Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

O ik doelde op de 'onveranderde' budgetten.  Ik was wat onduidelijk, geloof ik :-\

Franky R.

#676
De budgetten zijn natuurlijk wel veranderd, maar wat mijn in het oog springt is dat het minimum om te kunnen deelnemen ook is geëxplodeerd. Deelnemen, dus niet eens punten pakken of zo.


Ik weet nog dat Vollenberg March een heel jaar kon laten rijden op een budget van ca. 12 miljoen dollar. Accoord, het hielp dat Akira van Leyton House jarenlang met geld had gesmeten, zodat Vollenberg geen nieuw gereedschap [dat zat grotendeels nog in haar fabrieksverpakking!] of zo hoefde te kopen.


Dat staat mij tegen het minimumbedrag om op de grid te staan mij al jaren veel en veel te hoog is. Zo kun je niet stap voor stap bouwen aan een team. Je moet dan vanaf het begin aan het vechten slaan, om een te groot budget bij elkaar te bedelen.

Jozef

Ik denk dat dit klopt, de budgetten van de topteams zijn in de laatste 10 jaar eerder gedaald dan gestegen (homologatie van de V8-motor, testverbod, verbod op T-car). Maar onderin is het moeilijk. Minardi krabbelde volgens mij onderin mee voor een goeie 30 miljoen dollar per jaar, Marussia had het dubbele budget en presteerde hetzelfde en ging uiteindelijk net zo goed kopje onder.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 14:37:27
Ik denk dat dit klopt, de budgetten van de topteams zijn in de laatste 10 jaar eerder gedaald dan gestegen (homologatie van de V8-motor, testverbod, verbod op T-car). Maar onderin is het moeilijk. Minardi krabbelde volgens mij onderin mee voor een goeie 30 miljoen dollar per jaar, Marussia had het dubbele budget en presteerde hetzelfde en ging uiteindelijk net zo goed kopje onder.
met een inflatiecorrectie kun je er zo al 10 miljoen bij opdoen. HRT reed in 2011 met een budget van 34 miljoen en Virgin/Marussia met 50 miljoen. Maar goed, toen reden ze nog met betaalbare motoren, tegenwoordig kost dat de teams zo 10-15 miljoen extra. Ik las trouwens ook dat Manor voor komend jaar een budget heeft van 85 miljoen euro. Ben benieuwd of ze de komende jaren echt de aansluiting kunnen maken met de middenmoot.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 07 maart 2015 - 16:46:33
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 14:37:27
Ik denk dat dit klopt, de budgetten van de topteams zijn in de laatste 10 jaar eerder gedaald dan gestegen (homologatie van de V8-motor, testverbod, verbod op T-car). Maar onderin is het moeilijk. Minardi krabbelde volgens mij onderin mee voor een goeie 30 miljoen dollar per jaar, Marussia had het dubbele budget en presteerde hetzelfde en ging uiteindelijk net zo goed kopje onder.
met een inflatiecorrectie kun je er zo al 10 miljoen bij opdoen. HRT reed in 2011 met een budget van 34 miljoen en Virgin/Marussia met 50 miljoen. Maar goed, toen reden ze nog met betaalbare motoren, tegenwoordig kost dat de teams zo 10-15 miljoen extra. Ik las trouwens ook dat Manor voor komend jaar een budget heeft van 85 miljoen euro. Ben benieuwd of ze de komende jaren echt de aansluiting kunnen maken met de middenmoot.


Daarmee onderstreep je mijn bezwaar....Juist die onzin met de motoren heeft de sport te duur gemaakt. De F1 was altijd al duur, maar nu lijkt het te duur omdat het 'te duur' moet zijn...

Charrel

Het schijnt dan Roberto Merhi een aanvraag heeft gedaan voor een super licentie, hij lijkt weer "In the picture" te zijn voor het Manor zitje. Ik dicht hem redelijk wat kansen toe!

De kansen van onze Nederlandse vrienden lijken toch te slinken, Frijns heeft geen budget en Giedo is nog druk met de rechtzaak bij Sauber en is tevens niet meer bereid te betalen om achteraan te rijden.

Kootje

Mehri heeft toch al bij Pons getekend voor nog 'n jaartje FR3.5

Sphinx

Clausule laten opnemen dat ie er onderuit kan? Of misschien geen coureur maar testrijder?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Tsjah ... wie zal 't zeggen? ;)

Racingnews365

Guido is in Australië en heeft zijn raceschoenen meegenomen  ;)
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Charrel

De Frijns geruchtenmolen begint ook weer te draaien.. Man man, spannend hoor! Ben benieuwd..

Sabai

Ik ga ervan uit dat het Giedo gaat worden. Alles wijst erop voor mij.

Sphinx

- Lopen idd twee theorieën nu:

1) VDG krijgt een schadevergoeding van Sauber ipv stoeltje, koopt zich bij Manor in en rijdt zondags naast Stevens
2) Frijns zou al rond zijn bij Manor, maar wacht nog een evaluatie van zijn superlicentie

Silly season is haast leuker dan het echte seizoen ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Charrel

#688
Citaat van: Sabai op 09 maart 2015 - 14:45:20
Ik ga ervan uit dat het Giedo gaat worden. Alles wijst erop voor mij.

Het gaat Giedo niet worden.. Tenminste, dit krijg ik uit bronnen dichtbij hem. Tenzij hij en zijn manager het natuurlijk echt tegen helemaal niemand vertellen, iets wat ik zeker kan begrijpen.

Kootje

#689
Wat is zéér dichtbij? Een van z'n (schoon)ouders, z'n (schoon)broers/zussen? Of slechts 'n goede vriend? Hoe dan ook, mocht Giedo het wel worden, dan lijkt het me niet verstandig dit hangende de rechtszaak openbaar te maken. Dus zelfs de mensen in zijn inner-circle zullen die opdracht meegekregen hebben er niet over te praten.