Het dubbele punten topic!

Gestart door Wings, 21 oktober 2014 - 16:28:21

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Sabai op 23 oktober 2014 - 20:18:30
Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 19:08:01
Volgens mij hadden de teams er helemaal niks over te zeggen. Maar omdat het een regel van de FIA is, wilt nog niet zeggen dat het eerlijk is. Het is voor iedereen in die race gelijk, maar niet gelijk over het hele seizoen.

Ik snap niet wat er eerlijk aan is. Maar goed, ik denk dat we er niet uit gaan komen en we allebei bij ons standpunt blijven.
Ik laat het voorlopig hier maar bij.

http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_roept_teams_samen_voor_topconferentie/

In dit stuk staat dat het unaniem is goedgekeurd.
Wat ik me herinner was dat Ecclestone riep dat het unaniem was, en dat Helmut Marko riep dat Horner tegen had gestemd. Ik weet nog steeds welke van de twee verhalen waar is.

Tevens, als je dat linkje van jou goed leest, zie je ook dat teams vooral voor hebben gestemd, omdat ze financieel onder druk werden gezet door Ecclestone, niet zozeer omdat ze ook daadwerkelijk een voorstander waren van het systeem.

SDG

#166
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 19:05:49
Ik vond Abu Dhabi 2014 wel indrukwekkend, toen Rosberg dankzij de dubbele punten-regel kampioen werd.

:D

Inderdaad, na zijn zeges in Austin - voor Rosberg - en Interlagos - waar Rosberg uitviel - had Hamilton 49 punten voorsprong en leek de titel binnen. Tot Hamilton in Abu Dhabi in de laatste ronde in leidende positie nog met motorpech uitviel en Rosberg zo met de zege én de wereldtitel aan de haal ging. Met één puntje verschil...  :P

Kootje

#167
Doemscenario, maar niet ondenkbaar. :-X

Als Lewis de komende twee races wint en Nico pakt in één van die races 'n 2e of 3e plek terwijl hij in de ander puntloos blijft is het gat respectievelijk 46 en 49 punten en kan hij, ondanks de dan 11 zeges van Lewis, nog steeds kampioen worden door in Abu Dhabi zijn pas 5e zege te pakken. Dan klinkt dat medaillesysteem, waar ik overigens ook op tegen ben, ineens zo gek nog niet. :P


Overigens is dat dus ook precies de reden dat ik de regel zo oneerlijk vind. Niet omdat het nu Hamilton is die op die manier aan het kortste eind kan trekken, andersom of bij bv Vettel vs Alonso die ik beiden niet moet had ik er exact hetzelfde over gedacht, maar vooral omdat het er niet meer toe doet dat je over het gehele seizoen eigenlijk beter doet maar die laatste race alles ineens om kan gooien. En dat geld niet alleen voor de teams vooraan, maar ook in het midden/achterveld.

Stel dat Marussia geen punt meer scoort terwijl Sauber 2x 10 wordt, waarnvan 1x in Abu Dhabi. Normaliter zouden ze dan op gelijke hoogte komen qua punten en achter Marussia blijven ivm de betere klassering van laatstgenoemde, maar puurdankzij die verdubbelaar, dus niet dankzij betere prestaties, staan ze ineens voor Marussia en lopen de Russen ineens 'n x-aantal miljoenen mis. Sorry hoor, maar hoe is dat eerlijk dan?

robbert

Citaat van: Kootje op 24 oktober 2014 - 15:09:30
Doemscenario, maar niet ondenkbaar. :-X

Als Lewis de komende twee races wint en Nico pakt in één van die races 'n 2e of 3e plek terwijl hij in de ander puntloos blijft is het gat respectievelijk 46 en 49 punten en kan hij, ondanks de dan 11 zeges van Lewis, nog steeds kampioen worden door in Abu Dhabi zijn pas 5e zege te pakken. Dan klinkt dat medaillesysteem, waar ik overigens ook op tegen ben, ineens zo gek nog niet. :P


Overigens is dat dus ook precies de reden dat ik de regel zo oneerlijk vind. Niet omdat het nu Hamilton is die op die manier aan het kortste eind kan trekken, andersom of bij bv Vettel vs Alonso die ik beiden niet moet had ik er exact hetzelfde over gedacht, maar vooral omdat het er niet meer toe doet dat je over het gehele seizoen eigenlijk beter doet maar die laatste race alles ineens om kan gooien. En dat geld niet alleen voor de teams vooraan, maar ook in het midden/achterveld.

