Round 17: Austin, USA

Gestart door Franky R., 27 oktober 2014 - 14:18:55

« vorige - volgende »

0634

Leuk momentje was de pitcall van Button: 'Really? Are you sure this time?'  :D

FolkertE

Citaat van: Figge op 02 november 2014 - 23:26:01
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 23:22:38
Citaat van: Figge op 02 november 2014 - 22:54:18
Das de theorie. Maar vandaag is toch wel duidelijk geworden dat Hamilton net dat ene beetje extra heeft. Onder druk zetten én clean er voorbij.
Volgens mij was dat de WK aan t het werk. Hij kan er 8  op rij doen toch?
7.
Monza, Singapore, Japan, Rusland, America, Brazilië en Abu Dhabi.

Serieus? Oh dan valt mij dat toch wel ietsje tegen moet ik eerlijk zeggen, alle kansen nog open voor Rosberg.
:P Flauw ik weet t.
Hahaha, van jou kan ik het hebben.

Figge

Ja die was zeker leuk. Grojean ook. Who was that.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 23:30:46
Citaat van: Figge op 02 november 2014 - 23:26:01
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 23:22:38
Citaat van: Figge op 02 november 2014 - 22:54:18
Das de theorie. Maar vandaag is toch wel duidelijk geworden dat Hamilton net dat ene beetje extra heeft. Onder druk zetten én clean er voorbij.
Volgens mij was dat de WK aan t het werk. Hij kan er 8  op rij doen toch?
7.
Monza, Singapore, Japan, Rusland, America, Brazilië en Abu Dhabi.

Serieus? Oh dan valt mij dat toch wel ietsje tegen moet ik eerlijk zeggen, alle kansen nog open voor Rosberg.
:P Flauw ik weet t.
Hahaha, van jou kan ik het hebben.

:)

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 23:26:38
Leuk momentje was de pitcall van Button: 'Really? Are you sure this time?'  :D

De maf!

Breaktest

Citaat van: SDG op 02 november 2014 - 22:50:25
Hamilton staat nu 24 punten los op Rosberg. Volgende week kan hij bij een nulscore van Rosberg tot 49 punten uitlopen, wat nog niet volstaat. De titelstrijd gaat dus door tot de slotrace.
En dan wordt je kampioen zonder glans. Dat is dus waar dubbele punten toe kan leiden.

Fietser

Zo hier en daar lees ik dat Perez het verkeerd deed, in ronde 2. Ik vond het allemaal wel meevallen. Perez liet zien wat veel anderen op diezelfde plek later ook zouden doen: de korte lijn pakken en vervolgens heel laat remmen. Het was opportunistisch, maar dat hoort bij racen. De Mexicaan kwam langs Sutil en zelfs al wat voorbij de Duitser. Hij had echter de pech dat Raikkonen nog niet 'het hoekje om was'. Daarbij kwam dat Sutil hard instuurde terwijl zijn aanvaller zich toch overduidelijk naast hem bevond.
Bijna vanzelfsprekend werd Perez door velen de zwarte piet toegeschoven (sorry) en als idioot gebombardeerd, niet in het minst door onze sterverslaggever Olav Mol. Ik vond het echter een actie van een echte racer.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 10:02:55
Zo hier en daar lees ik dat Perez het verkeerd deed, in ronde 2. Ik vond het allemaal wel meevallen. Perez liet zien wat veel anderen op diezelfde plek later ook zouden doen: de korte lijn pakken en vervolgens heel laat remmen. Het was opportunistisch, maar dat hoort bij racen. De Mexicaan kwam langs Sutil en zelfs al wat voorbij de Duitser. Hij had echter de pech dat Raikkonen nog niet 'het hoekje om was'. Daarbij kwam dat Sutil hard instuurde terwijl zijn aanvaller zich toch overduidelijk naast hem bevond.
Bijna vanzelfsprekend werd Perez door velen de zwarte piet toegeschoven (sorry) en als idioot gebombardeerd, niet in het minst door onze sterverslaggever Olav Mol. Ik vond het echter een actie van een echte racer.
Het klopt, in principe deed Perez niet veel anders dan anderen in de race deden en het klopt dat Sutil wel heel wijd ging. Maar het is natuurlijk geen 'pech' dat Raikkonen daar reed, het was de start van de race! Het feit dat hij Raikkonen al raakt geeft al aan dat hij veel te hard de bocht in ging. In dat geval vind ik dat de regel 'jamaar ik zat ernaast' niet meer opgaat, hetzelfde geldt voor Vergne later bij Grosjean. Bij de start moet je nu eenmaal wat voorzichtiger remmen vanwege het accordeoneffect.

