Team orders

Gestart door Leroy, 10 oktober 2014 - 10:33:05

« vorige - volgende »

0634

Overigens: volgens sommigen hebben zowel Kimi als Seb moeite met de huidige wagens. Als dat werkelijk waar is, heeft Ferrari volgend jaar dus twee rijders die moeite hebben met de huidige generatie F1 wagens. Oei.

FolkertE

Dat is een goeie inderdaad. Maar ik denk dat het volgend jaar wel wat anders zal zijn. Het is het 2de jaar en ik verwacht dat teams en rijders wel wat hebben geleerd en veranderd.
Vettel doet het nog wel redelijk en lijkt er boven op te komen, maar Kimi zit echt met een probleem. Ik denk niet dat het zo zeer de nieuwe techniek is, maar dat de auto gewoon echt niet bij Kimi past. Alonso is de betere, maar zoveel beter is hij echt niet.

0634

Jawel. Zoveel beter was Alonso ook tov Massa en die was destijds om en nabij evengoed als Kimi. Dus het is allemaal heel logisch en voorspelbaar.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 13:38:17
Jawel. Zoveel beter was Alonso ook tov Massa en die was destijds om en nabij evengoed als Kimi. Dus het is allemaal heel logisch en voorspelbaar.
Alonso is iig niet zoveel beter als het punten verschil nu laat lijken. Dat hij beter is staat als een paal boven water.

Perton

Blijkbaar wel, want volgens mij heeft Raikkonen niet bijzonder veel technische problemen gehad. Wel wat botsinkjes met Magnussen, die niet zijn schuld waren, dus dat kan het puntenverschil nog wel wat kleiner maken. Maar goed, al was het verschil 50 punten geweest, dat is in de Ferrari van 2014 alsnog vrij veel punten. Dan was Raikkonen in het kampioenschap als nog om P8 aan het strijden, misschien P7.

En persoonlijk denk ik niet dat Massa dat heel anders had gedaan, dus in die zin ben ik het wel met Jeroen eens. Al geef ik eerlijk toe dat ik dacht dat Raikkonen het Alonso dit jaar wel lastig zou maken, maar dat doet hij simpelweg niet. Ik zie hem volgend jaar wel weggereden worden door Vettel.

0634

Tja, ik zie gewoon terugkerende patronen, kan er weinig anders van maken. Die wereldtitel ten spijt waren Massa en Raikkonen in hun jaren samen lood om oud ijzer. Dan is het dus logisch dat ze zich ook gelijk verhouden tot Alonso. Al heb ik het idee (ik weet de teamduels niet) dat Massa zeker in kwali het Alonso moeilijker maakte dan Raikkonen nu.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 14:05:08
Tja, ik zie gewoon terugkerende patronen, kan er weinig anders van maken. Die wereldtitel ten spijt waren Massa en Raikkonen in hun jaren samen lood om oud ijzer. Dan is het dus logisch dat ze zich ook gelijk verhouden tot Alonso. Al heb ik het idee (ik weet de teamduels niet) dat Massa zeker in kwali het Alonso moeilijker maakte dan Raikkonen nu.
Klopt, maar ik denk dat er meer achter zit dan alleen Alonso die zo goed is. Geen complotten oid, maar Kimi die niet comfortabel is met de auto, Kimi die toch wel wat pech heeft gekend. En vergeet niet dat Alonso altijd de nr 1 is geweest van Ferrar.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 11 oktober 2014 - 12:58:01
Alonsofans hebben het wel zwaar schijnt.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

de ferrarifans over het algemeen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jehoentelaar

Maar als je niet comfortabel bent met een auto dan doe je wel onder voor de coureurs die wel comfortabel zijn met die auto.

Perton

Tsja maar Kimi niet comfortabel met de auto hebben we vaker gezien, dat had ie ook in de jaren na zijn titel, toen die verhalen over motivatieproblemen ontstonden. Da's het probleem met Raikkonen. Hij heeft, veel meer dan andere coureurs, een auto nodig die volledig bij hem past.

0634

Ik hou het meer op mentale issues. Maar misschien is het wel een combinatie van beiden.


0634

Citaat van: F1fan2987 op 11 oktober 2014 - 14:14:54
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 14:05:08
Tja, ik zie gewoon terugkerende patronen, kan er weinig anders van maken. Die wereldtitel ten spijt waren Massa en Raikkonen in hun jaren samen lood om oud ijzer. Dan is het dus logisch dat ze zich ook gelijk verhouden tot Alonso. Al heb ik het idee (ik weet de teamduels niet) dat Massa zeker in kwali het Alonso moeilijker maakte dan Raikkonen nu.
Klopt, maar ik denk dat er meer achter zit dan alleen Alonso die zo goed is. Geen complotten oid, maar Kimi die niet comfortabel is met de auto, Kimi die toch wel wat pech heeft gekend. En vergeet niet dat Alonso altijd de nr 1 is geweest van Ferrar.

Dat heeft hij afgedwongen. Zeker Kimi kwam op basis van gelijkheid.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 14:48:06
Citaat van: F1fan2987 op 11 oktober 2014 - 14:14:54
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 14:05:08
Tja, ik zie gewoon terugkerende patronen, kan er weinig anders van maken. Die wereldtitel ten spijt waren Massa en Raikkonen in hun jaren samen lood om oud ijzer. Dan is het dus logisch dat ze zich ook gelijk verhouden tot Alonso. Al heb ik het idee (ik weet de teamduels niet) dat Massa zeker in kwali het Alonso moeilijker maakte dan Raikkonen nu.
Klopt, maar ik denk dat er meer achter zit dan alleen Alonso die zo goed is. Geen complotten oid, maar Kimi die niet comfortabel is met de auto, Kimi die toch wel wat pech heeft gekend. En vergeet niet dat Alonso altijd de nr 1 is geweest van Ferrar.

Dat heeft hij afgedwongen. Zeker Kimi kwam op basis van gelijkheid.
Dat zeker. En zoals Perton al zei, heeft Kimi een auto nodig die heel erg goed bij hem past. Maar zodra hij dat heeft, is hij 1 van de snelste op de baan.
Hamilton en Alonso lijken Makkelijker om te gaan met auto's die niet bij hun stijl passen.

Kootje

Of die hebben gewoon altijd de "mazzel" gehad 'n auto die bij hen past te krijgen. ::)

Jehoentelaar

Maar ze hebben allemaal in behoorlijk verschillende auto's gereden, dus wie dan de meeste keren uitstekend presteert mag je wat mij betreft ook de beste van het stel noemen.