Stel dat Marussia geen punt meer scoort terwijl Sauber 2x 10 wordt, waarnvan 1x in Abu Dhabi. Normaliter zouden ze dan op gelijke hoogte komen qua punten en achter Marussia blijven ivm de betere klassering van laatstgenoemde, maar puurdankzij die verdubbelaar, dus niet dankzij betere prestaties, staan ze ineens voor Marussia en lopen de Russen ineens 'n x-aantal miljoenen mis. Sorry hoor, maar hoe is dat eerlijk dan?

ja je hebt groot gelijk. Heb jij het emailadres van de fia, mss kan je jouw redeneringen doorsturen naar hen. Zover hebben die wellicht niet gedacht hebben. Maar ja, wat kan hen dat nu schelen? Ze willen geen piloot meer die dominant is, en ze willen niet meer dat het seizoen beslist wordt voor het einde van het seizoen. Ja, nu hebben ze de pech dat de mercedespiloten met elkaar strijden om de titel. Stel dat 1van de williamspiloten, voor de start van de laatste race, 30 punten achter staat op Hamilton, en Hamilton valt uit, en 1 van de williamspiloten wint de race en zo worden die kampioen. Ik denk dat ze daar zot worden bij williams. Dus ik wil ook af van die dubbele puntenregel. Maar die is er nu, dus we moeten het accepteren of voor de rest van het seizoen de f1 links laten liggen. Dan hebben we er geen last van

Kootje

#169
Ik accepteer de regel ook, maar daarom hoef ik het er nog niet mee eens te zijn dat die bestaat. Laat staan dat ik 't daardoor eerlijk ga vinden, want dat is het imo gewoonweg niet. Een klassering, welke dan ook, zal ik dan ook niet als terecht kunnen bestempelen wanneer deze louter dankzij die dubbele punten behaald is. Ik zal het accepteren, heb geen andere keus, maar doe dat wel met tegenzin. :-\

Wings

Citaat van: SDG op 24 oktober 2014 - 11:58:38
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 19:05:49
Ik vond Abu Dhabi 2014 wel indrukwekkend, toen Rosberg dankzij de dubbele punten-regel kampioen werd.

:D

Inderdaad, na zijn zeges in Austin - voor Rosberg - en Interlagos - waar Rosberg uitviel - had Hamilton 49 punten voorsprong en leek de titel binnen. Tot Hamilton in Abu Dhabi in de laatste ronde in leidende positie nog met motorpech uitviel en Rosberg zo met de zege én de wereldtitel aan de haal ging. Met één puntje verschil...  :P

Ik zou me de ballen uit de broek lachen en een snellere laptop kopen.

robbert

Citaat van: Kootje op 24 oktober 2014 - 15:49:26
Ik accepteer de regel ook, maar daarom hoef ik het er nog niet mee eens te zijn dat die bestaat. Laat staan dat ik 't daardoor eerlijk ga vinden, want dat is het imo gewoonweg niet. Een klassering, welke dan ook, zal ik dan ook niet als terecht kunnen bestempelen wanneer deze louter dankzij die dubbele punten behaald is. Ik zal het accepteren, heb geen andere keus, maar doe dat wel met tegenzin. :-\

ja inderdaad, we kunnen niet anders. Want door te blijven klagen dat we het niet eerlijk vinden, zal die regel heus niet veranderen hoor. We weten ondertussen allemaal al die regel niet eerlijk is, ik vind dat trouwens ook, maar ik blijf er niet over klagen en zagen....

Kootje

Je hebt gelijk, dat heeft ook weinig zin. Maar ja .... soms moet je ff je ei kwijt nietwaar? En dan is dit forum voor mij 'n mooie plek omdat ik hier gelijkgestemden tegenkom. Bij m'n vrienden hoef ik iig niet aan te komen met auto- en motorsport gerelateerde zaken, die geven alleen om voetbal.

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 oktober 2014 - 16:42:00
Citaat van: SDG op 24 oktober 2014 - 11:58:38
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 19:05:49
Ik vond Abu Dhabi 2014 wel indrukwekkend, toen Rosberg dankzij de dubbele punten-regel kampioen werd.

:D

Inderdaad, na zijn zeges in Austin - voor Rosberg - en Interlagos - waar Rosberg uitviel - had Hamilton 49 punten voorsprong en leek de titel binnen. Tot Hamilton in Abu Dhabi in de laatste ronde in leidende positie nog met motorpech uitviel en Rosberg zo met de zege én de wereldtitel aan de haal ging. Met één puntje verschil...  :P

Ik zou me de ballen uit de broek lachen en een snellere laptop kopen.
Ik zou mij de ballen uit de broek lachen als precies het tegen overgestelde gebeurd. En zou met een glimlach die nieuwe laptop van jou in ontvangst nemen. ;)

Wings

Andersom is niks aan de hand. Zijn er überhaupt Rosberg-fans op het forum?

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 oktober 2014 - 17:31:55
Andersom is niks aan de hand. Zijn er überhaupt Rosberg-fans op het forum?
Maar dan ontvang ik nog steeds die nieuwe snellere laptop van je ;).

Maar inderdaad, andersom is er niks aan de hand, want dat is gewoon eerlijk en verdiend ;D.

Wings


Kootje

Dan ga ik in dit geval toch maar voor saai. ;)

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 oktober 2014 - 17:42:02
Daarom. En dat is saai.
Precies, en voor die Laptop wil ik best een titel van Lewis opofferen.

Maar any way, back to topic.

0634

Dubbele punten dus. Mooie uitvinding.