Het dubbele punten topic!

Gestart door Wings, 21 oktober 2014 - 16:28:21

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 09 november 2014 - 22:18:32
Als pech een rol speelde in een terecht of onterecht kampioenschap was Raikkonen eigenlijk de terechte kampioen geweest van 2005 en Alonso onterecht. Degene die aan het einde van de race in Abu Dhabi de meeste punten heeft is gewoon de terechte kampioen, niets meer niets minder.

Er zijn mensen die zullen zeggen: "Ja, maar Hamilton heeft meer gewonnen". En daartegen over zeggen mensen misschien meer: "Ja, maar Rosberg was constanter". Zo zijn er overal voor- en tegenpunten, maar het is gewoon simpel degene met de meeste punten is de terechte wereldkampioen.

Bovendien blijkt dit maar weer eens dat de FIA zijn opzet bereikt heeft. Ze wilden dat het kampioenschap spannend bleef tot het einde van het seizoen en nu moet Hamilton toch maar even tweede worden als Rosberg wint. Wat nu als er ineens een ontketende Massa en Bottas tussen de twee zich nestelt, terwijl Hamilton op diens staart zit? Het kan allemaal, het kan ook niet.
zonder dubbele punten was het in dit geval net zo goed spannend gebleven; 17 punten is vergelijkbaar met de voorsprong die Hamilton in 2007 en 2008 had. Dus k zou niet direct zeggen dat de FIA in haar opzet geslaagd is.
In dit geval lijken de dubbele punten me vooralsnog vrij overbodig.

Breaktest

Citaat van: Pancake Shield op 09 november 2014 - 22:18:32
Als pech een rol speelde in een terecht of onterecht kampioenschap was Raikkonen eigenlijk de terechte kampioen geweest van 2005 en Alonso onterecht. Degene die aan het einde van de race in Abu Dhabi de meeste punten heeft is gewoon de terechte kampioen, niets meer niets minder.

Er zijn mensen die zullen zeggen: "Ja, maar Hamilton heeft meer gewonnen". En daartegen over zeggen mensen misschien meer: "Ja, maar Rosberg was constanter". Zo zijn er overal voor- en tegenpunten, maar het is gewoon simpel degene met de meeste punten is de terechte wereldkampioen.

Bovendien blijkt dit maar weer eens dat de FIA zijn opzet bereikt heeft. Ze wilden dat het kampioenschap spannend bleef tot het einde van het seizoen en nu moet Hamilton toch maar even tweede worden als Rosberg wint. Wat nu als er ineens een ontketende Massa en Bottas tussen de twee zich nestelt, terwijl Hamilton op diens staart zit? Het kan allemaal, het kan ook niet.
Mee eens, maar niet te veel eer aan de FIA alsjeblieft. De puntentelling was omstreden en blijft omstreden.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 09 november 2014 - 23:05:06
Citaat van: Pancake Shield op 09 november 2014 - 22:18:32
Als pech een rol speelde in een terecht of onterecht kampioenschap was Raikkonen eigenlijk de terechte kampioen geweest van 2005 en Alonso onterecht. Degene die aan het einde van de race in Abu Dhabi de meeste punten heeft is gewoon de terechte kampioen, niets meer niets minder.

Er zijn mensen die zullen zeggen: "Ja, maar Hamilton heeft meer gewonnen". En daartegen over zeggen mensen misschien meer: "Ja, maar Rosberg was constanter". Zo zijn er overal voor- en tegenpunten, maar het is gewoon simpel degene met de meeste punten is de terechte wereldkampioen.

Bovendien blijkt dit maar weer eens dat de FIA zijn opzet bereikt heeft. Ze wilden dat het kampioenschap spannend bleef tot het einde van het seizoen en nu moet Hamilton toch maar even tweede worden als Rosberg wint. Wat nu als er ineens een ontketende Massa en Bottas tussen de twee zich nestelt, terwijl Hamilton op diens staart zit? Het kan allemaal, het kan ook niet.
Mee eens, maar niet te veel eer aan de FIA alsjeblieft. De puntentelling was omstreden en blijft omstreden.
het doel was vooral om het kampioenschap spannend te houden. In dat geval zijn de dubbele punten dit jaar volledig overbodig. Dus helemaal geen eer voor de FIA