Dat gezegd: ik denk dat Perez niet zozeer gestraft werd voor de aanrijding an sich, maar voor de gevolgen (twee kapotte auto's, safetycar etc). Wat mij betreft had de actie onbestraft mogen blijven (hij was zelf ook uitgevallen), maar is wel consequent met voorgaande straffen.

Franky R.

Citaat van: Figge op 02 november 2014 - 23:23:50
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 23:08:35
Vandaar dat ik ook zeg dat ik het Lewis gun.

Maar het toch ook wel stoer is als Rosberg dan de titel haalt. Als je kampioen wordt tegen Hamilton in deze vorm ;)


Dat zou een soort herhaling worden van 1984...Prost vs Lauda, waarbij Lauda alsnog WK werd ondanks dat Prost meer overwinningen had.


Pancake Shield

Citaat van: Fietser op 03 november 2014 - 10:02:55
Zo hier en daar lees ik dat Perez het verkeerd deed, in ronde 2. Ik vond het allemaal wel meevallen. Perez liet zien wat veel anderen op diezelfde plek later ook zouden doen: de korte lijn pakken en vervolgens heel laat remmen. Het was opportunistisch, maar dat hoort bij racen. De Mexicaan kwam langs Sutil en zelfs al wat voorbij de Duitser. Hij had echter de pech dat Raikkonen nog niet 'het hoekje om was'. Daarbij kwam dat Sutil hard instuurde terwijl zijn aanvaller zich toch overduidelijk naast hem bevond.
Bijna vanzelfsprekend werd Perez door velen de zwarte piet toegeschoven (sorry) en als idioot gebombardeerd, niet in het minst door onze sterverslaggever Olav Mol. Ik vond het echter een actie van een echte racer.

Ik zou Perez niet de schuld willen geven van de botsing met Sutil, wel voor die met Raikkonen. Want daardoor begon alles.  Hij ging veel te hard die bocht in, raakte daardoor Raikkonen en daardoor was een botsing met Sutil niet meer te vermijden. Tsja...

Over Raikkonen gesproken, wat was die slecht gister...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 14:49:35
Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.
Voor Sauber maakt 9e of 10e niet zo heel veel uit, scheelt ze ongeveer 3 miljoen euro. Is wel veel geld, maar ze vangen nog steeds zo'n 50 miljoen dollar.

NielsD

Citaat van: Tuesday op 03 november 2014 - 15:23:43
Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 14:49:35
Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.
Voor Sauber maakt 9e of 10e niet zo heel veel uit, scheelt ze ongeveer 3 miljoen euro. Is wel veel geld, maar ze vangen nog steeds zo'n 50 miljoen dollar.

In hun situatie is elke euro keihard nodig.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: NielsD op 03 november 2014 - 15:43:52
Citaat van: Tuesday op 03 november 2014 - 15:23:43
Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 14:49:35
Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.
Voor Sauber maakt 9e of 10e niet zo heel veel uit, scheelt ze ongeveer 3 miljoen euro. Is wel veel geld, maar ze vangen nog steeds zo'n 50 miljoen dollar.

In hun situatie is elke euro keihard nodig.
ja, dat snap ik, maar als je het vergelijkt met Caterham; voor hen zou 1 puntje zo'n 40 miljoen dollar verschil maken. Ik denk dat Sauber dit nog wel op kan vangen.

FolkertE

Het Probleem met Perez is dat hij soms wat te veel wilt. Maar sinds hij bij Sauber weg is, vind ik hem wat tegen vallen eerlijk gezegd.