Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 28 februari 2015 - 14:55:38
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:08:29
Die hebben een functie, meer dan veldvulling. Als Manor dat ook is, zijn ze welkom, zo niet: blijf dan lekker weg. Ik vind het momenteel juist wel leuk, dat we niet weten wie achteraan gaat starten.

En sorry, maar 20 auto's is helemaal niet altijd beter dan 18 auto's. De laatste teams die deze sport zijn binnengekomen hebben niets toegevoegd aan de sport.

Hoe is Dordrecht dan van toegevoegde waarde, of al die andere eerste divisionisten die na één jaar alweer degraderen?

Voetbal heeft toch meerdere divisies of niet? Daar zijn ze toch voor?

Bovendien dient het een regionaal belang, een F1 team niet.

0634

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 15:21:14
Het gaat niet over een jaar opofferen, de laatste vijf (!) jaar dat ze meereden waren ook al 'opgeofferde' jaren... "Volgend jaar gaat het beter", is het verhaal dat we al jaren hebben gehoord van Caterham en Marussia. En kijk. Het team is failliet, heeft nieuwe eigenaars en wat nu? "2015 wordt niks maar volgend jaar gaat het beter!" Yeah right.

Precies dit dus. Ik ben het dus ook niet eens met de stelling 20 is altijd beter dan 18

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 18:41:06
Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 15:21:14
Het gaat niet over een jaar opofferen, de laatste vijf (!) jaar dat ze meereden waren ook al 'opgeofferde' jaren... "Volgend jaar gaat het beter", is het verhaal dat we al jaren hebben gehoord van Caterham en Marussia. En kijk. Het team is failliet, heeft nieuwe eigenaars en wat nu? "2015 wordt niks maar volgend jaar gaat het beter!" Yeah right.

Precies dit dus. Ik ben het dus ook niet eens met de stelling 20 is altijd beter dan 18
nee, en dat geldt ook voor voetbalcompetities en andere sporten. Over het aantal deelnemers valt altijd te twisten. In motorsport mag je normaal gesproken mee doen als je je gekwalificeerd hebt. Daar moeten we het mee doen. Dat niet iedereen op Marussia zit te wachten kan ik best begrijpen, maar ik zit met 60 wedstrijden per jaar ook niet te wachten op wedstrijden als psv-dordrecht of Nederland-Andorra.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 28 februari 2015 - 18:05:08
Citaat van: Kootje op 28 februari 2015 - 14:55:38
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:08:29
Die hebben een functie, meer dan veldvulling. Als Manor dat ook is, zijn ze welkom, zo niet: blijf dan lekker weg. Ik vind het momenteel juist wel leuk, dat we niet weten wie achteraan gaat starten.

En sorry, maar 20 auto's is helemaal niet altijd beter dan 18 auto's. De laatste teams die deze sport zijn binnengekomen hebben niets toegevoegd aan de sport.

Hoe is Dordrecht dan van toegevoegde waarde, of al die andere eerste divisionisten die na één jaar alweer degraderen?

Omdat elke race laatste eindigen gelijk staat aan alle wedstrijden verliezen, iets wat Dordrecht niet doet (en nog nooit een profclub in de Eredivisie heeft gedaan).
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

gloudiesaurus

Ik heb het al eerder gezegd, ik vond HRT, Caterham, en Marussia wel van meerwaarde. En ik vind het ook jammer dat ze er niet meer zijn.
Zonder Caterham had Giedo van der Garde bijvoorbeeld nooit kunnen rijden. En daar heb ik als fan van genoten.

Dankzij Manor krijgt nu ook Stevens de kans Formule 1 te rijden, en nog een andere coureur. Kijk Alonso begon ook achteraan in een Minardi. En iemand moet toch als team de rode lantaarn dragen?

