Waar is de ouderwetse shoot-out gebleven?

Gestart door Breaktest, 01 november 2014 - 14:00:21

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ja leve de shoot-out, leuk concept, maar totaal niet toepasbaar in de huidige Formule 1. Dan moet je alle opleidingsprogramma's overboord gooien en bijna NFL-style met een soort draft komen, om per team wat vrije coureurs op te pikken en dan allemaal shootouts te gaan houden.

Heeft ook geen meerwaarde verder, want als je een coureur het hele voorgaande jaar hebt gevolgd in F1 of in een andere klasse kun je redelijk inschatten wat je kunt verwachten. Laat de coureur in kwestie vervolgens in de winter z'n testprogramma afwerken en het zit allemaal wel snor.

Breaktest

Citaat van: Figge op 06 november 2014 - 14:56:41
Misschien is het prio lijstje van de teambaas er wel op gericht om allereerst voldoende financiële middelen te hebben. Misschien is de teambaas er wel toe gedwongen om op hierop te selecteren en is dat om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan wel de enige prioriteit.
Elk economieboekje beschrijft als prio 1 voor elk bedrijf staan dat het op zoek is naar continuïteit. Om dan te zeggen dat je een teambaas niet serieus kan nemen omdat hij dat om die reden een paydriver aantrekt vind ik dan weer raar. Of denk je ze dat bij Sauber nu een shoot out moeten gaan organiseren, terwijl Marcus en Felipe daar direct de liquide middelen aanvullen? Als ik teambaas wist ik het ook wel. Ze doen dat niet voor de lol, maar om te overleven.
Ik zou bijna de opmerking plaatsen, dat de medewerkers van een noodlijden team blij mogen zijn dat je niet hun teambaas bent. Maar omdat je ook aangeeft dat een shoot out niet alles zeggend laat ik dat maar achterwege.
Ik zit hier niet om me in een teambaas te verplaatsen maar om mijn mening als race-fan te geven. Mijn pleidooi voor een shoot-out is eigenlijk een oproep voor meer eerlijkheid en openheid. Het is behalve een heldere test ook een instrument om de gordijnen even weg te trekken als blijkt dat de teambaas daarna toch kiest voor een zwaar gesponsorde troela kiest. Zeg het gewoon. Zeg het tegen de coureur, zeg het tegen de fans dat het om zijn geld gaat, maar behandel hen niet als mongolen.
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom. 

Figge

Voel je je door sommige teambazen als een mongool behandeld dan?
Das niet leuk. Ik vind je iig geen mongool hoor.

Breaktest

Citaat van: Figge op 06 november 2014 - 16:27:16
Voel je je door sommige teambazen als een mongool behandeld dan?
Das niet leuk. Ik vind je iig geen mongool hoor.
Niet persoonlijk nee. Maar toch, da's erg lief van jou.

Tuesday

tja, ik zie in een shoot out Rosberg wel van Alonso winnen, maar toch zou ik als teambaas voor Alonso kiezen. Zo n shoot out lijkt me juist een gevaarlijke manier van selecteren. Button en Magnussen rijden het hele jaar al onder dezelfde omstandigheden tegen elkaar, maar toch is het nog een lastige keus wie er nu mag blijven. Nou wil ik niet zeggen dat een shoot out geheel nutteloos is, maar het lijkt me ook niet helemaal voor niks dat ze verdwenen zijn. Maar goed, tijdens tests worden coureurs ook wel eens aan de tand gevoeld hoor; op die manier verdiende Ricciardo zn stoeltje bij RBR, natuurlijk ook gekoppeld aan zn overige resultaten. t is echt niet allemaal nattevingerwerk zoals jij een beetje wil doen voorkomen.

Sabai

De shoot-out die nu omschreven word lijkt me helemaal geen goed idee. Dan ga je iemand bbeoordelen op een prestatie op die dag. Terwijl bijvoorbeeld  Vettel en Alonso zich al ruimschoots bewezen hebben. Een teambaas weet precies wat ze in huis halen.

0634

Ik snap sowieso niet hoe je het aan één kant kan hebben over het serieus nemen van een sport en aan de andere kant predikt voor een - lettelijk - 'heel holland bakt' selectie procedure. Nog even en we roepen het publiek op om te sms-en wie er volgend jaar in de McLaren moet rijden en wie in de Red Bull.

