbs neerleggen?

Jehoentelaar

Ik herinnerde het me niet helemaal goed; de snelle chicane was er tot en met 1994, waarna een jaar later de huidige situatie is ontstaan:

CitaatWhen Normand and I reached the very fast right-left-right leading onto the back straight, we decided immediately that something needed to be done. As a temporary measure, we created a chicane with piles of tyres just before the start of the sequence of bends. It was not elegant but we had to do something in the limited amount of time before the 1994 Grand Prix. Not long after that, they got rid of the curves completely and simply made it a quick but open right leading onto the fastest part of the circuit.
Martin Brundle

Bron: F1Fanatic: http://www.f1fanatic.co.uk/2010/06/11/changing-tracks-circuit-gilles-villeneuve/


Gerard

jaja, we kunnen weer genieten van Max Verstappen komende Vrijdag!

Ben benieuwd

FolkertE

Citaat van: Gerard op 06 november 2014 - 15:50:38
jaja, we kunnen weer genieten van Max Verstappen komende Vrijdag!

Ben benieuwd
Zou leuk zijn als we weten hoe veel de programma's van Kvyatt/Vergne en Verstappen van elkaar afwijken.
Morgen om deze tijd niet veel te doen, dus denk dat ik maar eens weer ga kijken.

Maikel0230

Zoals geweten wordt Interlagos grondig gerenoveerd, voor dit jaar is er al een nieuwe pit-entry en is het ganse circuit voorzien van een nieuwe laag tarmac, wat betekent dat de baan ontzettend groen zal zijn.




Maar wat vooral mijn aandacht trok was dit




Wordt hier nu een bocht ingekort? Ik dacht toch dat dat niet de bedoeling was van de renovatie?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Volgens mij had ik gelezen dat het runoff was (waarom?). Het is in ieder geval niet het reguliere circuit.

Sabai

Bekijk net de O.P maar de race begint zondag om 5 uur toch?

FolkertE

Inderdaad Sabai, 5 uur.
Verstappen gaat lekker trouwens.

Maikel0230

Klopt om 5 uur is de start, had nochtans de tijden aangepast maar blijkbaar is die aanpassing niet door het systeem opgepikt.

Heb het alsnog aangepast.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

Max P6, op 104 duizendste van Kvyat..
Hij stond met een kwartier te gaan 3de :)


Kootje

Citaat van: Matthijs op 07 november 2014 - 11:27:18
Volgens mij had ik gelezen dat het runoff was (waarom?). Het is in ieder geval niet het reguliere circuit.

Beetje vreemde plek voor 'n run-off area, zo in de binnenbocht. Het lijkt mij dan ook eerder dat die bewuste bocht inderdaad ingekort wordt om zo meer run-off area te creëren aan de buitenkant, de kant waar nu nog de bocht ligt.

Als ik het zo bekijk betreft het hier trouwens bocht 10 en dat zou ik wel jammer vinden. Waar bocht 10 nu nog 'n bijna haakse knik is en de echte waaghalzen daar nog weleens 'n gokje wilden nemen, lijkt het me nu 'n meer vloeiendere bocht worden waardoor de mogelijkheid op 'n gokje verdwenen lijkt.