Team orders

Gestart door Leroy, 10 oktober 2014 - 10:33:05

« vorige - volgende »

Leroy

ik kon hem niet vinden.... maar er duiken steeds meer berichten op in buitenlandse sites dat de meeste teams nu toch echt wel duidelijker team orders  gaan geven...

Rosberg moest zo op monza en suzuka zijn fout corrigeren van Spa ... en nu blijkt dat vettel weggaat bij red bull heeft ricciardo in een interview aangegeven om aanspraak te maken op de titel er misschien toch wel orders gegeven gaan worden aan vettel om ricciardo voor te laten...

om het interview te lezen :

http://thisisf1.com/2014/10/10/ricciardo-trusts-vettel-obey-team-orders/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+thisisf1%2FRLEU+%28ThisisF1%29

Maar waarom zouden we het niet toestaan? ze rijden toch in 1 team? of hoe denken jullie erover ? (de bekende knuppel en die ergens in gooien ?)

Wings

Volgens mij mag een team een rijder verzoeken een snellere teamgenoot er langs te laten dus begrijp de stelling niet helemaal.

Leroy

Ja wings dat klopt ook naar mijn weten,  echter word er vaak over gesproken als een taboe! vooral onder de coureurs ... die er uiteraard niet blij mee zijn...

maar ik doel meer op de acties zoals suzuka... nico rosberg die gewoon 1 seconden per ronde laat schieten voor lewis!

Leroy

Citaat van: Leroyvdheuvel op 10 oktober 2014 - 11:05:38
Ja wings dat klopt ook naar mijn weten,  echter word er vaak over gesproken als een taboe! vooral onder de coureurs ... die er uiteraard niet blij mee zijn...

maar ik doel meer op de acties zoals suzuka... nico rosberg die gewoon 1 seconden per ronde laat schieten voor lewis!

oftewel mag een bijvoorbeeld een coureur dan bv Zomaar in gaan houden ? andere voorbeeld dat ik bovenaan het topic al noemde: nico die 2x toe zich "verremt " en de rond de borden gaat slalommen  om geen tijd te winnen ? tot 2x keer toe in de race...


Maikel0230

Ik zie niet in waarom dat een team order zou zijn, das pure sience fiction

Rosberg zou nooit in het midden van een titelstrijd bewust zijn teamgenoot gaan helpen. Voor zover ik weet is Rosberg intern gestraft is, waarschijnlijk via een financiele boete.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Dat Rosberg z'n fout op Spa goed maakte dmv teamorders, daar geloof ik niet in. Van Monza kan ik me nog wel voorstellen dat mensen dat denken, het waren nu eenmaal zeldzame en vage fouten, maar van Suzuka absoluut niet. Op Suzuka was Lewis in de regen gewoon heer en meester, want ook nadat hij Rosberg passeerde was hij ruimschoots sneller. Dat was hij op de full wets al, maar op de intermediates ging hij gewoon beter, dat heeft niets met teamorders te maken. Daarbij had Rosberg z'n fout op Spa al ruimschoots goed gemaakt door niet te finishen in Singapore en was 'n teamorder op Suzuka volledig onnodig mocht er toch sprake zijn geweest van .... ::)

Wat Ricciardo betreft heeft hij gewoon 'n punt. Dat punt had hij al voordat bekend werd dat Vettel vertrekt, maar nu helemaal. Uiteindelijk is hij degene die nog 'n minieme kans op de titel heeft, maar kan daarvoor wel elk puntje gebruiken. Vettel heeft die kans in theorie natuurlijk ook nog, maar dat is slechts mathematisch. Wellicht dat die pitsstop van Vettel aan het einde vd Japanse GP er ook alleen maar was om hem achter Ricciardo te brengen, al denk ik zelf dat men 'n gok wou wagen om na de SC als enige op vers rubber te staan en zo de overwinning te claimen. Ik weet 't niet, het zou beiden kunnen.

Franky R.

Sorry, maar wat een volslagen kul dat Rosberg 'zijn fout van Spa' zou moeten goedmaken. Dan kan hij net zo goed het WDC aan Hamilton geven... ::)

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 10 oktober 2014 - 11:30:15
Ik zie niet in waarom dat een team order zou zijn, das pure sience fiction

Rosberg zou nooit in het midden van een titelstrijd bewust zijn teamgenoot gaan helpen. Voor zover ik weet is Rosberg intern gestraft is, waarschijnlijk via een financiele boete.
[/quote]

Ik geloof er ook niet in maar Rosberg zou inderdaad intern bestraft worden. Hoe men deze straf heeft ingekleurd weet niemand. Dus of het sience fiction is...wie zal het zeggen?

Leroy

er zijn speculaties vanuit wat engelse sites (was aan het zoeken ... maar kon het zo gauw even niet vinden... ) dat ze bang zijn bij mercedes dat hamilton niet bijtekent.

vanuit dat oogpunt gezien werd er meteen geroepen dat mercedes zo hamilton binnen wilt houden, zodat hij bijtekent... voor 2016/17/18

Perton

Citaat van: Wings op 10 oktober 2014 - 12:14:43
Citaat van: Maikel0230 op 10 oktober 2014 - 11:30:15
Ik zie niet in waarom dat een team order zou zijn, das pure sience fiction

Rosberg zou nooit in het midden van een titelstrijd bewust zijn teamgenoot gaan helpen. Voor zover ik weet is Rosberg intern gestraft is, waarschijnlijk via een financiele boete.
De professionele media heeft het over six number figures, dus een ton waarschijnlijk.

Kootje

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 12:48:46
Citaat van: Wings op 10 oktober 2014 - 12:14:43
Citaat van: Maikel0230 op 10 oktober 2014 - 11:30:15
Ik zie niet in waarom dat een team order zou zijn, das pure sience fiction

Rosberg zou nooit in het midden van een titelstrijd bewust zijn teamgenoot gaan helpen. Voor zover ik weet is Rosberg intern gestraft is, waarschijnlijk via een financiele boete.
De professionele media heeft het over six number figures, dus een ton waarschijnlijk.

999.999,- is ook 'n 6-number figure ;)

Perton

Klopt, maar ik verwacht niet dat het zo hoog zal zijn geweest :P

Leroy

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 13:57:28
Klopt, maar ik verwacht niet dat het zo hoog zal zijn geweest :P

geloof ook dat er gesproken werd over 100.000,-

Kootje

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 13:57:28
Klopt, maar ik verwacht niet dat het zo hoog zal zijn geweest :P

Ik ook niet hoor, maar het is slechts het andere uiterste van het spectrum. Simpeltjes uitgaan van 'n ton omdat het 'n 6-number figure betreft vind ik namelijk te makkelijk, dat spectrum bevat zoveel meer dan slechts 'n ton.

Tuesday

wat betreft Vettel-Ricciardo; als Ricciardo nog serieus kans wil maken zal ie zo n beetje alles moeten winnen. Als Vettel hem daarbij moet helpen betekend het dat hij overwinningen weg zou geven en dat vind ik net te ver gaan voor de zeer minimale kans die Ricciardo nog heeft. Bovendien heeft Vettel de afgelopen al 2x 3 punten afgesnoept van Ricciardo, zou raar zijn dat hij nu de kans alleen maar kleiner is geworden wel ineens Ricciardo voor zou laten.