Waar is de ouderwetse shoot-out gebleven?

Gestart door Breaktest, 01 november 2014 - 14:00:21

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Dan kunnen we de boel net zo goed sluiten, want niemand snapt er meer wat van onderhand.


Breaktest

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 20:46:55
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 20:31:56
Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:04:59
Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 16:07:05
Ik heb al elders gezegd dat ik de hypocrisie en het cynisme van de F1 eigenlijk wel zat ben. Dat betekent niet dat gestopt dat ben met kijken, maar dat ik gestopt ben het als een sport te zien. Alle beetjes die helpen om de geloofwaardigheid van de F1 te vergroten heet ik van harte welkom.
Dus eigenlijk gaat het je helemaal niet om een shoot-out maar om meer transparantie in de sport. Zeg dat dan gewoon.
Nee Perton, weer mis. Het gaat op de eerste plaats om de vraag hoe we de geloofwaardigheid van de sport kunnen vergroten. Dat heb ik al in de eerste regels van dit topic gezegd. Misschien moet je eens ophouden mysterieuze motieven aan mijn woorden toe te wijzen maar gewoon lezen wat er staat. Overigens meer transparantie, daar kan niemand tegen zijn lijkt me.
Nuja mijn eerdere posts werden genegeerd, dus dan is het niet zo gek dat ik geen idee heb waar ik aan toe ben. Je gaat van rookie naar Alonso en Vettel, naar een tv-format wat vervolgens weer "slechts een ideetje is", dus als ik moet lezen wat er gezegd werd, dan wordt je punt mij onduidelijker met elke letter die je typt. Kan je wel weer verwijtend doen, net als je laatst met Kootje deed, maar misschien moet je dan eens een cursus helder schrijven volgen ofzo. Degene die wel doorheeft wat nou precies je punt is in dit topic, mag het zeggen.
Ik zou het wel fijn vinden als je het inhoudelijk houdt; dit lijkt meer een vorm van om je heen slaan, in die zin dat je andere discussies erbij haalt die hier niet ter zake doen. Mijn kritiek op Kootje sloeg niet zo zeer op Kootje zelf, maar op een bepaalde stijl van reageren die ik niet erg constructief vind. Ik heb desgevraagd precies uitgelegd wat ik daar mee bedoelde.
Terug naar dit topic: ik heb zelden zo uitgebreid uiteengezet wat mijn intenties zijn als in dit topic. Ik heb heus wel gelezen dat jij mijn bedoelingen niet duidelijk vond, maar ik geloof dat ik inmiddels ruim voldoende toelichting heb gegeven. Misschien niet rechtstreeks aan jou, maar het lijkt me weinig zinvol te herhalen wat ik al tegen anderen heb gezegd.

Perton

Eigenlijk niet. Ik weet namelijk nog steeds niet wat je nou wilt bereiken met een shoot-out. Hoe verbetert de geloofwaardigheid? Ik heb namelijk niet het IQ van een dronken chimpansee, dus ik kan prima inschatten of een coureur om geld of om zijn talenten wordt aangetrokken. En dat geldt voor de meeste mensen wel. De casual fan die alleen F1 kijkt omdat Verstappen meedoet, zal het een worst zijn wie er voor de rest meedoet en om welke reden. Formule 1 is nog altijd een van de meest populaire sporten wereldwijd, er is dus blijkbaar genoeg geloofwaardigheid.

Je haalt je eigen perceptie op de Formule 1 door de war met de realiteit. En dat is prima, ieder zijn eigen mening, maar kom dan niet met termen dat "het koor er te makkelijk over denkt." Daarmee haal je elke persoonlijke mening per definitie onderuit omdat die niet in jouw straatje past. En vervolgens als een kleine kleuter gaan lopen huilen omdat men "niet inhoudelijk" reageert. Rot toch op, man. Wees dan niet zo verschrikkelijk hautain en uit de hoogte als mensen een andere mening hebben.

Ik zie tal van inhoudelijke posts voorbij komen, ook van anderen, waar simpelweg geen reactie op komt. En dat heeft niks te maken met "dat je je verhaal al wel duidelijk hebt gemaakt", want als dat zo zou zijn, zouden die posts ook niet worden geplaatst.

Franky R.

Nogmaals, we hadden in 2013 een shoot-out tussen Bianchi en Sutil om een stoeltje bij Force India. Het is dus niet iets van jaren geleden. :)

Perton

Citaat van: Franky R. op 06 november 2014 - 22:38:06
Nogmaals, we hadden in 2013 een shoot-out tussen Bianchi en Sutil om een stoeltje bij Force India. Het is dus niet iets van jaren geleden. :)
Plus dit, als het nodig is voor een team, zullen ze het niet nalaten het te doen. Maar goed de helft van de teams kiest om commerciële redenen dus een shoot-out is voor hen overbodig, en de overige teams zijn dusdanig goed dat ze wel in staat zijn de echte bewezen toppers aan zich te verbinden. En persoonlijk zou ik de tv niet aanzetten voor een shoot-out bij Sauber of Force India.


