Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:54:42
Ik word daar sowieso een beetje moe van. O er is een nieuw team, laten we ze aan iedere kant helpen. Kom, ze willen een team runnen, nou, doe dat dan. Ga niet kansloos naar een race rijden waar je nooit van plan bent geweest om te rijden en dan je kilometers declareren. Jij wil F1 rijden, prima, succes ermee, maar je moet het wel zelf doen.

Maar die rekening heeft niets met helpen te maken, de FOM betaalt voor alle teams de transportkosten....

Dus nu Manor doen betalen omdat ze door die software problemen niet konden rijden is gewoon belachelijk. Wie Adam Cooper volgt op twitter heeft al lang door dat Bernie erop gebrand is om het team de nek om te wringen, en liefst zo snel mogelijk.

Dat hij dan maar ook meteen naar Renault een rekening stuurt omdat Danil Kvyat niet kon rijden en een rekening naar Bottas zijn rug omdat die hem pijn bezorgde...

Man, wat kan ik soms kotsen van de manier waarop deze sport gerund wordt...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 17 maart 2015 - 16:13:32
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:54:42
Ik word daar sowieso een beetje moe van. O er is een nieuw team, laten we ze aan iedere kant helpen. Kom, ze willen een team runnen, nou, doe dat dan. Ga niet kansloos naar een race rijden waar je nooit van plan bent geweest om te rijden en dan je kilometers declareren. Jij wil F1 rijden, prima, succes ermee, maar je moet het wel zelf doen.

Maar die rekening heeft niets met helpen te maken, de FOM betaalt voor alle teams de transportkosten....

Dus nu Manor doen betalen omdat ze door die software problemen niet konden rijden is gewoon belachelijk. Wie Adam Cooper volgt op twitter heeft al lang door dat Bernie erop gebrand is om het team de nek om te wringen, en liefst zo snel mogelijk.

Dat hij dan maar ook meteen naar Renault een rekening stuurt omdat Danil Kvyat niet kon rijden en een rekening naar Bottas zijn rug omdat die hem pijn bezorgde...

Man, wat kan ik soms kotsen van de manier waarop deze sport gerund wordt...
Was Bernie niet voorstander van een rentree van Manor? Maar goed, als Bernie Manor de nek om wilt draaien, mogen ze van mij die vent zelf even...

Maar goed, ik vind dat als bestaande teams de nieuwe teams kunnen helpen, dat ook zeker moet worden toegejuiched. Hoe meer teams er zijn hoe meer coureurs een kans krijgen om te rijden. En als die nieuwe teams dan steun krijgen van uit de bestaande teams is er een grote kans dat de teams blijven bestaan.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 17 maart 2015 - 16:13:32
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:54:42
Ik word daar sowieso een beetje moe van. O er is een nieuw team, laten we ze aan iedere kant helpen. Kom, ze willen een team runnen, nou, doe dat dan. Ga niet kansloos naar een race rijden waar je nooit van plan bent geweest om te rijden en dan je kilometers declareren. Jij wil F1 rijden, prima, succes ermee, maar je moet het wel zelf doen.

Maar die rekening heeft niets met helpen te maken, de FOM betaalt voor alle teams de transportkosten....

Dus nu Manor doen betalen omdat ze door die software problemen niet konden rijden is gewoon belachelijk. Wie Adam Cooper volgt op twitter heeft al lang door dat Bernie erop gebrand is om het team de nek om te wringen, en liefst zo snel mogelijk.

Dat hij dan maar ook meteen naar Renault een rekening stuurt omdat Danil Kvyat niet kon rijden en een rekening naar Bottas zijn rug omdat die hem pijn bezorgde...

Man, wat kan ik soms kotsen van de manier waarop deze sport gerund wordt...

Ik niet. Ik snap het volkomen. Ik snap dit soort reacties alleen niet. Manor is op kosten van de FOM lekker naar Australie gegaan om daar niet te racen. Zijn ze nooit van plan geweest en ze wisten dat dat niet kon. Dan heeft Bernie groot gelijk dat ie zegt dat ze het dan maar lekker zelf moeten betalen.

