Het dubbele punten topic!

Gestart door Wings, 21 oktober 2014 - 16:28:21

« vorige - volgende »

Wings

Slecht plan. Dan is de kampioen makkelijk te voorspellen. ;)

Jehoentelaar

Het zou het aantal actieve leden wel verhonderdvoudigen. :P

rafael25

Zelf als Lewis winnen in Brasil en Rosberg scoort geen punt(DNF), maar de KAMPIOENSCHAP  is nog open!

0634

Precies.  Goede regel dus. Blijft spannend.

Wings

Citaat van: rafael25 op 02 november 2014 - 23:26:53
Zelf als Lewis winnen in Brasil en Rosberg scoort geen punt(DNF), maar de KAMPIOENSCHAP  is nog open!

De?

rafael25

Ik blijf vrezen voor Abu Dhabi. Als het Lewis daar zoals twee jaar geleden vergaat, kan Rosberg eenvoudig een zeer onterechte kampioen worden. Laten we hopen dat het niet zo loopt ::) ::)

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 23:35:21
Citaat van: rafael25 op 02 november 2014 - 23:26:53
Zelf als Lewis winnen in Brasil en Rosberg scoort geen punt(DNF), maar de KAMPIOENSCHAP  is nog open!

De?
Rafael is Afrikaans? en spreekt de Nederlandse taal nog niet volledig.

0634

Nou ja hopen... ik gun het ze beiden evenveel. Dus ik hoop verder nergens op. Maar Lewis verdient het meer. Dat klopt. Maar aan de andere kant: we moeten op het forum nog een winter door. En kwa gespreksstof gaat dat makkelijker als Rosberg het wordt.  ;)

Jehoentelaar

Dus we gaan Abu Dhabi met maximaal 49 punten verschil in? Dit moest echt zo zijn hè.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 23:47:30
Nou ja hopen... ik gun het ze beiden evenveel. Dus ik hoop verder nergens op. Maar Lewis verdient het meer. Dat klopt. Maar aan de andere kant: we moeten op het forum nog een winter door. En kwa gespreksstof gaat dat makkelijker als Rosberg het wordt.  ;)
Ik hoop het niet, want ik ben bang dat ik dan weer een ban krijg, dus Lewis moet winnen/;D

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 02 november 2014 - 23:57:14
Dus we gaan Abu Dhabi met maximaal 49 punten verschil in? Dit moest echt zo zijn hè.

Je voelt het bijna aankomen... ;)

Perton

Even los van de wel of niet eerlijk-discussie, vind ik het persoonlijk ook wel gek dat iemand die in het kampioenschap voorstaat niet een race voor het einde kampioen kan worden. Nu is dat natuurlijk exact de gedachte achter het systeem, dus in dat opzicht is de opzet geslaagd.

0634

Het kon wel, maar nu niet meer. Maar dat is met ieder systeem zo.

Perton

#298
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 19:44:33
Het kon wel, maar nu niet meer. Maar dat is met ieder systeem zo.
Nee, dat is niet met ieder systeem zo. Als elke race evenveel punten oplevert (zoals met elk systeem dat we tot nu toe in de Formule 1 hebben gehad) kan je per definitie in de voorlaatste race kampioen worden als je als leider die Grand Prix ingaat. Dat is rekenen op groep 3-niveau.

0634

Klopt, ik las je post verkeerd... Du hatte recht. Dat was waardeloos van me.