Breaktest

Citaat van: Tuesday op 06 november 2014 - 17:16:48
tja, ik zie in een shoot out Rosberg wel van Alonso winnen, maar toch zou ik als teambaas voor Alonso kiezen. Zo n shoot out lijkt me juist een gevaarlijke manier van selecteren. Button en Magnussen rijden het hele jaar al onder dezelfde omstandigheden tegen elkaar, maar toch is het nog een lastige keus wie er nu mag blijven. Nou wil ik niet zeggen dat een shoot out geheel nutteloos is, maar het lijkt me ook niet helemaal voor niks dat ze verdwenen zijn. Maar goed, tijdens tests worden coureurs ook wel eens aan de tand gevoeld hoor; op die manier verdiende Ricciardo zn stoeltje bij RBR, natuurlijk ook gekoppeld aan zn overige resultaten. t is echt niet allemaal nattevingerwerk zoals jij een beetje wil doen voorkomen.
Ah, eindelijk iemand die het onderwerp serieus neemt, waarvoor dank - een verademing na al dat gezwam over mijn 'bedoelingen'.
Het is een interessante vergelijking die je maakt. Misschien zou ik ook Alonso nemen, zelfs al ie van Rosberg verliest - overigens vergis je niet, zo'n shoot-out is veelomvattend: het is niet alleen wie snelste ronden kan rijden, maar ook wie kan het beste banden sparen, wie kan het snelst een opzettelijk slecht afgestelde auto aan de praat krijgen, enzovoort, en dat bij verschillende soorten circuits, dus misschien wint Alonso after all.
Maar goed, daar gaat het niet om.
Ik ben het eens dat een shoot-out niet het enige beslissingsinstrument moet zijn - maar dat je het al bij voorbaat als beslissingsinstrument naast je neerlegt, vind ik ronduit raar, en eigenlijk zelfs onprofessioneel. Per saldo gaat het meestal om coureurs die heel dicht bij elkaar liggen, dus ieder stukje informatie dat meer helderheid verschaft zou je met beide handen moeten aanpakken. Daarin verschillen wij denk ik van elkaar.
Maar dan een heel ander aspect. Hierboven hebben we het bekeken vanuit het perspectief van een teambaas. Maar als je die pet nou eens afzet, en het gewoon door de ogen van een fan bekijkt, zonder strategische bijgedachten, dan kun je toch moeilijk tegen een shoot-out zijn? Een tweede reden waarom ik voor ben is de praktijk van alledag. Als er al shoot-outs zijn is dat meestal onder debutanten of mindere goden, maar onder topcoureurs onderling is dat not done. Wat is dat voor gekkigheid? Twijfel je tussen Alonso en Button? Nou mooi. Laat ze het maar in een onderling duel uitzoeken. Of nog beter: gooi ook Hulkenberg in de strijd, kan jou het schelen. Laten de heren A en B maar eens zien waarom zij een topcoureur zijn en zoveel miljoenen meer waard zijn.

Perton

Ah mensen die enthousiast zijn over een shoot-out nemen het onderwerp serieus, mensen die dat niet zijn nemen het onderwerp niet serieus? Weten we ook hoe serieus jouw topics voortaan te nemen zijn. Allemaal in de rij staan voor Führer Breaktest, want zijn mening is de enige juiste. Clown.

Breaktest

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 22:37:02
Eigenlijk niet. Ik weet namelijk nog steeds niet wat je nou wilt bereiken met een shoot-out. Hoe verbetert de geloofwaardigheid? Ik heb namelijk niet het IQ van een dronken chimpansee, dus ik kan prima inschatten of een coureur om geld of om zijn talenten wordt aangetrokken. En dat geldt voor de meeste mensen wel. De casual fan die alleen F1 kijkt omdat Verstappen meedoet, zal het een worst zijn wie er voor de rest meedoet en om welke reden. Formule 1 is nog altijd een van de meest populaire sporten wereldwijd, er is dus blijkbaar genoeg geloofwaardigheid.

Je haalt je eigen perceptie op de Formule 1 door de war met de realiteit. En dat is prima, ieder zijn eigen mening, maar kom dan niet met termen dat "het koor er te makkelijk over denkt." Daarmee haal je elke persoonlijke mening per definitie onderuit omdat die niet in jouw straatje past. En vervolgens als een kleine kleuter gaan lopen huilen omdat men "niet inhoudelijk" reageert. Rot toch op, man. Wees dan niet zo verschrikkelijk hautain en uit de hoogte als mensen een andere mening hebben.

Ik zie tal van inhoudelijke posts voorbij komen, ook van anderen, waar simpelweg geen reactie op komt. En dat heeft niks te maken met "dat je je verhaal al wel duidelijk hebt gemaakt", want als dat zo zou zijn, zouden die posts ook niet worden geplaatst.
Tjonge jonge Perton, wat laat jij je kennen zeg. Om het hier nog een beetje gezellig te houden stel ik voor dat we voorlopig maar niet meer op elkaars postings reageren.
De groeten.

