Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Perton

#645
Citaat van: FolkertE op 05 maart 2015 - 22:00:53
Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 21:53:11
De superlicentieOpmerking is wel interessant trouwens. Want het gaat niet meer lukken om iemand 300 km te laten testen. Dus het.moet wel.iemand zijn die momenteel zo'n ding heeft - en dan zijn er inderdaad al heel veel namen die weggevallen zijn. ik verwacht het niet, maar dan kan ocon misschien zelfs wel een optie zijn
Interessant inderdaad. Maar wanneer ging die regel nu in? Volgens mij in 2016, zoals hier boven is gezegd al. Dus er zouden nog rijders in aanmerking komen. Tenzij Verstappen als laatste rijder die superlicentie heeft gekregen.
Ja, er zijn zat rijders die in aanmerking komen, maar mijn punt is: als ze niet aan de gewone FIA-voorwaarden voldoen zoals die nu nog gelden (zoals top drie GP2 of kampioen in de F3) dan moeten ze normaal gesproken 300 km testen om alsnog een licentie te krijgen. Dat gaat tussen nu en het openingsweekend niet meer lukken. Dus een Sergio Canamasas valt bijvoorbeeld al af. Dan kom je behalve het lijstje van Charrel niet op heel veel meer namen die nog zouden mogen rijden. Op Wolff na dan ook niemand waarvan ik denk: nou als Manor daarvoor gaat, zijn ze echt compleet debiel. Goed, ik ben absoluut geen fan van de afgelopen paar GP2-kampioenen, dat zal hier denk ik wel bekend zijn, maar voor een overlevingsjaar zijn ze nou ook weer niet ongeschikt.

Maar Lowdon had het over een snelle coureur, en als hij dat echt 100% meent, dan durf ik eigenlijk te stellen dat er behalve Frijns en Ocon geen échte opties zijn - ja Vandoorne en Merhi, maar die zijn al afgevallen. Ik vermoed dan ook dat Lowdon een iets andere definitie van een snelle coureur heeft dan ik.

-edit- Lowdon heeft het overigens ook over jonge coureurs, dat maakt van Van der Garde al geen optie meer - wederom er vanuitgaande dat Lowdon ook echt 100% de waarheid spreekt.

-edit2- Ik blijf dan ook bij wat ik in mijn vorige post zei: Esteban Ocon. Of jullie beschouwen (en behandelen uiteraard) me voortaan als het orakel van GPPits, of ik ga volledig de mist in. We merken het gauw genoeg.

Tuesday

op zich kun je tussen nu en volgende week nog wel ergens 300 km rijden met een F1 auto.

Jozef

Ja Manor heeft toch geld genoeg... ::)

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 23:12:29
-edit2- Ik blijf dan ook bij wat ik in mijn vorige post zei: Esteban Ocon. Of jullie beschouwen (en behandelen uiteraard) me voortaan als het orakel van GPPits, of ik ga volledig de mist in. We merken het gauw genoeg.
zat Ocon momenteel niet ergens in het Mercedes/Lotus kamp? dan zie ik toch niet zo snel instappen bij Manor.

Perton

Maar waren die oude auto's van Marussia niet al verkocht bij een veiling? Daar ging ik in mijn argumentatie eigenlijk een beetje vanuit :P Denk sowieso niet dat ze veel 2014-chassis over hebben, aangezien die zijn omgebouwd naar interim-auto's voor 2015.

Maar je hebt gelijk, het zou eventueel nog kunnen. Het is wat gedoe, maar het kan.

