Man vd race: Sochi Rusland

Gestart door Kootje, 12 oktober 2014 - 15:33:28

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Hamilton
6 (35.3%)
Rosberg
5 (29.4%)
Bottas
4 (23.5%)
Button
0 (0%)
Magnussen
1 (5.9%)
Alonso
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
iemand van buiten de top 10
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 20:15:55
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:14:08
Rosberg. Vanaf allerlaatst naar ergens halverwege alweer op het podium. Goed gereden, met dank aan Pirelli en Mercedes. Massa liet zien dat het ook weer niet heel erg eenvoudig was.

Agree. Het verbaasd me sowieso dat men hier niet massaal op Rosberg stemt. Vaak zie ik forummers de loftrompet afsteken omdat een rijder 10 plaatsen wint door een strategie, nu wint Rosberg er 18, bijna allemaal op de baan in rechtstreekse duels, en heeft het ineens geen naam?

Tegenargumenten:

1. Ja maar Rosberg rijdt wel met een auto die dat kan! Wings: Hamilton ook.
2. Maar Rosberg maakt een fout. Wings: klopt. Staat los van zijn inhaalrace. Daardoor kon hij juist de race rijden die hij reed terwijl de rest juist enkel en alleen de strategie afwerkte.
Klopt, staat los van de strakke inhaal race die hij heeft gereden. Maar door die fout vind ik niet dat hij man van de race kan worden gekozen. Punt 1 is in mijn ogen sowieso niet relevant, want Hamilton maakt geen fout, Rosberg wel(weer.) De auto was vandaag zo snel en de banden sleten ook gewoon amper. Dat hij goed reed na zijn fout geef ik toe, maar het was al van af het begin duidelijk dat hij 2de zou worden. Hij reed 1 tot 1,5 seconde per rondje sneller dan bijna iedereen. Behalve Bottas en Hamilton. Daarbij wil ik nog even zeggen dat lang niet al zijn inhaal acties op de baan waren. Hij won ook stuk of 6 plaatsen toen er rijders van ca p7 gingen pitten.
De reden waarom mensen nu niet massaal op Rosberg stemmen, is omdat hij de fout maakt en alles vergooid. Waarom mensen (zoals ik) wel op Hamilton stemde in Duitsland en Hongarije, is omdat Hamilton helemaal niks te verwijten viel. En Williams meer snelheid had in duitsland.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 22:24:12
Wat ook meespeelt met Hamilton is dat op het moment dat Rosberg al begon te klagen over slijtage in zijn banden (rond de 24e ronde ofzo was dat, voor Hamilton stopte in ieder geval), hij doodleuk over de radio riep: "Och, ze zijn eigenlijk nog best wel prima, nergens last van."

Dat riep Rosberg ook. Alleen waren zijn banden niet 20 ronden oud maar 40.

Perton

#47
Nee, Rosberg riep: The tyres are coming back. Halverwege de race had hij juist erg last van de slijtende banden. En halverwege de race is geen 40 rondjes in een race die 53 ronden duurt.

Ook wel leuk dat jij blijkbaar beter dan ik weet welk moment ik bedoelde, terwijl ik letterlijk in mijn vorige post zeg: "Voor Hamilton stopte". Aangezien dat in ronde 27 was, vraag ik mij in Godsnaam af hoe jij erbij komt dat Rosberg al 40 ronden op die band heeft gereden. Dat zou voor Hamilton een realistischer aantal zijn geweest. 27 ronden in de race plus de handvol in Q2 op die banden.

Rosberg had er toen 26, en aangezien het moment op de radio een paar ronden eerder was, zullen het niet heel veel meer dan 20 zijn geweest.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 12 oktober 2014 - 23:32:04
De reden waarom mensen nu niet massaal op Rosberg stemmen, is omdat hij de fout maakt en alles vergooid. Waarom mensen (zoals ik) wel op Hamilton stemde in Duitsland en Hongarije, is omdat Hamilton helemaal niks te verwijten viel. En Williams meer snelheid had in duitsland.

Punt is, Rosberg maakt een fout maar zet dit recht. Dus hij gaat even onder de streep en komt daarna boven de streep om op de streep te eindigen. Hamilton, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel en Räikkönen eindigen ook op die streep. Presteren naar de maatstaven van de auto. Ik zie het als 0-1 achterstaan. Kan gebeuren maar als de ploeg zich dan hersteld een topwedstrijd speelt, waarom dan zo blijven vast hangen aan dat ene moment. Waarom een complete raceprestatie over 52 ronden stukslaan op dat ene moment dat hij zich verremt? Bovendien had Hamilton ook een lock-up. Dus dan zou de eer naar Button moeten gaan (of Magnussen, of Vettel) die foutloos rijden. Verder denk ik dat ondanks de fout, Rosberg vandaag heeft gemaximaliseerd. En daar laat ik het bij.

Perton

Ondanks de fout gemaximaliseerd? Dat suggereert dat er niet meer in had gezeten dan een tweede plaats. Dan ben je toch per definitie minder dan je teamgenoot die in dezelfde auto een plek hoger eindigt?