Maar nee, het is een nieuw team, dus de publieke opinie is weer met hen en tegen Bernie. Ik vind het allemaal prima, maar tot nu toe hebben ze nou niet bepaald laten zien een lekker constructieve bijdrage te kunnen leveren.

Perton

Misschien moet Bernie voortaan ook maar het prijzengeld uitkeren na het seizoen en niet zeggen: "Je moet in Australië meedoen om het prijzengeld te krijgen waar je eigenlijk al gewoon recht op had vanwege je prestaties." Dan had Manor ook niet vals naar Australië hoeven reizen en de boel te belazeren (om die term te gebruiken). Niet om de acties van Manor goed te praten, maar het zijn wel enorme krokodillentranen die Ecclestone nu in de media ophangt. Hetzelfde als zijn gehuil laatst dat de verschillen in budgetten te groot zijn, maar intussen wel een bedrag aan Ferrari geven dat hoger ligt dan de meeste budgetten in de achterhoede.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 18:55:17
Misschien moet Bernie voortaan ook maar het prijzengeld uitkeren na het seizoen en niet zeggen: "Je moet in Australië meedoen om het prijzengeld te krijgen waar je eigenlijk al gewoon recht op had vanwege je prestaties."
nou, dat is anders wel een prima regel om te voorkomen dat teams er uit stappen. Zonder die regel was Manor wellicht dit seizoen helemaal niet meer in actie gekomen.

Perton

Dat snap ik en vind ik op zich ook niet verkeerd. Maar daarmee creëer je dus wel situaties zoals die van Manor in Australië. En om er dan als Ecclestone over te klagen vind ik gewoon krokodillentranen. Manor wil dit jaar meedoen, dat lukt ze alleen misschien niet vanaf Australië. Maar om 30 (of 50, geen idee welke bron precies gelijk heeft) miljoen te krijgen waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben, moeten ze per se naar Australië reizen. Dat vind ik persoonlijk toch een beetje krom.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 18:04:51
Citaat van: Maikel0230 op 17 maart 2015 - 16:13:32
Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 18:54:42
Ik word daar sowieso een beetje moe van. O er is een nieuw team, laten we ze aan iedere kant helpen. Kom, ze willen een team runnen, nou, doe dat dan. Ga niet kansloos naar een race rijden waar je nooit van plan bent geweest om te rijden en dan je kilometers declareren. Jij wil F1 rijden, prima, succes ermee, maar je moet het wel zelf doen.

Maar die rekening heeft niets met helpen te maken, de FOM betaalt voor alle teams de transportkosten....

Dus nu Manor doen betalen omdat ze door die software problemen niet konden rijden is gewoon belachelijk. Wie Adam Cooper volgt op twitter heeft al lang door dat Bernie erop gebrand is om het team de nek om te wringen, en liefst zo snel mogelijk.

Dat hij dan maar ook meteen naar Renault een rekening stuurt omdat Danil Kvyat niet kon rijden en een rekening naar Bottas zijn rug omdat die hem pijn bezorgde...

Man, wat kan ik soms kotsen van de manier waarop deze sport gerund wordt...

Ik niet. Ik snap het volkomen. Ik snap dit soort reacties alleen niet. Manor is op kosten van de FOM lekker naar Australie gegaan om daar niet te racen. Zijn ze nooit van plan geweest en ze wisten dat dat niet kon. Dan heeft Bernie groot gelijk dat ie zegt dat ze het dan maar lekker zelf moeten betalen.

Maar nee, het is een nieuw team, dus de publieke opinie is weer met hen en tegen Bernie. Ik vind het allemaal prima, maar tot nu toe hebben ze nou niet bepaald laten zien een lekker constructieve bijdrage te kunnen leveren.

En wie zegt dat ze nooit van plan waren om te racen? Zover ik gelezen heb alleen Eclestone en die is ook nog niet van zijn eerste leugen gebarsten. Bij Manor hebben ze het ganse weekend keihard gewerkt om de baan op te gaan, dat hebben alle media meer dan eens waargenomen. Dat dat niet gelukt is is voornamelijk te danken dat ze die software niet hadden, iets waar ze dus bitter weinig aan kunnen doens gezien de late tijdspanne die ze hadden.

