Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Goede beslissing ja. Laat ze maar lekker starten en kijken maar morgen het schip strandt. Voorlopig staan er alweer vijf man meer aan de start dan in Melbourne.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Wanneer werd de 107% regel eigenlijk voor het laatst gehanteerd?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2015 - 13:43:27
Wanneer werd de 107% regel eigenlijk voor het laatst gehanteerd?
Australie 2012? HRT?  ???

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 28 maart 2015 - 12:24:05
Gewoon laten rijden, die twee wagens hebben nog veel kinderziektes lijkt me. Die moeten nu zoveel mogelijk kilometers maken om zoveel mogelijk data te verzamelen.
En dat is het probleem van de FIA, hoe? Mag Renault dan ook een extra training op donderdag rijden om data te verzamelen?

Franky R.

Citaat van: Perton op 28 maart 2015 - 14:02:03
Citaat van: Maikel0230 op 28 maart 2015 - 12:24:05
Gewoon laten rijden, die twee wagens hebben nog veel kinderziektes lijkt me. Die moeten nu zoveel mogelijk kilometers maken om zoveel mogelijk data te verzamelen.
En dat is het probleem van de FIA, hoe? Mag Renault dan ook een extra training op donderdag rijden om data te verzamelen?


Manor heeft wel laten zien dat ze binnen de 107% konden rijden...inmiddels zijn ze al toegelaten tot de GP voor morgen! ;)
Dat Renault extra rondjes wil rijden, prima...in de VT1, 2 of 3 zijn er genoeg mogelijkheden. Maar dat hebben de Fransen ook weer niet opgepikt, he! :P
;)

Perton

Ik weet dat ze mogen rijden, maar hoe is het het probleem van de FIA dat Manor kilometers moet maken? Dat moet echt geen factor zijn bij een dergelijke beslissing.

Overigens was het excuus van Merhi dat hij te vaak gespind is dit weekend om regelmatig de 107% te halen. Tsja, dan ben je dus iemand die niet geneog controle over de auto heeft om snel met die auto te rijden. Ik vind het dus nog steeds frappant dat Merhi mag starten, omdat hij ergens in één training minimaal de 107% heeft gehaald. Maar goed, ik zal er vannacht niet minder om slapen. Daar zorgt de zomertijd wel voor.

Franky R.

Citaat van: Perton op 28 maart 2015 - 14:20:50
Ik weet dat ze mogen rijden, maar hoe is het het probleem van de FIA dat Manor kilometers moet maken? Dat moet echt geen factor zijn bij een dergelijke beslissing.

Overigens was het excuus van Merhi dat hij te vaak gespind is dit weekend om regelmatig de 107% te halen. Tsja, dan ben je dus iemand die niet geneog controle over de auto heeft om snel met die auto te rijden. Ik vind het dus nog steeds frappant dat Merhi mag starten, omdat hij ergens in één training minimaal de 107% heeft gehaald. Maar goed, ik zal er vannacht niet minder om slapen. Daar zorgt de zomertijd wel voor.


Het was dan ook geen factor, maar een bijkomend voordeel voor Manor... ;)

Jehoentelaar

Maikel lijkt het echter wel te presenteren als een argument om ze te laten rijden.

Leuk dat er twintig op de grid staan, maar van Mehri is het eigenlijk een beetje bizar. Stevens wel consequent aardig meegereden.

gloudiesaurus

Stevens mag zeker starten. Een technisch probleem in de kwali anders had hij zeker de 107% gehaald.
Merhi geef ik dan als debutant het voordeel van de twijfel, hij heeft wel laten zien binnen die 107% te kunnen rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Dimensie

De fia zal toch wel willen dat ze rijden?
Het kan snel gaan met Sauber, lotus,force-India en volgen jaar maar 1 nieuwkomer.

Jehoentelaar

Je moet wel enigszins competitief kunnen zijn. Die ondergrens is ingesteld om gevaarlijke situaties met achterblijvers te voorkomen. En nee, er zit geen enorm verschil in risico tussen Stevens en Mehri, maar die grens moet ergens getrokken worden.

NielsD

Toch echt respect voor Manor en Merhi. Als je in je eerste race al direct een raceafstand rijdt met een auto die voor vrijdag nog geen meter had gereden, vind ik dat toch erg knap. Helemaal met hun facilitieiten en mogelijkheden. Dat Merhi op drie ronden achterstand eindigde, laat ik dan maar even achterwege. Jammer dat Stevens niet kon rijden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 29 maart 2015 - 17:47:49
Toch echt respect voor Manor en Merhi. Als je in je eerste race al direct een raceafstand rijdt met een auto die voor vrijdag nog geen meter had gereden, vind ik dat toch erg knap. Helemaal met hun facilitieiten en mogelijkheden. Dat Merhi op drie ronden achterstand eindigde, laat ik dan maar even achterwege. Jammer dat Stevens niet kon rijden.


Het gerucht gaat dat Manor geen reserveonderdeel had, dus de benzinepomp zelf trachtte te repareren/reviseren... :-X

NielsD

Citaat van: Franky R. op 29 maart 2015 - 17:50:14
Citaat van: NielsD op 29 maart 2015 - 17:47:49
Toch echt respect voor Manor en Merhi. Als je in je eerste race al direct een raceafstand rijdt met een auto die voor vrijdag nog geen meter had gereden, vind ik dat toch erg knap. Helemaal met hun facilitieiten en mogelijkheden. Dat Merhi op drie ronden achterstand eindigde, laat ik dan maar even achterwege. Jammer dat Stevens niet kon rijden.


Het gerucht gaat dat Manor geen reserveonderdeel had, dus de benzinepomp zelf trachtte te repareren/reviseren... :-X

Naja, de kans dat ze allebei in China rijden is wel groot dan...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Yup. Want die 107% regel is pretty much een wassen neus.