Perton

Nee, ik stel voor dat je zelf eens inhoudelijk gaat reageren op mensen hun post en niet selectief gaat quoten wat je goed uitkomt, en vervolgens met posts komt met teksten als: "het koor denkt er te makkelijk over" of "eindelijk iemand die het serieus neemt" terwijl er genoeg mensen zijn die wel degelijk met serieuze posts komen, maar zich gewoon afvragen wat nou precies de meerwaarde van een shoot-out is. Het gaat jou er vooral om een afwijkende mening te hebben en als mensen niet direct in de polonaise mee gaan lopen om jouw geweldige inzicht te vieren, kom je niet verder dan: "Maar jouw mening klopt niet."

0634

Overigens: Vettel en Alonso hebben doorlopende contracten. Ik denk niet dat hun werkgevers zeggen: 'ja hoor jongen, tuurlijk, ga maar even lekker een wedstrijdje spierballen meten voor een ander team. En dat het op tv wordt uitgezonden? Ach, dat vinden onze sponsoren echt niet erg hoor.'

Of je moet wachten tot het jaar en het contract is afgelopen. Maar mocht je dan degene zijn die de battle verliest, dan heb je de kans dat alle goede stoeltjes allang bezet zijn.

Maw: not gonna happen. Dus waar hebben we het over?

0634

Citaat van: Breaktest op 07 november 2014 - 00:14:10
Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 22:37:02
Eigenlijk niet. Ik weet namelijk nog steeds niet wat je nou wilt bereiken met een shoot-out. Hoe verbetert de geloofwaardigheid? Ik heb namelijk niet het IQ van een dronken chimpansee, dus ik kan prima inschatten of een coureur om geld of om zijn talenten wordt aangetrokken. En dat geldt voor de meeste mensen wel. De casual fan die alleen F1 kijkt omdat Verstappen meedoet, zal het een worst zijn wie er voor de rest meedoet en om welke reden. Formule 1 is nog altijd een van de meest populaire sporten wereldwijd, er is dus blijkbaar genoeg geloofwaardigheid.

Je haalt je eigen perceptie op de Formule 1 door de war met de realiteit. En dat is prima, ieder zijn eigen mening, maar kom dan niet met termen dat "het koor er te makkelijk over denkt." Daarmee haal je elke persoonlijke mening per definitie onderuit omdat die niet in jouw straatje past. En vervolgens als een kleine kleuter gaan lopen huilen omdat men "niet inhoudelijk" reageert. Rot toch op, man. Wees dan niet zo verschrikkelijk hautain en uit de hoogte als mensen een andere mening hebben.

Ik zie tal van inhoudelijke posts voorbij komen, ook van anderen, waar simpelweg geen reactie op komt. En dat heeft niks te maken met "dat je je verhaal al wel duidelijk hebt gemaakt", want als dat zo zou zijn, zouden die posts ook niet worden geplaatst.
Tjonge jonge Perton, wat laat jij je kennen zeg. Om het hier nog een beetje gezellig te houden stel ik voor dat we voorlopig maar niet meer op elkaars postings reageren.
De groeten.

Naja, er zit wel wat in natuurlijk. Je maakt het moeilijk om het serieus te nemen omdat je jezelf tegenspreekt. Je vindt dat het geen sport meer is en dus wil je er een Heel Holland Bakt contest bij verzinnen. 'Want het is toch al een show.'

Maar ik neem aan de je met je geloofwaardigheidsargument juist bedoelt dat je meer terug wil naar de pure sport. Anders snap ik dat argument niet. En pure sport staat toch echt haaks op Heel Holland Bakt.

Wil je terug naar pure sport (hoewel F1 altijd een element van show heeft gekend en wat in mijn ogen in stand dient te blijven), dan zal je je juist moeten richten op puur de races. Op heldere reglementen, op non-paydrivers, op inhalen zonder hulpmiddelen, en op non-Sauberachtige taferelen.

Het allerlaatste wat je moet doen is showbizland imiteren met een talentenjacht tussen Vettel en Alonso. Dat maakt de sport echt niet serieuzer of geloofwaardiger.

Perton

Dat ook. Plus we hebben sinds 2007 of wat is het met Toro Ross al de meest ultieme shoot-out die er is, en dat wordt nog 19 á 20 keer per jaar live uitgezonden ook die shoot-out.

Breaktest

Citaat van: Perton op 07 november 2014 - 00:09:19
Ah mensen die enthousiast zijn over een shoot-out nemen het onderwerp serieus, mensen die dat niet zijn nemen het onderwerp niet serieus? Weten we ook hoe serieus jouw topics voortaan te nemen zijn. Allemaal in de rij staan voor Führer Breaktest, want zijn mening is de enige juiste. Clown.
Kijk, dit bedoel ik nou Perton. Tuesday is niet enthousiast, maar hij heeft er wel serieus over nagedacht. Wat jij doet, ook nu weer, is op een bijzonder kinderachtige manier op de man spelen. Ik hoopte dat een time-out goed voor ons beide was, maar nu ben ik echt klaar met jou.