En of dit nu een nieuw team was of Red Bull, dat maakt mij niets uit, Bernie is puur vergif geworden voor deze sport, daar ben ik nu meer dan ooit van overtuigd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:20:57
Dat snap ik en vind ik op zich ook niet verkeerd. Maar daarmee creëer je dus wel situaties zoals die van Manor in Australië. En om er dan als Ecclestone over te klagen vind ik gewoon krokodillentranen. Manor wil dit jaar meedoen, dat lukt ze alleen misschien niet vanaf Australië. Maar om 30 (of 50, geen idee welke bron precies gelijk heeft) miljoen te krijgen waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben, moeten ze per se naar Australië reizen. Dat vind ik persoonlijk toch een beetje krom.
dat lijkt me ook vrij overbodig. Maar dat komt dan misschien weer doordat ze vorig jaar al 3 races gemist hebben? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je er 3 in 5 jaar mag missen oid. Soms lees je ook 3 per jaar, maar in dat geval had Manor dus helemaal niet Australie hoeven te verschijnen.

Perton

Ik heb ook gelezen drie races per contract, dat zou dus tot en met 2020 zijn. Lijkt mij persoonlijk wel wat weinig, maar goed, ik maak die contracten dan ook niet.

Uiteraard zal het met die drie races van vorig jaar te maken hebben, anders had Ecclestone niet zo moeilijk gedaan. Ik snap hem dan ook wel, da's het probleem niet. Maar hij moet dan niet in de media gaan zitten huilen. Hij had dit ook op een betere manier achter de schermen kunnen oplossen. Desnoods iets van: "Als je in Australië niet racet, krijg je 10 miljoen minder." Ik roep maar iets. Maar nu doen alsof Manor iets heeft gedaan wat op het niveau zit van het spionageschandaal en daarover tekeer gaan, vind ik ietwat overdreven.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:44:12
Ik heb ook gelezen drie races per contract, dat zou dus tot en met 2020 zijn. Lijkt mij persoonlijk wel wat weinig, maar goed, ik maak die contracten dan ook niet.

Uiteraard zal het met die drie races van vorig jaar te maken hebben, anders had Ecclestone niet zo moeilijk gedaan. Ik snap hem dan ook wel, da's het probleem niet. Maar hij moet dan niet in de media gaan zitten huilen. Hij had dit ook op een betere manier achter de schermen kunnen oplossen. Desnoods iets van: "Als je in Australië niet racet, krijg je 10 miljoen minder." Ik roep maar iets. Maar nu doen alsof Manor iets heeft gedaan wat op het niveau zit van het spionageschandaal en daarover tekeer gaan, vind ik ietwat overdreven.
ach ja, dat hoort ook wel een beetje bij hem. Ik denk juist dat ie achter de schermen Manor enorm matst, maar dat ie in de pers toch ff een ander beeld neer wil zetten. Tenminste, dat zou me niet verbazen. En natuurlijk baalt ie er een beetje van dat er zo weinig auto's aan de start stonden dit weekend.

0634

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:20:57
Dat snap ik en vind ik op zich ook niet verkeerd. Maar daarmee creëer je dus wel situaties zoals die van Manor in Australië. En om er dan als Ecclestone over te klagen vind ik gewoon krokodillentranen. Manor wil dit jaar meedoen, dat lukt ze alleen misschien niet vanaf Australië. Maar om 30 (of 50, geen idee welke bron precies gelijk heeft) miljoen te krijgen waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben, moeten ze per se naar Australië reizen. Dat vind ik persoonlijk toch een beetje krom.

