Cijfer voor Sochi, Rusland

Gestart door Kootje, 12 oktober 2014 - 15:38:45

« vorige - volgende »

Wat vonden jullie ervan?

10 .... ronduit fantastisch, nu al legendarisch
0 (0%)
9 ... zéér vermakelijk
0 (0%)
8 ... mooie race
0 (0%)
7 ... wel aardig
2 (9.1%)
6 ... net aan voldoende
11 (50%)
5 ... net niet voldoende
3 (13.6%)
4 ... niet echt bijzonder
5 (22.7%)
3 ... matig
1 (4.5%)
2 ... ronduit slecht
0 (0%)
1 ... voor de moeite
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Arthur

Hoeft ook niet, gratis dubbele punten... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Ik heb niet het idee dat het aan de baan lag, maar meer aan de verschillende strategieën, of eigenlijk het gebrek eraan. Je had vroege stoppers en late stoppers, verder niets. Tot aan de vroege stoppers was de race best leuk en nadat de late stoppers geweest waren werd hij ook weer interessant. Het probleem was het middenstuk waarin niets gebeurde.

Perton

Tsja maar dat komt deels door de verkeerde bandenkeuze. Ik verwacht dat dit volgend jaar al beter zal gaan.

Kootje

Nu men weet wat men daar kan verwachten, denk ik dat inderdaad ook. Volgend jaar zullen ze wel de softs en supersofts meenemen, waardoor 'n 2 of 3-stopper de norm wordt.

Sabai

Niet veel gemist vandaag. Zelfs in de herhaling van de hoogte punten zag ik geen hoogte punten. Volgende 2 races kijk ik weer naar uit   :)

Fietser

Na de duisternis in Singapore, de nattigheid in Japan en de massale ontsteltenis na het ongeluk van Bianchi, was Sochi een feest, zeker voor visueel ingestelde volger. Prachtig gelegen in de oksel tussen Kaukasus en Zwarte Zee. Mooie complexen, veel kleur en zon en blonde tribunes vol Slavisch dan wel kozakkenbloed. Zeer plezierig. Een mooi en vooral technisch circuit ook, met dank aan dat ene vermaarde Teutoonse architectenbureau dat de moeilijke opdracht (ontwerp een modern en veilig circuit dwars door het Olympisch dorp) bekwaam volbracht. Met name de off camber-bochtjes zijn pittig. De race zelf was minder indrukwekkend, wat vooral kwam door het kogelvrije rubber dat Pirelli mee naar Rusland bracht. En door de hier oppermachtige Mercedesmotoren. Maar voor de liefhebber die niet al te veel last heeft van zure ogen, viel er genoeg te genieten. Zeker voor degenen die niet per se gericht zijn op de frontrunners. Ik geef een 6,5, maar vanwege het kleurrijke totaal (ik denk hierbij ook aan het vermakelijke geschmier van sommige bobo's, teambazen en coureurs met de heer Poetin en vice versa) rond ik naar boven af. Een zeuven dus.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 12 oktober 2014 - 20:30:16
Na de duisternis in Singapore, de nattigheid in Japan en de massale ontsteltenis na het ongeluk van Bianchi, was Sochi een feest, zeker voor visueel ingestelde volger. Prachtig gelegen in de oksel tussen Kaukasus en Zwarte Zee. Mooie complexen, veel kleur en zon en blonde tribunes vol Slavisch dan wel kozakkenbloed. Zeer plezierig. Een mooi en vooral technisch circuit ook, met dank aan dat ene vermaarde Teutoonse architectenbureau dat de moeilijke opdracht (ontwerp een modern en veilig circuit dwars door het Olympisch dorp) bekwaam volbracht. Met name de off camber-bochtjes zijn pittig. De race zelf was minder indrukwekkend, wat vooral kwam door het kogelvrije rubber dat Pirelli mee naar Rusland bracht. En door de hier oppermachtige Mercedesmotoren. Maar voor de liefhebber die niet al te veel last heeft van zure ogen, viel er genoeg te genieten. Zeker voor degenen die niet per se gericht zijn op de frontrunners. Ik geef een 6,5, maar vanwege het kleurrijke totaal (ik denk hierbij ook aan het vermakelijke geschmier van sommige bobo's, teambazen en coureurs met de heer Poetin en vice versa) rond ik naar boven af. Een zeuven dus.
;D


Kan ik zo je tekst gebruiken voor de nabeschouwing... :P

Franky R.