Het is kiezen: of hij heeft gemaximaliseerd, en dan heeft Hamilton het simpelweg beter gedaan. Of hij had wel kunnen winnen zonder fout, maar dan heeft hij niet gemaximaliseerd, iets wat Hamilton dan alsnog wel heeft gedaan. Voor mijn part mag je ook Button, Magnussen of Bottas invullen, maar die rijden niet in dezelfde auto.

Rosberg kan niet gemaximaliseerd hebben en het beter gedaan hebben dan Hamilton. Of Rosberg moet per definitie een mindere coureur zijn van wie de tweede plek een knappe prestatie is geweest.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 23:36:46
Nee, Rosberg riep: The tyres are coming back. Halverwege de race had hij juist erg last van de slijtende banden. En halverwege de race is geen 40 rondjes in een race die 53 ronden duurt.

Ook wel leuk dat jij blijkbaar beter dan ik weet welk moment ik bedoelde, terwijl ik letterlijk in mijn vorige post zeg: "Voor Hamilton stopte". Aangezien dat in ronde 27 was, vraag ik mij in Godsnaam af hoe jij erbij komt dat Rosberg al 40 ronden op die band heeft gereden. Dat zou voor Hamilton een realistischer aantal zijn geweest. 27 ronden in de race plus de handvol in Q2 op die banden.

Rosberg had er toen 26, en aangezien het moment op de radio een paar ronden eerder was, zullen het niet heel veel meer dan 20 zijn geweest.

Haha.

Perton

Behalve dat jij mijn voorgaande post dus niet goed had gelezen, mis ik de grap een beetje.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 23:46:28
Ondanks de fout gemaximaliseerd? Dat suggereert dat er niet meer in had gezeten dan een tweede plaats. Dan ben je toch per definitie minder dan je teamgenoot die in dezelfde auto een plek hoger eindigt?

Volgens mij zijn wij het daar allemaal over eens.

CitaatHet is kiezen: of hij heeft gemaximaliseerd, en dan heeft Hamilton het simpelweg beter gedaan. Of hij had wel kunnen winnen zonder fout, maar dan heeft hij niet gemaximaliseerd, iets wat Hamilton dan alsnog wel heeft gedaan. Voor mijn part mag je ook Button, Magnussen of Bottas invullen, maar die rijden niet in dezelfde auto.

Ik bepaal zelf mijn criteria. Hamilton reed van A tot Z met de snelste auto aan de leiding waar Rosberg van achteren zijn fout moest herstellen en een goede wedstrijd reed. Waar Hamilton rustig kon rijden moest Rosberg vechten voor zijn knikkers. En dat was vermakelijker dan met de snelste auto vooraan cruisen.

CitaatRosberg kan niet gemaximaliseerd hebben en het beter gedaan hebben dan Hamilton. Of Rosberg moet per definitie een mindere coureur zijn van wie de tweede plek een knappe prestatie is geweest.

Dat sowieso. Of vind je Rosberg ineens te betere?

Perton

Rosberg reed evengoed van A tot Z met de meest dominante auto van het veld. Voor welke posities heeft ie nou echt lopen knokken dan. Ik vind het werkelijk waar flauwekul dat mensen op Rosberg stemmen met het argument "Hamilton reed in de beste auto en hoefde geen moeite te doen." (Het argument vind ik dus flauwekul, niet de stem op Rosberg, dat mag ieder voor zich weten).

En van mij mag je ook zelf je critera bepalen hoor, wees maar niet bang. Ze slaan alleen nergens op. Niet als je loopt te beweren dat Rosberg heeft gemaximaliseerd, tenminste.

Wings

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 23:49:55
Behalve dat jij mijn voorgaande post dus niet goed had gelezen, mis ik de grap een beetje.

De grap is dat gewicht wordt gehangen die er racetechnisch niet toedoen. Hamilton die roept dat zijn banden oké waren speelt mee zeg je. Vandaar mijn reactie. Was meer om te laten zien hoe belangrijk dit soort dingen zijn (niet). En dat je daarmee een inhaalrace teniet wilt doen vind ik jammer. Doorgaans vind ik je hier een stuk objectiever in maar vandaag moet Hamilton per sé die eer krijgen en krijgt hij die eer ook. Mag hoor en ik begrijp het wel maar doe dan niet alsof anderen dingen roepen die raar zijn. Man van de race zit niet in het beton gegoten en als mensen vinden dat Rosberg zijn fout meer dan recht heeft gezet, door met een achterstand te beginnen, en op het geijkt punt te eindigen, prima toch? Ik ga er vanuit dat er genoeg ruimte is om dat te vinden. Maar goed, ik ga er echt mee ophouden, en jullie een fijne nachtrust toewensen.

O en Perton, ik vind je nog steeds lief hoor. :-*

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 oktober 2014 - 00:02:54
Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 23:49:55
Behalve dat jij mijn voorgaande post dus niet goed had gelezen, mis ik de grap een beetje.