Dat mag jij allemaal vinden, maar ik vind het volkomen terecht dat als je alleen maar een trip wil boeken naar AUS en verder niks, je dan in ieder geval geen declaraties kan indienen bij de FOM. Ik vind het ook gewoon totaal niet slim om Bernie te belazeren.


gloudiesaurus

Booth zegt nu dat Marussia in Maleisië zeker zal rijden. Ik ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Maikel0230 op 17 maart 2015 - 19:28:44

En wie zegt dat ze nooit van plan waren om te racen? Zover ik gelezen heb alleen Eclestone en die is ook nog niet van zijn eerste leugen gebarsten. Bij Manor hebben ze het ganse weekend keihard gewerkt om de baan op te gaan, dat hebben alle media meer dan eens waargenomen. Dat dat niet gelukt is is voornamelijk te danken dat ze die software niet hadden, iets waar ze dus bitter weinig aan kunnen doens gezien de late tijdspanne die ze hadden.

En of dit nu een nieuw team was of Red Bull, dat maakt mij niets uit, Bernie is puur vergif geworden voor deze sport, daar ben ik nu meer dan ooit van overtuigd.

Dat laatste is sowieso onzin, maar laat die maar even gaan.

Verder, vindt je het gek dat Bernie pissed is? Hij heeft ze reeds 10 mln betaald, en zij zouden als tegenprestatie op komen draven in Australie. Vervolgens blijkt dat ze helemaal niet kónden rijden daar, dat hebben ze van tevoren uiteraard geweten. Dan voelt hij zich bestolen inderdaad. Volkomen logisch.


0634

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:20:57
Dat snap ik en vind ik op zich ook niet verkeerd. Maar daarmee creëer je dus wel situaties zoals die van Manor in Australië. En om er dan als Ecclestone over te klagen vind ik gewoon krokodillentranen. Manor wil dit jaar meedoen, dat lukt ze alleen misschien niet vanaf Australië. Maar om 30 (of 50, geen idee welke bron precies gelijk heeft) miljoen te krijgen waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben, moeten ze per se naar Australië reizen. Dat vind ik persoonlijk toch een beetje krom.

Nou, vind ik niet. De eis dat ze in AUS moesten zijn was voor overname al bekend. Dat moet je dat dus meecalculeren. Bernie heeft ze reeds 10 mln betaald he, hij mag heus wel iets van ze verlangen.

Dat het krokodillentranen zijn ben ik wel met je eens, Bernie flikt ook wel eens wat, maar dat Manor de reiskosten niet kan declareren voor deze aanfluiting vind ik niet zo gek.

Perton

#779
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 20:09:39
Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:20:57
Dat snap ik en vind ik op zich ook niet verkeerd. Maar daarmee creëer je dus wel situaties zoals die van Manor in Australië. En om er dan als Ecclestone over te klagen vind ik gewoon krokodillentranen. Manor wil dit jaar meedoen, dat lukt ze alleen misschien niet vanaf Australië. Maar om 30 (of 50, geen idee welke bron precies gelijk heeft) miljoen te krijgen waar ze eigenlijk sowieso recht op hebben, moeten ze per se naar Australië reizen. Dat vind ik persoonlijk toch een beetje krom.

Dat mag jij allemaal vinden, maar ik vind het volkomen terecht dat als je alleen maar een trip wil boeken naar AUS en verder niks, je dan in ieder geval geen declaraties kan indienen bij de FOM. Ik vind het ook gewoon totaal niet slim om Bernie te belazeren.
Wat ijl je? Mijn post heeft helemaal niks te maken met declaraties indienen. Dat ze de transportkosten zelf moeten betalen vind ik terecht, heb ik ook al gezegd eerder in dit topic. Ik vind het alleen frappant dat als je in 2014 dankzij je prestaties recht hebt op bedrag X je dan een paar maanden later plotseling nieuwe voorwaarden te horen krijgt om dat geld alsnog te krijgen en er vervolgens krokodillentranen worden gehuild omdat je op een ietwat gewiekste manier daar gebruik van maakt.

-edit- en voor de doorstart zal die eis van Australië misschien inderdaad bekend zijn geworden, en die tien miljoen mag Ecclestone van mij ook best inhouden op het prijzengeld dat ze nog over 2014 tegoed krijgen. Maar Manor heeft wat mij betreft gewoon recht op het volledige prijzengeld, los van of ze wel of niet meedoen aan Australië. Eventueel minus die tien miljoen dan.