Perton

Citaat van: Jeroen op 09 november 2014 - 20:58:05
En ik ga ervanuit dat Lewis wint. Maar ja, mocht hij (niet door eigen schuld) uitvallen en Rosberg zo winnen... tja, berg je dan maar hier ;D
Van mij hoef je dan geen posts te verwachten hoor ;) Mijn zegje over de dubbele punten is al gedaan, dus als Rosberg dan daadwerkelijk door dubbele punten kampioen wordt, is het gewoon dezelfde discussie opnieuw. Lijkt me niet dat mensen hun standpunten plotseling anders zijn.

0634


Perton

Dat wel, maar goed, daar heb ik de vriendin voor om het op af te reageren ;D

Niels_

Ik vind het toch altijd tricky om met de intentie aan een race te beginnen van "er mogen er zoveel aan mij eindigen, ik moet niet winnen, ...". Bij Hamilton ging het in 2008 bijna fout en in 2010 moest Alonso ook 'maar' 4e worden terwijl hij als 3e vertrok en toch ging het nog mis.

Natuurlijk was het niet te vergelijken met de dominantie die er nu bij Mercedes is, maar om nu te zeggen dat Hamilton gewoon kan cruisen op P2... Ze hebben dit seizoen ook al problemen gehad.

Perton

Als mijn snelle berekeningen kloppen hebben de dubbele punten alleen Pérez twee posities opgeleverd. Voor de rest heeft het geen enkel verschil gemaakt.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 15:48:04
Als mijn snelle berekeningen kloppen hebben de dubbele punten alleen Pérez twee posities opgeleverd. Voor de rest heeft het geen enkel verschil gemaakt.

Schandalig! Want ja eigenlijk hadden gewoon die andere rijders die plekken moeten hebben, een farce. FIA slecht bezig. Tssssss. En dat kan niet, race moet over en Perez gediskwalificeerd en etc etc etc.

Voor degene die het niet door hebben dat was sarcasme.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Niels_ op 10 november 2014 - 04:24:18
Ik vind het toch altijd tricky om met de intentie aan een race te beginnen van "er mogen er zoveel aan mij eindigen, ik moet niet winnen, ...". Bij Hamilton ging het in 2008 bijna fout en in 2010 moest Alonso ook 'maar' 4e worden terwijl hij als 3e vertrok en toch ging het nog mis.

Natuurlijk was het niet te vergelijken met de dominantie die er nu bij Mercedes is, maar om nu te zeggen dat Hamilton gewoon kan cruisen op P2... Ze hebben dit seizoen ook al problemen gehad.


Maar dat gold net zo goed voor Rosberg en wat gebeurde er in de race....IRMC... :-X

Kootje

#325
Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 15:48:04
Als mijn snelle berekeningen kloppen hebben de dubbele punten alleen Pérez twee posities opgeleverd. Voor de rest heeft het geen enkel verschil gemaakt.

Gelukkig niet. :)


Overigens gaan die twee posities ten koste van Magnussen en Räikkönen.

Normaal:
P10 Magnussen  55
P11 Räikkönen   54
P12 Pérez          53

Nu:
P10 Pérez          59
P11 Magnussen  55
P12 Räikkönen   55

Jozef

Massa en Button zouden op gelijke punten zijn geëindigd maar Massa zou alsnog de 7de plaats gekregen hebben omdat hij tweemaal P2 behaalde en Button slechts eenmaal. Verder inderdaad alleen Pérez die zowel Magnussen als Räikkönen heeft gewipt dankzij de dubbele punten.

Kootje

Citaat van: Jozef op 23 november 2014 - 20:55:45
Massa en Button zouden op gelijke punten zijn geëindigd maar Massa zou alsnog de 7de plaats gekregen hebben omdat hij tweemaal P2 behaalde en Button slechts eenmaal. Verder inderdaad alleen Pérez die zowel Magnussen als Räikkönen heeft gewipt dankzij de dubbele punten.

Overigens gaat dat in zekere zin ook op voor Magnussen en Räikkönen die nu juist op gelijke hoogte komen, maar er niets in hun onderlinge eindstand veranderd dankzij de 2e plek van Magnussen in Australië.