Perton

Citaat van: Tuesday op 05 maart 2015 - 23:27:57
Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 23:12:29
-edit2- Ik blijf dan ook bij wat ik in mijn vorige post zei: Esteban Ocon. Of jullie beschouwen (en behandelen uiteraard) me voortaan als het orakel van GPPits, of ik ga volledig de mist in. We merken het gauw genoeg.
zat Ocon momenteel niet ergens in het Mercedes/Lotus kamp? dan zie ik toch niet zo snel instappen bij Manor.
Mercedes is volgens mij nooit concreet geworden behalve geruchten op internet. En word on the street is dat hij gedumpt is door Lotus en Gravity. Geen idee of dat laatste waar is, maar hij achtte het blijkbaar wel nodig om van de week even op Twitter te gooien dat zijn fans zich geen zorgen hoeven te maken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 maart 2015 - 23:27:36
Ja Manor heeft toch geld genoeg... ::)
nee, maar zo'n test is snel terug verdiend als er daardoor een flinke paydriver kan instappen ::)

Jozef

Ik denk niet dat het fysiek mogelijk is om de 2014-auto om te bouwen naar 2015-regels, ze hebben ongetwijfeld nieuwe monocoques moeten bouwen (gebaseerd op het 2014-ontwerp).

Maar ze hebben gewoon de middelen niet om nu nog een test te gaan doen. Geen geld, waarschijnlijk geen materieel en ook: geen mensen. Alles wordt namelijk al verscheept naar Melbourne. Het zou ook gewoon nergens op slaan om nu nog iemand 300km te willen laten testen terwijl er ook coureurs zijn waarvoor dit niet nodig is.

Perton

Citaat van: Jozef op 05 maart 2015 - 23:30:57
Ik denk niet dat het fysiek mogelijk is om de 2014-auto om te bouwen naar 2015-regels, ze hebben ongetwijfeld nieuwe monocoques moeten bouwen (gebaseerd op het 2014-ontwerp).
Oké ik heb daar eigenlijk ook geen verstand van, ik geloof je zo.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 23:29:12
Citaat van: Tuesday op 05 maart 2015 - 23:27:57
Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 23:12:29
-edit2- Ik blijf dan ook bij wat ik in mijn vorige post zei: Esteban Ocon. Of jullie beschouwen (en behandelen uiteraard) me voortaan als het orakel van GPPits, of ik ga volledig de mist in. We merken het gauw genoeg.
zat Ocon momenteel niet ergens in het Mercedes/Lotus kamp? dan zie ik toch niet zo snel instappen bij Manor.
Mercedes is volgens mij nooit concreet geworden behalve geruchten op internet. En word on the street is dat hij gedumpt is door Lotus en Gravity. Geen idee of dat laatste waar is, maar hij achtte het blijkbaar wel nodig om van de week even op Twitter te gooien dat zijn fans zich geen zorgen hoeven te maken.
ok, we gaan het zien. t Zou op zich wel mooi zijn. Wie weet heb je gelijk. Of je daarmee het orakel van de pits wordt weet ik niet. We gaan je hooguit iets serieuzer nemen... en als je er naast zit veranderd er niks ;)

Perton

Niets te verliezen dus, net als Van der Garde!

Matthijs

Is het zo dat je een superlicentie nodig hebt om mee te mogen doen aan een GP of aan de race zelf? Is het mogelijk om je superlicentie te halen tijdens de vrije trainingen voorafgaand aan de race, waarin je 300 km rijdt?

Perton

Citaat van: Matthijs op 06 maart 2015 - 08:21:07
Is het zo dat je een superlicentie nodig hebt om mee te mogen doen aan een GP of aan de race zelf? Is het mogelijk om je superlicentie te halen tijdens de vrije trainingen voorafgaand aan de race, waarin je 300 km rijdt?
Verstappen moest eerst zijn superlicentie halen voor ie vrijdagen mocht rijden. De superlicentie is dan ook voor de hele Grand Prix zelf volgens mij.

Matthijs

Lijkt me ook logisch. Ok, dan kan Manor dus inderdaad alleen een coureur aantrekken die al een superlicentie heeft. Misschien dat ze dan voor race 2 een andere coureur erin zetten die dan tussentijds de benodigde 300 km rijdt.

gloudiesaurus

Fabio Leimer heeft zijn contract in Japan opgezegd. Manor Marussia?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is