Man van de race: usa

Gestart door FolkertE, 02 november 2014 - 23:16:15

« vorige - volgende »

Wie was relatief gezien het beste bezig vandaag.

Lewis Hamilton
3 (15%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
10 (50%)
Felipe Massa
0 (0%)
Valteri Bottas
0 (0%)
Fernando Alonso
1 (5%)
Sebastian Vettel
2 (10%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Jean-Erik Verne
1 (5%)
Pastor Maldonad.
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 20

Pancake Shield

Pastor Maldonado voor mij. Een man, die toch bekend staat als crashmagneet (en zeker de onderliggende in het duel met Grosjean) heeft vandaag een uitstekende race gereden. Geen idiote acties of wat dan ook, gewoon strak gereden en zijn twee puntjes meegepakt. Ik vond hem ook netter rijden dan Grosjean, die in de slotfase toch vaak van de baan ging (wrs vanwege zijn banden).
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634


Wings

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2014 - 23:54:31
Pastor Maldonado voor mij. Een man, die toch bekend staat als crashmagneet (en zeker de onderliggende in het duel met Grosjean) heeft vandaag een uitstekende race gereden. Geen idiote acties of wat dan ook, gewoon strak gereden en zijn twee puntjes meegepakt. Ik vond hem ook netter rijden dan Grosjean, die in de slotfase toch vaak van de baan ging (wrs vanwege zijn banden).

En z'n eerste punt gescoord.

Kootje

Button en Alonso, omdat zij het mooiste gevecht leverden. Voor de rest stak er eigenlijk niemand bovenuit en om nu weer op e winnaar te stemmen. :-\

Tuesday

Maldonado dan maar. Ondanks dat ie 2x een domme tijdstraf aan zn broek kreeg, toch 9e.

NielsD

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2014 - 23:54:31
Pastor Maldonado voor mij. Een man, die toch bekend staat als crashmagneet (en zeker de onderliggende in het duel met Grosjean) heeft vandaag een uitstekende race gereden. Geen idiote acties of wat dan ook, gewoon strak gereden en zijn twee puntjes meegepakt. Ik vond hem ook netter rijden dan Grosjean, die in de slotfase toch vaak van de baan ging (wrs vanwege zijn banden).

Helemaal mee eens! Die laatste inhaalactie op Vergne was gewoon heerlijk om te zien.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

#21
Citaat van: Tuesday op 03 november 2014 - 06:29:23
Maldonado dan maar. Ondanks dat ie 2x een domme tijdstraf aan zn broek kreeg, toch 9e.
10e. Door die tijdstraf is hij juist niet 9e maar 10e geworden. En als Button en Grosjean niet in de laatste ronde waren gelapt, dan was Maldonado zelfs 11e of 12e geworden (want Button reed dichter dan de straf van 5 seconden achter Maldonado). Te weinig mijns inziens om man van de race te worden.

Oeps, na de straf van Vergne dus wel 9e.

Fietser

#22
Er zijn m.i. 3 opties: Hamilton, Ricciardo en Maldonado. Hamilton was de beste met het beste materiaal. Maldonado toonde dat hij het (toch) in zich heeft. Ricciardo liet weer eens zien waarom hij eigenlijk de renner van het jaar is door zijn fraaie acties, zijn vermogen om snellere jongens voor te komen (en te blijven) en doordat hij zijn veel geroemde teamgenoot toch een beetje als een krabbelaar wegzet. Ik kies daarom voor de Aussie. Eigenlijk is er nog een optie: de architect van dit circuit.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 09:39:51
Eigenlijk is er nog een optie: de architect van dit circuit.
Twee van de drie races op dit circuit waren top, dus het lijkt erop dat dit deels door de layout komt. Wat zou het zijn aan de layout dat de races zo leuk zijn?

Figge

Citaat van: Matthijs op 03 november 2014 - 09:58:46
Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 09:39:51
Eigenlijk is er nog een optie: de architect van dit circuit.
Twee van de drie races op dit circuit waren top, dus het lijkt erop dat dit deels door de layout komt. Wat zou het zijn aan de layout dat de races zo leuk zijn?