Perton

Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 16:07:05
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom.
Dus eigenlijk gaat het je helemaal niet om een shoot-out maar om meer transparantie in de sport. Zeg dat dan gewoon.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:51:13
Ik snap sowieso niet hoe je het aan één kant kan hebben over het serieus nemen van een sport en aan de andere kant predikt voor een - lettelijk - 'heel holland bakt' selectie procedure. Nog even en we roepen het publiek op om te sms-en wie er volgend jaar in de McLaren moet rijden en wie in de Red Bull.
Ik zie de tegenstelling niet. De F1 heeft zichzelf meer tot show ontwikkeld dan tot sport, dus wat is er mis een tv format? En een shoot-out tussen meerdere kandidaten - of ze nu geld hebben of niet - dat zie ik juist als een sportief element. Wat is daar niet snappen aan?

Sabai

Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 19:00:49
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:51:13
Ik snap sowieso niet hoe je het aan één kant kan hebben over het serieus nemen van een sport en aan de andere kant predikt voor een - lettelijk - 'heel holland bakt' selectie procedure. Nog even en we roepen het publiek op om te sms-en wie er volgend jaar in de McLaren moet rijden en wie in de Red Bull.
Ik zie de tegenstelling niet. De F1 heeft zichzelf meer tot show ontwikkeld dan tot sport, dus wat is er mis een tv format? En een shoot-out tussen meerdere kandidaten - of ze nu geld hebben of niet - dat zie ik juist als een sportief element. Wat is daar niet snappen aan?

Maar wat is er de toegevoegde waarde dan van ?

Perton

Citaat van: Sabai op 06 november 2014 - 19:02:59
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 19:00:49
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:51:13
Ik snap sowieso niet hoe je het aan één kant kan hebben over het serieus nemen van een sport en aan de andere kant predikt voor een - lettelijk - 'heel holland bakt' selectie procedure. Nog even en we roepen het publiek op om te sms-en wie er volgend jaar in de McLaren moet rijden en wie in de Red Bull.
Ik zie de tegenstelling niet. De F1 heeft zichzelf meer tot show ontwikkeld dan tot sport, dus wat is er mis een tv format? En een shoot-out tussen meerdere kandidaten - of ze nu geld hebben of niet - dat zie ik juist als een sportief element. Wat is daar niet snappen aan?

Maar wat is er de toegevoegde waarde dan van ?
Dat Breaktest weer eens een topic heeft waarmee hij tegen de meute in kan gaan om vervolgens met posts te komen dat "het koor het niet snapt" of er "te makkelijk over denkt".


Breaktest

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:04:59
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 16:07:05
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom.
Dus eigenlijk gaat het je helemaal niet om een shoot-out maar om meer transparantie in de sport. Zeg dat dan gewoon.
Nee Perton, weer mis. Het gaat op de eerste plaats om de vraag hoe we de geloofwaardigheid van de sport kunnen vergroten. Dat heb ik al in de eerste regels van dit topic gezegd. Misschien moet je eens ophouden mysterieuze motieven aan mijn woorden toe te wijzen maar gewoon lezen wat er staat. Overigens meer transparantie, daar kan niemand tegen zijn lijkt me.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 20:31:56
Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:04:59
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 16:07:05
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom.
Dus eigenlijk gaat het je helemaal niet om een shoot-out maar om meer transparantie in de sport. Zeg dat dan gewoon.
Nee Perton, weer mis. Het gaat op de eerste plaats om de vraag hoe we de geloofwaardigheid van de sport kunnen vergroten. Dat heb ik al in de eerste regels van dit topic gezegd. Misschien moet je eens ophouden mysterieuze motieven aan mijn woorden toe te wijzen maar gewoon lezen wat er staat. Overigens meer transparantie, daar kan niemand tegen zijn lijkt me.

Ik denk eerder dat de geloofwaardigheid kleiner word met jouw idee.

Perton

Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 20:31:56
Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:04:59
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 16:07:05
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom.
Dus eigenlijk gaat het je helemaal niet om een shoot-out maar om meer transparantie in de sport. Zeg dat dan gewoon.
Nee Perton, weer mis. Het gaat op de eerste plaats om de vraag hoe we de geloofwaardigheid van de sport kunnen vergroten. Dat heb ik al in de eerste regels van dit topic gezegd. Misschien moet je eens ophouden mysterieuze motieven aan mijn woorden toe te wijzen maar gewoon lezen wat er staat. Overigens meer transparantie, daar kan niemand tegen zijn lijkt me.
Nuja mijn eerdere posts werden genegeerd, dus dan is het niet zo gek dat ik geen idee heb waar ik aan toe ben. Je gaat van rookie naar Alonso en Vettel, naar een tv-format wat vervolgens weer "slechts een ideetje is", dus als ik moet lezen wat er gezegd werd, dan wordt je punt mij onduidelijker met elke letter die je typt. Kan je wel weer verwijtend doen, net als je laatst met Kootje deed, maar misschien moet je dan eens een cursus helder schrijven volgen ofzo. Degene die wel doorheeft wat nou precies je punt is in dit topic, mag het zeggen.