Ik ben het dus niet met je eens Jeroen  ;)
En natuurlijk vind ik het nu ook leuk met 18 auto's, maar 20 auto's is nog leuker..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 18:41:06
Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 15:21:14
Het gaat niet over een jaar opofferen, de laatste vijf (!) jaar dat ze meereden waren ook al 'opgeofferde' jaren... "Volgend jaar gaat het beter", is het verhaal dat we al jaren hebben gehoord van Caterham en Marussia. En kijk. Het team is failliet, heeft nieuwe eigenaars en wat nu? "2015 wordt niks maar volgend jaar gaat het beter!" Yeah right.

Precies dit dus. Ik ben het dus ook niet eens met de stelling 20 is altijd beter dan 18

Dat hoort er een beetje bij...

De topteams roepen toch ook elk jaar dat ze voor de titel willen gaan.
En de kleine teams roepen altijd dat het volgend jaar beter zal gaan. Deed een team als Minardi bijvoorbeeld ook altijd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2015 - 20:39:51
Ik heb het al eerder gezegd, ik vond HRT, Caterham, en Marussia wel van meerwaarde. En ik vind het ook jammer dat ze er niet meer zijn.
Zonder Caterham had Giedo van der Garde bijvoorbeeld nooit kunnen rijden. En daar heb ik als fan van genoten.

Dankzij Manor krijgt nu ook Stevens de kans Formule 1 te rijden, en nog een andere coureur. Kijk Alonso begon ook achteraan in een Minardi. En iemand moet toch als team de rode lantaarn dragen?

Ik ben het dus niet met je eens Jeroen  ;)
En natuurlijk vind ik het nu ook leuk met 18 auto's, maar 20 auto's is nog leuker..

het Giedo-argument is alleen omdat het een NLer is, verder heeft hij niet heel veel in de F1 te zoeken en is gewoon een ordinaire paydriver. Dus zie ik de meerwaarde niet zo.

En verder, tja, er moet iemand achteraan rijden, en dat zal ook gebeuren, maar liever een leuk gevecht achteraan dan iemand die steevast twee seconden te langzaam is.

Alonso bij Minardi? Het blijft een terugkerend argument, maar dat is een eeuw geleden onderhand. Daarna is geen enkele fatsoenlijke rijder nog gebracht door een achterhoedeteam. Dat komt omdat Minardi naar heel andere rijders keek dan de teams die nu achteraan rijden.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:25:21
het Giedo-argument is alleen omdat het een NLer is

Maar bij D'Ambrosio stond België erachter, bij Ericsson staat Zweden erachter, de BBC werd best blij van Chilton ook al was het niet de meest getalenteerde Brit, Bianchi was de eerste Fransman sinds een paar jaar, Kobayashi trok aandacht in Japan en Karthikeyan in India. Dus dat argument is niet alleen omdat het een Nederlander is, want dit gold voor heel veel paydrivers en zelfs niet-paydrivers in heel veel landen. In dat opzicht hebben de achterhoedeteams wel degelijk hun functie.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
en voor die sociale functie moeten ze perse in de eredivisie spelen? wat een onzin zeg. prima als jij manor liever kwijt dan rijk bent, maar ik heb nog niet echt hele goede argumenten gelezen waarom dan precies. Ze hebben afgelopen jaar gewoon Sauber verslagen met een net zo waardeloze PU en waren daarnaast een mooi opleidingsteam voor Bianchi. En niemand had er last van

Perton

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
Allemaal leuk en aardig, maar deze quote is toch echt van jou: "Jammer dan dat we het juist over sport hebben." en het zelf eerder had over dat de sport geen fluit heeft aan Manor. Dus beetje matig dat je nu dan met sociale functie komt als argument voor FC Dordrecht, maar het bij Manor specifiek om de sport moet gaan. Niet dat Manor een dergelijke sociale functie heeft, maarja, jij begon over dat het om de sport moest gaan. Het is of het een, of het ander.

