kvyat kaliber ricciardo?

Gestart door Leroy, 14 oktober 2014 - 08:40:42

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 04 november 2014 - 11:41:38
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 22:46:30
Kvyat erg matig de afgelopen races. Ook nu weer ver achter Vergne die gewoon een toffe race neerzet.

Het doet mij een beetje denken aan Perez toen hij van Sauber naar McLaren ging. Hij was heel goed voor de bekendmaking, maar reed daarna alleen maar slechte races waarbij je dacht: 'wow en die gaat naar McLaren?'. Dat gevoel krijg ik nu ook een beetje bij Kvyat.
Kvyat reed ook vlak achter Vergne, maar kreeg iets in zijn sidepot of zo. Hij maakte een extra pitstop om het schoon te maken. Op dat moment reed hij in het zelfde groepje als Vergne en was sneller.

Figge

Citaat van: Pancake Shield op 04 november 2014 - 11:41:38
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 22:46:30
Kvyat erg matig de afgelopen races. Ook nu weer ver achter Vergne die gewoon een toffe race neerzet.

Het doet mij een beetje denken aan Perez toen hij van Sauber naar McLaren ging. Hij was heel goed voor de bekendmaking, maar reed daarna alleen maar slechte races waarbij je dacht: 'wow en die gaat naar McLaren?'. Dat gevoel krijg ik nu ook een beetje bij Kvyat.

Destijds bij de Perez/McLaren aankondiging had ik al de indruk dat het een soort paniekactie was, omdat Hamilton vertrek bij McLaren zou aankondigen. Je ziet nu hetzelfde bij RBR. Ik denk dat het een beetje een paniekactie van RBR is. Oh Vettel weg, wat te doen? En nu een te overhaaste beslissing. Ik vind het serieus te vroeg voor Kvyatt om naar een topteam te gaan. JEV was veel logischer. Misschien iets grilliger als Ricciardo, maar dat doe je al snel als je in een auto rijdt die niet altijd goed is voor punten. Ik denk dat je vanzelf rustiger racet als je een auto hebt die altijd meerijdt voor het podium. JEV is echt een betere keuze voor RBR.

Vieze baas

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 22:46:30
Kvyat erg matig de afgelopen races. Ook nu weer ver achter Vergne die gewoon een toffe race neerzet.

Ik vind hem ook teleurstellen laatste races terwijl die in de vrije trainingen goed meedoet.

Als je nu het gehele seizoen bekijkt is Vergne toch beter dan Kvyat, helemaal als je meerekent dat Vergne in het begin van het seizoen veel mechanische pech had (in de races dat Kvyat punten scoorde).

Is ook niet gek dat Kvyat onderdoet voor Vergne in zn eerste seizoen maar rechtvaardigt zijn Red Bull plek voor volgend seizoen niet echt...

Leroy

vrije trainingen een +
q en Race  een -

tov vergne ... zouden ze een miscalculatie gemaakt hebben bij red bull?

Matthijs

Kvyat is een rookie. Rookies worden normaal gesproken veel beter in hun tweede seizoen. Vergne is in 3 jaar tijd gewogen en (iets) te licht bevonden. Kvyat is een risico, maar RB zal de kans op succes wel groter achten dan met Vergne. Vorig jaar had ook 'niemand' Bottas klaar gevonden voor een topteam, nu rijdt hij er. En goed.

Leroy

Williams was geen topteam meer de afgelopen 4 seizoenen... dus hoe is de verhouding dan volgens jou Matthijs ? had iedereen verwacht dat het "ineens" weer tot de top zou behoren?

Matthijs

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat Bottas vorig jaar een rookie was, talentvol maar grillig (legde het, met uitzondering van kwalificatie, af tegen Maldonado). Nu staat hij 4e (!) in het klassement en is hij met 5 podiums gewoon 1 van de grote namen van het seizoen. Wie zegt dat Kvyat niet een vergelijkbare ontwikkeling kan maken?

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 04 november 2014 - 13:51:44
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat Bottas vorig jaar een rookie was, talentvol maar grillig (legde het, met uitzondering van kwalificatie, af tegen Maldonado). Nu staat hij 4e (!) in het klassement en is hij met 5 podiums gewoon 1 van de grote namen van het seizoen. Wie zegt dat Kvyat niet een vergelijkbare ontwikkeling kan maken?


Kvyat is Kvyat....Bottas is Bottas. ;)


Maar veel zal afhangen hoe goed de RBR van 2015 zal zijn. Vorig jaar dachten we ook dat Alonso en Räikkönen een 'monsterduo' zou zijn, maar toen kwam de F14T even 'trollen'... :P