Team orders

Gestart door Leroy, 10 oktober 2014 - 10:33:05

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 15:48:56
Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 13:57:28
Klopt, maar ik verwacht niet dat het zo hoog zal zijn geweest :P

Ik ook niet hoor, maar het is slechts het andere uiterste van het spectrum. Simpeltjes uitgaan van 'n ton omdat het 'n 6-number figure betreft vind ik namelijk te makkelijk, dat spectrum bevat zoveel meer dan slechts 'n ton.
Och het is ook meer dat de maximale boete die een team kan ontvangen in de F1 50.000 is, om dan je coureur een boete van 394.000 euro te geven, vind ik ook erg raar. Bovendien verdient Rosberg volgens het internet 12 miljoen, dan is een boete van 500.000 al ruim 4% van zijn salaris. Los daarvan is het verschil tussen 99.999 en 100.000 psychologisch al veel groter dan tussen 99.998 en 99.999, dus lijkt het relatief al een vele malen hogere boete dan wanneer die bijvoorbeeld 50.000 had moeten betalen - los van dat het natuurlijk ook daadwerkelijk een hogere boete is :P

Dus ik ga er niet even makkelijk vanuit dat het 100.000 is, het lijkt mij alleen het meest waarschijnlijke dat het ergens in die regionen ligt, want als de boete een groter percentage van Rosberg zijn salaris was geweest, had ie het lang niet zo makkelijk geaccepteerd. Dat is een aanname, dat weet ik, maar toch. En aangezien alle factoren meenemend een boete rond de 100.000 mij het meest waarschijnlijk acht, ga ik er ook vanuit dat ze bij Mercedes vrij makkelijk voor een rond getal zijn gegaan.

Kootje

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 16:31:23
Och het is ook meer dat de maximale boete die een team kan ontvangen in de F1 50.000 is,

Hoe kom je daarbij? Was het niet McLaren die 'n boete van 100 miljoen kreeg opgelegd nav Spygate?

Perton

#17
Maximale boete door de wedstrijdleiding bedoel ik. En aangezien dit een incident uit een race was, maak ik die vergelijking. Maar daar had ik duidelijker in moeten zijn, excuses.

-edit- tenminste dat was een paar jaar terug zo, misschien dat het tegenwoordig ook wel anders is, dat kan.

Kootje

Ah oke, dat zou kunnen. Ik heb verder geen idee in ieder geval, niet over wat de maximale boete is die de wedstrijdleiding op kan leggen, niet over die van de FIA en ook niet over de boetes van Mercedes zelf. Niet belangrijk ook verder, althans ... niet voor mij.

Perton

Het is voor mij ook niet belangrijk, maar Wings vroeg zich af wat voor straf Rosberg had gekregen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 17:23:53
Het is voor mij ook niet belangrijk, maar Wings vroeg zich af wat voor straf Rosberg had gekregen.
Wings wou eventueel een inzamelingsactie gaan houden ;)

Perton

Sympathiek wel. Als Hamilton-fan geef ik uiteraard niets, maar alsnog sympathiek.

Arthur

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 17:43:16
Sympathiek wel. Als Hamilton-fan geef ik uiteraard niets, maar alsnog sympathiek.

Het is zo lekker om als neutrale kijker de races te aanschouwen [en niet echt een favoriet te hebben]  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Tsja ... ieder zijn ding. Ik vind het juist fijn om 'n favoriet te hebben. Zeker nu die favoriet weer volop in de titelstrijd zit en het WK leid.

Perton

Citaat van: Arthur op 10 oktober 2014 - 19:15:33
Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 17:43:16
Sympathiek wel. Als Hamilton-fan geef ik uiteraard niets, maar alsnog sympathiek.

Het is zo lekker om als neutrale kijker de races te aanschouwen [en niet echt een favoriet te hebben]  ;)
Vind ik niet. Daarom volg ik dit jaar weer GP3, want twee van mijn favoriete coureurs doen mee, en doen het ook behoorlijk aardig.

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 19:49:23
Citaat van: Arthur op 10 oktober 2014 - 19:15:33
Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 17:43:16
Sympathiek wel. Als Hamilton-fan geef ik uiteraard niets, maar alsnog sympathiek.

Het is zo lekker om als neutrale kijker de races te aanschouwen [en niet echt een favoriet te hebben]  ;)
Vind ik niet. Daarom volg ik dit jaar weer GP3, want twee van mijn favoriete coureurs doen mee, en doen het ook behoorlijk aardig.
maar hoe kom je aan 2 favoriete coureurs in GP3?

Perton

Stoneman en Stanaway, hun carrières volg ik al wat langer, en zij rijden dit jaar GP3. Zodoende volg ik weer GP3.

0634

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 19:18:54
Tsja ... ieder zijn ding. Ik vind het juist fijn om 'n favoriet te hebben. Zeker nu die favoriet weer volop in de titelstrijd zit en het WK leid.

Kan. Ik zat vol hartstocht ooit met vriend Senna en vriend Mansell. Je leeft intenser mee denk ik, zowel positief als negatief, maar het is inderdaad wel veel relaxter om geen echte favo te hebben. Denk dat dat ook is wat Arthur bedoeld.

Wings

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 12:48:46
Citaat van: Wings op 10 oktober 2014 - 12:14:43
Citaat van: Maikel0230 op 10 oktober 2014 - 11:30:15
Ik zie niet in waarom dat een team order zou zijn, das pure sience fiction

Rosberg zou nooit in het midden van een titelstrijd bewust zijn teamgenoot gaan helpen. Voor zover ik weet is Rosberg intern gestraft is, waarschijnlijk via een financiele boete.
De professionele media heeft het over six number figures, dus een ton waarschijnlijk.

Niks concreet?

Perton

Nee. Maar ga dus maar uit van iets tussen de 100.000 en 999.999.