Round 17: Austin, USA

Gestart door Franky R., 27 oktober 2014 - 14:18:55

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Tuesday op 03 november 2014 - 15:23:43
Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 14:49:35
Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.
Voor Sauber maakt 9e of 10e niet zo heel veel uit, scheelt ze ongeveer 3 miljoen euro. Is wel veel geld, maar ze vangen nog steeds zo'n 50 miljoen dollar.

http://www.racexpress.nl/formule-1/marussia-dicht-bij-30-miljoen-aan-prijzengeld/n/58956

FolkertE

Overigens kwam ik er net pas achter dat Raikkonen 3 ronden voor het eind nog een keer de pits in ging. Hij leek de hele race last te hebben van zijn banden.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 03 november 2014 - 16:36:29
Overigens kwam ik er net pas achter dat Raikkonen 3 ronden voor het eind nog een keer de pits in ging. Hij leek de hele race last te hebben van zijn banden.

Volgens mij heeft ie het hele jaar al last van dingen.

FolkertE

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 16:38:30
Citaat van: F1fan2987 op 03 november 2014 - 16:36:29
Overigens kwam ik er net pas achter dat Raikkonen 3 ronden voor het eind nog een keer de pits in ging. Hij leek de hele race last te hebben van zijn banden.

Volgens mij heeft ie het hele jaar al last van dingen.
Jep, wat een pech kan een coureur hebben he. Allemaal buiten zijn schuld om natuurlijk ;D.
Nee Kimi is dit jaar waardeloos bezig, ik hoop dat hij Volgend jaar echt beter laat zien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 16:12:22
Citaat van: Tuesday op 03 november 2014 - 15:23:43
Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 14:49:35
Wat wel verwijtbaar is, is dat hij wederom zijn actie niet goed afweegt. Te gretig of noem het enthousiast maar hij maakt wel onnodig slachtoffers. Voor Sauber kan dit grote gevolgen hebben. Dit was misschien wel hun laatste kant op punten.
Voor Sauber maakt 9e of 10e niet zo heel veel uit, scheelt ze ongeveer 3 miljoen euro. Is wel veel geld, maar ze vangen nog steeds zo'n 50 miljoen dollar.

http://www.racexpress.nl/formule-1/marussia-dicht-bij-30-miljoen-aan-prijzengeld/n/58956
Dat gaat over Marussia, niet over Sauber. Omdat Sauber de afgelopen 2 jaar al in de top 10 is gefinisht krijgen ze sowieso al een bedrag van 35 miljoen dollar, het bedrag dat daar nog bovenop kan komen als je 9e of 10e wordt scheelt 'slechts' een dikke 3 miljoen dollar.

Franky R.


Breaktest

En passant is het kampioenschap beslist. Deze race had Rosberg voor Hamilton moeten eindigen wilde hij het nog in eigen hand houden. Zelfs als hij komende twee races wint komt hij vier punten te kort - ervan uitgaande dat Hamilton dan twee keer tweede wordt. De kans dat zij op andere plaatsen eindigen of uitvallen is even groot als een regenrace in Abu Dabi.

Pancake Shield

Citaat van: Breaktest op 04 november 2014 - 10:02:51
En passant is het kampioenschap beslist. Deze race had Rosberg voor Hamilton moeten eindigen wilde hij het nog in eigen hand houden. Zelfs als hij komende twee races wint komt hij vier punten te kort - ervan uitgaande dat Hamilton dan twee keer tweede wordt. De kans dat zij op andere plaatsen eindigen of uitvallen is even groot als een regenrace in Abu Dabi.

De Mercedes kan altijd nog problemen hebben en sinds Canada hoor/lees ik iedere week wel weer dat er ergens iets rammelt aan die bolides. Het is een lang seizoen geweest, dus ik ga nog niks uitvlakken. Bovendien hoeft er bij de start, maar eentje niet op te letten en Hamilton aan te tikken en het feest kan zo maar over zijn. Zolang Rosberg nog steeds kans maakt, is het kampioenschap nog niet beslist. Eerder dit seizoen zijn er al situaties geweest waarvan we dachten dat Hamilton of Rosberg het snel zou afmaken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 04 november 2014 - 10:45:57
Citaat van: Breaktest op 04 november 2014 - 10:02:51
En passant is het kampioenschap beslist. Deze race had Rosberg voor Hamilton moeten eindigen wilde hij het nog in eigen hand houden. Zelfs als hij komende twee races wint komt hij vier punten te kort - ervan uitgaande dat Hamilton dan twee keer tweede wordt. De kans dat zij op andere plaatsen eindigen of uitvallen is even groot als een regenrace in Abu Dabi.

