Boycot op komst in Amerika?

Gestart door Maikel0230, 01 november 2014 - 10:30:44

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ondanks dat ik het eigenlijk wel hoop dat er een boycot komt zal het allemaal wel loslopen.

0634

Ik hoop van niet, snap ook niet hoe iemand kan hopen van wel. Zeker in Amerika... Zou een ramp zijn.

Jehoentelaar

Een duidelijker signaal naar de rest van de zaak is er eigenlijk niet. Heel jammer voor de Grand Prix, maar de FIA, CVC en de teams zullen een keer met de billen bloot moeten gaan. Blijven aanmodderen heeft geen zin.

De timing in de USA is natuurlijk vrij naar, maar dat geldt ook voor het verdwijnen van die twee teams.

Breaktest

Citaat van: Arthur op 01 november 2014 - 14:16:34
Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:13:29
Toch grappig hoe iedereen hier (das dus inclusief mezelf) altijd weer precies schijnt te weten hoe contracten in elkaar steken. ;) :) :D ;D

We weten inderdaad geen van allen hoe die contracten er uit zien. Ik zeer zeker niet [en de rest ook niet] maar ja, wat moeten we anders dan? We willen er toch wat van vinden en van kunnen zeggen... ;D
Da's niet helemaal waar. Het Concorde agreement van 2005 ligt gewoon op straat. Gewoon even googlen op Forrest Bond.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 21:14:12
Ik hoop van niet, snap ook niet hoe iemand kan hopen van wel. Zeker in Amerika... Zou een ramp zijn.
Waar zou dat precies aan liggen? Ik kan het welhaast geen toeval meer noemen... :P

0634

Ik zou het niet weten. Maar voel je vrij.

0634

CitaatJon Noble ‏@NobleF1  22 min.22 minuten geleden
Astonishing words from Bernie Ecclestone today: Cost crisis 'probably my fault' http://www.

Nou nou... zelfkritiek?

0634

CitaatAdam Cooper ‏@adamcooperF1  27 min.27 minuten geleden
'@TheVijayMallya is in an optimistic mood after Bernie promised both him and Monisha K that he will address the $$$ distribution issue

Als dat zo is, rijden er morgen wel 18.

Kootje

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 22:21:15
Citaat van: Arthur op 01 november 2014 - 14:16:34
Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:13:29
Toch grappig hoe iedereen hier (das dus inclusief mezelf) altijd weer precies schijnt te weten hoe contracten in elkaar steken. ;) :) :D ;D

We weten inderdaad geen van allen hoe die contracten er uit zien. Ik zeer zeker niet [en de rest ook niet] maar ja, wat moeten we anders dan? We willen er toch wat van vinden en van kunnen zeggen... ;D
Da's niet helemaal waar. Het Concorde agreement van 2005 ligt gewoon op straat. Gewoon even googlen op Forrest Bond.

Leuk, maar het lijkt mij erg sterk dat erin het concorde agreement iets staat over het minimum aantal deelnemers per GP. Nu ken ik niet de ins en outs, maar het concorde agreement is volgens mij iets tussen de teams & FOM en staat dat volledig los vd contracten tussen FOM & de verschillende GP organisatoren/tv-zenders.

Pancake Shield

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 12:08:46
Citaat van: Pancake Shield op 01 november 2014 - 11:34:18
Denk niet dat zoiets gaat gebeuren, want ik denk dat Bernie dan heel snel met strafmaatregelen dreigt en dan de 'verloren' schaapjes weer snel in de rij lopen.
Oppergod Bernie. Pleegt ie niet zelf contractbreuk door een uitgekleed startveld van 18 wagens aan televisiestations te verkopen? Wie vaardigt er eigenlijk strafmaatregelen tegen dat strafblad afgekochte heerschap uit?

Ja, maar stel je voor dat Sauber, Lotus en FI vandaag beslissen om niet deel te nemen, kan hij altijd zeggen van: 'ja, overmacht. Ik heb jullie hier 18 auto's laten zien. Maar als er een paar niet deelnemen uit eigen keuze, daar kan ik niks aan doen. Ik wilde na dit weekend met ze gaan praten over diverse opties, maar dat hebben ze zelf nu geblokkeerd'.

En idd wat een aantal al zeggen. Als het gebeurt, dan denk ik dat F1 en VS voor altijd een ongelukkig huwelijk blijven. Kan Bernie die gedroomde GP in Las Vegas ook wel op zijn buik schrijven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2014 - 20:39:35
Ondanks dat ik het eigenlijk wel hoop dat er een boycot komt zal het allemaal wel loslopen.
Daar hoop ik persoonlijk toch niet op. Gelukkig heb ik de race in 2005 gemist( zat 2 weken heerlijk in de Egyptische zon ruzie te maken met een vriendin van mij.  >:(, gelukkig was dat na 1 dag ook weer over.)

Maar als er slechts 12 auto's rijden is dat niet goed. Het is een statement en die moeten ze maken, maar nu dupeer je andere mensen en dat kan de F1 echt niet gebruiken.

Perton

Ik ben dit weekend afwezig geweest, dus heb alleen wat headlines meegepikt. Maar juist in de VS hebben dit soort teams natuurlijk wel een zekere macht. Als ze hier gaan boycotten, dan is Bernie echt de lul met zijn droom om F1 populair te maken in dat land. Ik vind het dan ook eigenlijk geen toeval dat hij juist gister voor het eerst dat ik me kan heugen een mea culpa heeft laten horen. Ik denk dat er achter de schermen best discussies zijn gevoerd, en dat een boycot best aan de orde was. Tenslotte mogen teams drie Grands Prix per jaar missen als we enkele journalisten mogen geloven, dus ik zou ook niet weten hoe Bernie een straf zou kunnen uitdelen bij een boycot.

Maar dit is uiteraard allemaal gebaseerd op aannames.

Figge

Las ergens in die headlines dat na een gezellig samen zijn met teams Bernie nu zich zelf de schuld geeft van de crisis in F1 door hand in eigen boezem te steken.

Oh eerst even de start nu... SC hmm

Deze uitspraak hebben de teams handig uit hem gewurmd. Maar omdat zij niet voldoende geld hebben de teams dan maar meer geld geven? Dat ook is geen oplossing. Dat is de makkelijk manier. Stel je geeft ze meer geld? Wat dan? Wat is de aard van het beestje? Ik denk niet dat dat helpt.



Perton

Ik neem aan dat Bernie het geven van geld niet als dé oplossing van het probleem ziet, maar als snelle oplossing om ze niet kwijt te raken. Zo dom zal hij ook niet zijn.

Figge

Citaat van: Perton op 02 november 2014 - 21:43:01
Ik neem aan dat Bernie het geven van geld niet als dé oplossing van het probleem ziet, maar als snelle oplossing om ze niet kwijt te raken. Zo dom zal hij ook niet zijn.

Nee dat denk ik dus ook zeer zeker niet. Ik ben benieuwd wat ie als tegenprestatie gaat vragen. Je kunt zeggen van Bernie wat je wilt. Behalve dat ie dom is.