Wat is het meest indrukwekkende F1 moment dat jij live hebt meegemaakt?

Gestart door Tuesday, 15 oktober 2014 - 18:58:36

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2014 - 21:01:21
Wings vierde het feest al vanaf zaterdagavond.

Klopt. Want we gingen vooraf met een geselecteerd gezelschap naar de kroeg. ;)

Racingnews365

Na aanleiding van leuke discussies over Formule 1, de spanning, acties, inhaalacties, crashes etc. open ik dit topic. Doel is om leuke, bijzondere, memorabele momenten en/of acties te delen met elkaar.

De spelregels:
1. Een moment per keer
2. Een uitleg waarom je dat moment koos

Ik zal aftrappen:

Seizoensopening in Melbourne 2002.
Aan de leiding gaat Coulthard, achter hem ontstaat de Trulli train met Michael Schumacher die Trulli in probeert te halen.
Trulli spint bij het uitkomen van de eerste bocht, veroorzaakt een Safety Car en na de SC is het Coulthard die na een paar bochten van de baan vliegt. Montoya valt Schumi aan en pakt de leiding. Een rondenlang gevecht ontstaat tussen de beide rijders en Schumacher gaat in de aanval, keer op keer, tot het met een prachtige actie lukt.

Waarom zo speciaal?
Er zat alles in! Een prachtige start van het seizoen en met de kleine oogjes vanwege de korte nacht geen enkele moeite om wakker te blijven bij dit fantastische gevecht! Twee rijders, Trulli en DC, die bezwijken onder de druk. De spanning, het zoeken naar het gaatje, positioneren voor de inhaalactie, verdedigen en uiteindelijk toch de geslaagde actie.

In alle pogingen reden de mannen met respect voor elkaar. Niet uit de weg, maar ook niet absurd in de weg.
Man tegen man!



Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Senna in de Tamburello. Iets dat meer indruk wekte heb ik in de F1 nevernooit gezien.

Racingnews365

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Sphinx

De start van de Grand Prix van Zandvoort 1985

Piquet was de snelste in de trainingen geweest, mocht met Rosberg van de eerste rij vertrekken, maar viel stil, zat furieus te zwaaien om een rode vlag terwijl alles langs hem heen bulderde. Ook Boutsen had zijn auto af laten slaan maar kwam weer weg, Piquet later ook. Rosberg was er inmiddels vandoor met Prost, Senna, Alboreto en Fabi achter zich aan. Later kwam Tambay nog de pits uit bolderen na ophangingsproblemen.

Waarom zo speciaal?
De eerste keer dat ik in aanraking kwam met F1, en nog live ook (zat met Pa aan het eind van het rechte stuk). We hadden thuis de recorder nog meelopen (duits commentaar van Oostenrijker Heinz Pruller) want hoewel ik hele ervaring overdonderend vond, kreeg ik niet meer mee dan wat er zich voor mijn neus afspeelde. Ik heb die opnames nog lang bewaard tot de band stuk was (inmiddels staat het gelukkig ook op internet). Geweldig wat een KA-BAAL maakten die turbo's van Honda, Porsche, Hart, Renault en Ferrari toen. Ik wist toen niet eens dat er een NL'er meedeed (Rothengatter), kon me ook weinig schelen, ik was meteen verkocht! Uiteindelijk genoten van een rondelang gevecht tussen Lauda en Prost, terwijl er van het veld slechts 9 auto's officieel uitreden van de 26 starters. Achteraf kijk ik toch wel met heimwee terug, want hoe makkelijk was het toen om een turbo een heel gemeen motorgeluid te geven door er twee turbo's in te schroeven (en de microfoon's wat harder te zetten).
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!


Kootje

Ah ... dus daar had je 'm verstopt.  :-\


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian


Matthijs

Het meest indrukwekkende racemoment dat ik heb meegemaakt was vorig jaar op Assen. Een bakkenist van een zijspanrace die direct voor onze ogen uit de bak viel en vervolgens werd doodgereden. Sommige mensen op de tribune werden er onpasselijk van.

Al was dit natuurlijk geen F1.

Perton

Die tijdens de Rizla Day toch? Was dat vorig jaar? Ik dacht twee jaar geleden. Naja maakt ook niet uit natuurlijk, blijft een naar ongeval. Ook precies de reden waarom ik helemaal niks met zijspanracen heb.

Matthijs

Klopt was alweer 2 jaar geleden. Ik kwam ook voor het autoracen, niet voor de motoren.