De mogelijkheid om verschillende lijnen te rijden die in gevecht net zo snel zijn, met name op de exit van de bocht. Snelle bochten in combinatie trage in dezelfde sectoren. Hierdoor biedt de baan de ruimte voor de gevechten zoals Button en Alonso gisteren hadden. Je kunt als verdediger ook verschillende dingen doen ipv slechts 1x proberen je lijn te verdedigen. Op banen als Monza is het heel klassiek. Uit de slipsteam, even 1x keer knijpen, en het is klaar.
Hier kun je door eerder te remmen een snellere exit creëren en gaat t gevecht na de bocht gewoon door.

Matthijs

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 10:14:56
Citaat van: Matthijs op 03 november 2014 - 09:58:46
Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 09:39:51
Eigenlijk is er nog een optie: de architect van dit circuit.
Twee van de drie races op dit circuit waren top, dus het lijkt erop dat dit deels door de layout komt. Wat zou het zijn aan de layout dat de races zo leuk zijn?

De mogelijkheid om verschillende lijnen te rijden die in gevecht net zo snel zijn, met name op de exit van de bocht. Snelle bochten in combinatie trage in dezelfde sectoren. Hierdoor biedt de baan de ruimte voor de gevechten zoals Button en Alonso gisteren hadden. Je kunt als verdediger ook verschillende dingen doen ipv slechts 1x proberen je lijn te verdedigen. Op banen als Monza is het heel klassiek. Uit de slipsteam, even 1x keer knijpen, en het is klaar.
Hier kun je door eerder te remmen een snellere exit creëren en gaat t gevecht na de bocht gewoon door.

Klopt, maar circuits als India (Buddh...), Zuid Korea en Abu Dhabi hebben/hadden ook snelle en trage bochten afgewisseld en een brede baan. Dus dat kan het niet alleen zijn. De mogelijkheid tot slipstreamen is ook niet veel anders dan in genoemde circuits (trage bocht gevolgd door een lang recht stuk).
De verschillende lijnen is wel opvallend.

Figge

Citaat van: Matthijs op 03 november 2014 - 10:23:19
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 10:14:56
Citaat van: Matthijs op 03 november 2014 - 09:58:46
Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 09:39:51
Eigenlijk is er nog een optie: de architect van dit circuit.
Twee van de drie races op dit circuit waren top, dus het lijkt erop dat dit deels door de layout komt. Wat zou het zijn aan de layout dat de races zo leuk zijn?

De mogelijkheid om verschillende lijnen te rijden die in gevecht net zo snel zijn, met name op de exit van de bocht. Snelle bochten in combinatie trage in dezelfde sectoren. Hierdoor biedt de baan de ruimte voor de gevechten zoals Button en Alonso gisteren hadden. Je kunt als verdediger ook verschillende dingen doen ipv slechts 1x proberen je lijn te verdedigen. Op banen als Monza is het heel klassiek. Uit de slipsteam, even 1x keer knijpen, en het is klaar.
Hier kun je door eerder te remmen een snellere exit creëren en gaat t gevecht na de bocht gewoon door.

Klopt, maar circuits als India (Buddh...), Zuid Korea en Abu Dhabi hebben/hadden ook snelle en trage bochten afgewisseld en een brede baan. Dus dat kan het niet alleen zijn. De mogelijkheid tot slipstreamen is ook niet veel anders dan in genoemde circuits (trage bocht gevolgd door een lang recht stuk).
De verschillende lijnen is wel opvallend.

Klopt. Maar daar is het ook niet echt mogelijk om verschillende lijnen te rijden. Er is een te precieze ideale lijn op veel plekken. Daardoor moet je ook precies de lange rechte stukken op. Hierdoor wordt het alsnog moeilijk om ook daar te kunnen inhalen ondanks een hairpin aan het einde met veel asfalt.
Het draait om meerdere lijnen die even snel zijn.

Hamilton#44

Denk dat Vettel in verhouding de moeilijkste race heeft gereden heeft met het beste resultaat.

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 23:51:09
Jullie moesten eens een dag met mij karten...
Deal, jij betaalt.

Man van de race? Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso en Vettel.
Ik ga straks kiezen.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 03 november 2014 - 11:04:54
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 23:51:09
Jullie moesten eens een dag met mij karten...
Deal, jij betaalt.

Man van de race? Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso en Vettel.
Ik ga straks kiezen.

Kerel, wij weten allemaal allang dat je op Hamilton zal stemmen.
Motivatie is niet nodig hoor. Iedereen heet gezien dat hij de beste was gisteren :P