De grap is dat gewicht wordt gehangen die er racetechnisch niet toedoen. Hamilton die roept dat zijn banden oké waren speelt mee zeg je. Vandaar mijn reactie. Was meer om te laten zien hoe belangrijk dit soort dingen zijn (niet). En dat je daarmee een inhaalrace teniet wilt doen vind ik jammer. Doorgaans vind ik je hier een stuk objectiever in maar vandaag moet Hamilton per sé die eer krijgen en krijgt hij die eer ook. Mag hoor en ik begrijp het wel maar doe dan niet alsof anderen dingen roepen die raar zijn. Man van de race zit niet in het beton gegoten en als mensen vinden dat Rosberg zijn fout meer dan recht heeft gezet, door met een achterstand te beginnen, en op het geijkt punt te eindigen, prima toch? Ik ga er vanuit dat er genoeg ruimte is om dat te vinden. Maar goed, ik ga er echt mee ophouden, en jullie een fijne nachtrust toewensen.

O en Perton, ik vind je nog steeds lief hoor. :-*
kun je ons niet gewoon 1x uitleggen hoe we een man van de race moeten kiezen en dan nooit weer?

Jozef

Maar dan geef je dus toe dat je waarschijnlijk niet op Rosberg had gestemd als hij gewoon de hele race op P2 had gereden. Maar nu wel, omdat hij eerst door zijn eigen fout wegzakte en dan toch terugkwam. Daardoor verdient hij het plots meer dan zijn teamgenoot, die hem gewoon heeft verslagen. Dat vind ik ook raar, net als Perton.

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 23:43:47
Citaat van: F1fan2987 op 12 oktober 2014 - 23:32:04
De reden waarom mensen nu niet massaal op Rosberg stemmen, is omdat hij de fout maakt en alles vergooid. Waarom mensen (zoals ik) wel op Hamilton stemde in Duitsland en Hongarije, is omdat Hamilton helemaal niks te verwijten viel. En Williams meer snelheid had in duitsland.

Punt is, Rosberg maakt een fout maar zet dit recht. Dus hij gaat even onder de streep en komt daarna boven de streep om op de streep te eindigen. Hamilton, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel en Räikkönen eindigen ook op die streep. Presteren naar de maatstaven van de auto. Ik zie het als 0-1 achterstaan. Kan gebeuren maar als de ploeg zich dan hersteld een topwedstrijd speelt, waarom dan zo blijven vast hangen aan dat ene moment. Waarom een complete raceprestatie over 52 ronden stukslaan op dat ene moment dat hij zich verremt? Bovendien had Hamilton ook een lock-up. Dus dan zou de eer naar Button moeten gaan (of Magnussen, of Vettel) die foutloos rijden. Verder denk ik dat ondanks de fout, Rosberg vandaag heeft gemaximaliseerd. En daar laat ik het bij.
Dat hij het recht zet en een hele goede race rijd, ben ik met je eens. Maar ik sla ook nergens zijn complete race prestatie over 52 ronden stuk. Wat ik wel  bekritiseer is dat hij niet maximaliseert. Door die fout heeft hij de kans op de overwinning gewoon vergooid. Ok, gezien de fout, maximaliseert hij wel, want de overwinning kon hij wel vergeten. Maar aangezien de fout niet kan worden genegeerd, vind ik niet dat hij maximaliseert.
En dat hij een prima race rijd, is ook zeker waar, maar met deze auto op dit circuit, met banden die amper slijten vind ik de prestatie niet "snaar en snaar strak". Het was al van af het begin bijna zeker dat hij 2de zou worden, zo veel sneller was die auto.
Het punt is, dat mensen niet op Rosberg massaal op Rosberg stemmen omdat hij een fout maakte die hem de kans op de overwinning koste. En in combinatie met het feit dat hij weer een fout maakt ( Spa, Monza, China, Oostenrijk. ) lijkt hij de druk van de strijd om de titel gewoon niet aan te kunnen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 13 oktober 2014 - 01:38:06
Maar dan geef je dus toe dat je waarschijnlijk niet op Rosberg had gestemd als hij gewoon de hele race op P2 had gereden. Maar nu wel, omdat hij eerst door zijn eigen fout wegzakte en dan toch terugkwam. Daardoor verdient hij het plots meer dan zijn teamgenoot, die hem gewoon heeft verslagen. Dat vind ik ook raar, net als Perton.
Ik snap het op zich wel Het was ook een goede inhaal race op zich. Maar als je ziet dat hij 52 ronden op de medium kan rijden, kan je je toch afvragen of dat hem ook niet gigantisch heeft geholpen. Op elk ander circuit, of met zacht en super zachte banden was het hem een stuk minder vergaan. Met een extra pitstop was hij sowieso achter Button gekomen en had hij waarschijnlijk Bottas niet meer kunnen achterhalen.

Overigens stem ik niet dit keer. Niks echt speciaals gezien. Ben blij dat Lewis won, maar die reed van af bocht 1 op cruise control. Als hij gas had gegeven rolde hij denk ik het hele veld op een ronde.

0634

Citaat van: Tuesday op 13 oktober 2014 - 01:37:36

kun je ons niet gewoon 1x uitleggen hoe we een man van de race moeten kiezen en dan nooit weer?
In principe gewoon stemmen op een man waar ik niet op stem. Dat houdt het forum leuk.