Ik geef een zesje...net voldoende...Sochi viel qua lay-out best mee. Een leuke baan, alleen weer jammer dat het in een land als Rusland ligt. Althans, het Rusland van 'tough-guy' Vladje Poetin...

Arthur

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 20:56:17
Ik geef een zesje...net voldoende...Sochi viel qua lay-out best mee. Een leuke baan, alleen weer jammer dat het in een land als Rusland ligt. Althans, het Rusland van 'tough-guy' Vladje Poetin...

Helaas kun je dan wat meer circuits disqualificeren....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 12 oktober 2014 - 20:58:56
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 20:56:17
Ik geef een zesje...net voldoende...Sochi viel qua lay-out best mee. Een leuke baan, alleen weer jammer dat het in een land als Rusland ligt. Althans, het Rusland van 'tough-guy' Vladje Poetin...

Helaas kun je dan wat meer circuits disqualificeren....
Die punt geef ik aan je...dat is namelijk en helaas waar. Maar ik heb die lui van Bahrein of China niet zo prominent in beeld zien komen tijdens de race als Poetin vandaag.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 21:09:52
Citaat van: Arthur op 12 oktober 2014 - 20:58:56
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2014 - 20:56:17
Ik geef een zesje...net voldoende...Sochi viel qua lay-out best mee. Een leuke baan, alleen weer jammer dat het in een land als Rusland ligt. Althans, het Rusland van 'tough-guy' Vladje Poetin...

Helaas kun je dan wat meer circuits disqualificeren....
Die punt geef ik aan je...dat is namelijk en helaas waar. Maar ik heb die lui van Bahrein of China niet zo prominent in beeld zien komen tijdens de race als Poetin vandaag.

Dat punt krijg je dan weer van mij.. Poetin, tja, prominent op de voorgrond.... brrrr
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Ik vind de sjeik van Bahrein aardig aanwezig anders. Maar de hoogwaardigheidsbekleders daar lijken [zonder te proberen om lollig te zijn] qua kleding e.d. ook enorm op elkaar

Ik heb een 5 gegeven overigens. Weinig boeiend.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 12 oktober 2014 - 21:32:05
Ik vind de sjeik van Bahrein aardig aanwezig anders. Maar de hoogwaardigheidsbekleders daar lijken [zonder te proberen om lollig te zijn] qua kleding e.d. ook enorm op elkaar

Ik heb een 5 gegeven overigens. Weinig boeiend.


Je kunt gelijk hebben, maar ik kan het mij niet herinneren dat die sjeik tijdens de race meermaals in beeld was. Noch in de restroom na de race...Opvallend dat Todt moest 'wachten' om naast Bernie en Poetin te mogen zitten. Ik zag een rij of drie/vier met lege stoelen en dan Bernie en Poetin.... ::) ...pas later zag ik Todt naast Bernie zitten.

FolkertE

Citaat van: Edwin90 op 12 oktober 2014 - 21:32:05
Ik vind de sjeik van Bahrein aardig aanwezig anders. Maar de hoogwaardigheidsbekleders daar lijken [zonder te proberen om lollig te zijn] qua kleding e.d. ook enorm op elkaar

Ik heb een 5 gegeven overigens. Weinig boeiend.
Maar de Sjeik was volgens mij ook wel een echt liever hebber van de sport en niet voor het politiek geneuzel( al zal hij dat vast ook wel hebben.)
Ik vond het mooi om naar te kijken, want de baan zag er wel goed uit, maar de race zelf was saai. De start was leuk, maar na de fout van Rosberg was er vrijweinig aan.
Top 3 was voor mij al uitgemaakte zaak. Zelfs als Rosberg extra pitstop moest maken, was hij denk ik nog wel 2de geworden.
Volgend jaar super softs en softs.

BMW.WilliamsF1

Ik geef het geheel een 6. Was niet echt spannend en qua gevechten viel het ook wel mee. En dan kwam die Poetin ook nog eens in beeld met die rot kop van hem :P