De Mercedes kan altijd nog problemen hebben en sinds Canada hoor/lees ik iedere week wel weer dat er ergens iets rammelt aan die bolides. Het is een lang seizoen geweest, dus ik ga nog niks uitvlakken. Bovendien hoeft er bij de start, maar eentje niet op te letten en Hamilton aan te tikken en het feest kan zo maar over zijn. Zolang Rosberg nog steeds kans maakt, is het kampioenschap nog niet beslist. Eerder dit seizoen zijn er al situaties geweest waarvan we dachten dat Hamilton of Rosberg het snel zou afmaken.
Dat klopt, maar het kan ook bij Rosberg gebeuren. Maar het ligt nog wel open ja, maar zonder gekke gebeurtenissen, haalt Hamilton dit WK gewoon binnen.

Figge

Daar twijfelt verder niemand meer aan denk ik.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 04 november 2014 - 10:02:51
En passant is het kampioenschap beslist. Deze race had Rosberg voor Hamilton moeten eindigen wilde hij het nog in eigen hand houden. Zelfs als hij komende twee races wint komt hij vier punten te kort - ervan uitgaande dat Hamilton dan twee keer tweede wordt. De kans dat zij op andere plaatsen eindigen of uitvallen is even groot als een regenrace in Abu Dabi.


Vind dat nog wat prematuur... Er kan nog van alles gebeuren, maar ik verwacht idd wel een Merc' 1-2tje in de komende races.

SDG

Citaat van: Franky R. op 04 november 2014 - 14:58:29
Vind dat nog wat prematuur... Er kan nog van alles gebeuren, maar ik verwacht idd wel een Merc' 1-2tje in de komende races.

Ik zal er in ieder geval pas zeker van zijn op het moment dat Hamilton daadwerkelijk over de finish gaat als wereldkampioen. Er zijn nog seizoenen geweest waar twee wedstrijden voor het einde de uiteindelijke wereldkampioen uitgeteld leek voor de titel. 1986 bijvoorbeeld. Of recenter nog 2010.

robbert

of stel je voor zoals in 2007, met de regen die ze uitgeven ;D

nee van mij mag het hamilton zijn, hij verdient het. Heeft ook de meeste overwinningen é

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 04 november 2014 - 14:58:29
Citaat van: Breaktest op 04 november 2014 - 10:02:51
En passant is het kampioenschap beslist. Deze race had Rosberg voor Hamilton moeten eindigen wilde hij het nog in eigen hand houden. Zelfs als hij komende twee races wint komt hij vier punten te kort - ervan uitgaande dat Hamilton dan twee keer tweede wordt. De kans dat zij op andere plaatsen eindigen of uitvallen is even groot als een regenrace in Abu Dabi.


Vind dat nog wat prematuur... Er kan nog van alles gebeuren, maar ik verwacht idd wel een Merc' 1-2tje in de komende races.
Het is inderdaad nog wat prematuur en ik kijk met bepaalde ongenoegen naar Abu Dhabi, want 1 uitvalbeurt van Hamilton daar en het is klaar. Maar ik verwacht niks geks meer en met 1 3de plek en een 2de plek is Hamilton gewoon kampioen.

Kootje

Ja, maar als hij uitvalt in Brazilië en Rosberg wint, dan gaat hij met 1 punt achterstand de seizoensfinale in en zal hij dus vóór Nico moeten finishen. Dubbele punten doen er dan gelukkig niet toe. Er is nog van alles mogelijk, niets is zeker. Enige dat ik hoop is dat de dubbele punten hoe dan ook het verschil niet maken.