Wat is het meest indrukwekkende F1 moment dat jij live hebt meegemaakt?

Gestart door Tuesday, 15 oktober 2014 - 18:58:36

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2014 - 10:24:46
Met afstand de dood van Roger Williamson. Echt live overigens. Ik stond aanvankelijk buiten de hekken op een duinheuvel waar je goed  (verbazingwekkend dichtbij) maar beperkt uitzicht had op de track. Om de tweehonderd meter stonden bewakers met herders honden, maar desondanks lukt het me door een gat in het hek te klimmen. Ik wurmde me door de toeschouwersrijen naar voren, vooral om aan die honden te ontkomen, en stond daar koud nog geen minuut, en toen gebeurde het. Dat komt wel binnen.

Dan ben je ouder dan ik dacht. Crash van Williamson was toch begin jaren 70 (72-73)?

Jehoentelaar

Een Grand Prix heb ik zelf nooit in het echt meegemaakt en zolang de prijzen zo schofterig hoog zijn gaat ook niet gebeuren. De Historic Grands Prix in 2012 en 2014 kwamen het dichtstbij en dat waren meteen het meest indrukwekkende autosportevenementen die ik heb meegemaakt.

Wings



Breaktest

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 12:10:09
Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2014 - 10:24:46
Met afstand de dood van Roger Williamson. Echt live overigens. Ik stond aanvankelijk buiten de hekken op een duinheuvel waar je goed  (verbazingwekkend dichtbij) maar beperkt uitzicht had op de track. Om de tweehonderd meter stonden bewakers met herders honden, maar desondanks lukt het me door een gat in het hek te klimmen. Ik wurmde me door de toeschouwersrijen naar voren, vooral om aan die honden te ontkomen, en stond daar koud nog geen minuut, en toen gebeurde het. Dat komt wel binnen.

Dan ben je ouder dan ik dacht. Crash van Williamson was toch begin jaren 70 (72-73)?
Ik was nog maar een jochie...

Wings

@Jehoentelaar: oké. Heb die klasse ook een aantal keren zien rijden. Wel leuk!
@Breaktest: maar je bestond toen al. Ik was nog in de maak. ;)

Breaktest

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 22:09:46
@Jehoentelaar: oké. Heb die klasse ook een aantal keren zien rijden. Wel leuk!
@Breaktest: maar je bestond toen al. Ik was nog in de maak. ;)
Je zat nog in je vader...

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 12:05:58
Citaat van: Pancake Shield op 15 oktober 2014 - 19:41:16
Meest indrukwekkende zou ik het niet willen noemen, maar een van de momenten waar ik altijd aan terug denk als ik het over F1 heb en hoe mijn passie gegroeid is, is de inhaalactie van Mika Hakkinen op Michael Schumacher in Spa 2000. Niet live gezien alleen op televisie. Maar zelfs toen als Schumacher-fan genoot ik volop van deze inhaalactie. Schitterend.

Heb ik altijd een verschrikkelijk overhypte inhaalactie gevonden. Totaal niet bijzonder: Häkkinen neemt veel meer snelheid mee en pakt Schumacher daar puur op motorvermogen. Natuurlijk maakt hij handig gebruik van de situatie en kiest hij de binnenkant als Schumacher om Zonta heen rijdt, maar that's it. Overigens vond ik het eerder een fout van Schumacher -die besloot buitenom te gaan en zo de binnenkant niet kon verdedigen- dan een succes voor Häkkinen.
Verschrikkelijk overhypte en totaal niet bijzonder? Een beetje overdreven.
Tuurlijk heeft hij meer snelheid, anders haal je iemand niet in ;). Maar via de binnenkant 2 auto's pakken en niet weten waar Schumacher is en wat hij precies gaat doen.
Dat je hem niet super gaaf vind kan ik in komen, maar verschrikkelijk overhypte en totaal niet bijzonder vind ik wat overtrokken.
Maar goed, des tijds vond ik hem ook gaver dan ik hem nu vind en heb in de tussen tijd mooiere gezien. Maar blijft een gaaf moment.

Perton

Ik zag em op het nieuws voorbij komen die inhaalactie omdat ik de race verder niet had gezien. Ik heb het daarom nooit echt bijzonder gevonden. Wel een mooie inhaalactie verder, maar omdat ik de hele opbouw van het gevecht had gemist, en de inhaalactie in een filmpje van zo'n 3 seconden werd getoond, had ik er nooit een speciaal gevoel bij. Live is dat toch altijd anders, vind ik.

Jozef


Wings

Dan ben ik niet de enige. Natuurlijk wel gewoon goed gedaan maar om nu hosanna te roepen: nee.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 18:13:29
Dan ben ik niet de enige. Natuurlijk wel gewoon goed gedaan maar om nu hosanna te roepen: nee.
Oh dat je hem niet heel bijzonder vond was ook niet mijn punt. Struikelde alleen een beetje over je woord keuze.

Jozef

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 18:13:29
Dan ben ik niet de enige. Natuurlijk wel gewoon goed gedaan maar om nu hosanna te roepen: nee.

Het was vooral vernederend voor Schumacher, want die werd naar mijn mening wel echt te kakken gezet. En het was speciaal omdat het over een overwinning in een gekke/boeiende race ging (was het niet zo dat Mika daarvoor aan de leiding reed, maar spinde op een natte kerb en daardoor ingehaald werd door Schumi?) én dat in volle titelstrijd.

Maar de actie zelf was meer een fout van Schumacher dan genialiteit van Häkkinen.

Wings

Mee eens. Schumacher koos daar de buitenkant wetend dat Mika daar meer topsnelheid bezat. De binnenkant kon hij niet meer verdedigen. Het zag er natuurlijk tof uit omdat Zonta er tussen zat en Mika twee rijders voorbij steekt.

Tuesday

vooral jammer dat mensen er dingen bij gaan verzinnen als; Hakkinen ging met de wielen door het gras.