0634

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 21:31:08
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:25:21
het Giedo-argument is alleen omdat het een NLer is

Maar bij D'Ambrosio stond België erachter, bij Ericsson staat Zweden erachter, de BBC werd best blij van Chilton ook al was het niet de meest getalenteerde Brit, Bianchi was de eerste Fransman sinds een paar jaar, Kobayashi trok aandacht in Japan en Karthikeyan in India. Dus dat argument is niet alleen omdat het een Nederlander is, want dit gold voor heel veel paydrivers en zelfs niet-paydrivers in heel veel landen. In dat opzicht hebben de achterhoedeteams wel degelijk hun functie.

True, daar heb je gelijk in. Er van uitgaande dat je er warm van wordt als er een landgenoot op de grid staat. Persoonlijk heeft de deelname van Giedo mij nooit veel gedaan omdat het in de Caterham tamelijk voor spek en bonen was. Het had ook een Griek of een Qatarees mogen zijn van mij. Maar daar zullen anderen inderdaad anders over denken, daar heb je gelijk in.

0634

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2015 - 21:37:14
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
en voor die sociale functie moeten ze perse in de eredivisie spelen? wat een onzin zeg. prima als jij manor liever kwijt dan rijk bent, maar ik heb nog niet echt hele goede argumenten gelezen waarom dan precies. Ze hebben afgelopen jaar gewoon Sauber verslagen met een net zo waardeloze PU en waren daarnaast een mooi opleidingsteam voor Bianchi. En niemand had er last van

Nee. Daarvoor hoeven ze niet in de eredivisie te spelen. Maar dat zei ik een post (of twee) eerder ook al.

Overigens ben ik Manor niet liever kwijt dan rijk, maar ik deel de 'o wat zijn we nu blij' gedachte niet. Ik wil het eerst allemaal maar zien of het uiteindelijk een Caterham gaat worden of een Sauber of een FI. Ik ben sceptisch, want ik verwachte pure veldvulling, maar hopelijk zit ik mis.

Verder heb ik nog geen enkel goed argument gelezen waarom we zo blij moeten zijn met Manor dat inhoudelijker is dan liever 20 dan 18.

Tuesday

die argumenten zijn wel geschreven.

0634

Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 21:44:21
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:14:11
Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 19:39:53
tsja het is dan ook een heel andere constructie met onderlinge duels ipv iedereen tegelijk. Laat je Marussia tegen Caterham racen 1 op 1 zullen ze ook wel wat duels winnen. En Marussia zal ook wel eens van red bull winnen 1 op 1 omdat de red bull dan uitvalt. Maar uiteindelijk heeft fc Dordrecht net zoveel meerwaarde als marussia

Dat is niet zo hoor. Haal alle clubs weg die niet direct vechten om de titel en je treft enorme gebieden in NL die heel veel plezier halen uit die clubs. Voetbalclubs hebben een regionale achterban en daarmee hebben ze een sociale functie. Manor heeft dat niet. Die hebben geen enkele andere functie dan het sportieve.
Allemaal leuk en aardig, maar deze quote is toch echt van jou: "Jammer dan dat we het juist over sport hebben." en het zelf eerder had over dat de sport geen fluit heeft aan Manor. Dus beetje matig dat je nu dan met sociale functie komt als argument voor FC Dordrecht, maar het bij Manor specifiek om de sport moet gaan. Niet dat Manor een dergelijke sociale functie heeft, maarja, jij begon over dat het om de sport moest gaan. Het is of het een, of het ander.

Dat slaat nergens op natuurlijk. Die quote was een reactie op 'sportief hoef je er niets van te verwachten'. Dan zeg ik: het is wel een sport.

FC Dordrecht presteert sportief gewoon wel, ze winnen de CL niet, maar presteren op hun eigen niveau. Op het moment dat Dordrecht steevast de nummer laatst in de laagste divisie is en je zegt: 'sportief hoef je er niets van te verwachten', tja, dan houdt het wel een beetje op, sociale functie of niet.