Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634


gloudiesaurus

Nou 20 auto's is altijd beter dan 18 auto's.
En starten met een 2014-auto biedt wel perspectief op een doorstart met een competitievere auto.

Het is net zoals met de Eredivisie, daarin heb je ook een FC Dordrecht of Excelsior nodig.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Die hebben een functie, meer dan veldvulling. Als Manor dat ook is, zijn ze welkom, zo niet: blijf dan lekker weg. Ik vind het momenteel juist wel leuk, dat we niet weten wie achteraan gaat starten.

En sorry, maar 20 auto's is helemaal niet altijd beter dan 18 auto's. De laatste teams die deze sport zijn binnengekomen hebben niets toegevoegd aan de sport.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 22:49:56
Jammer dan dat we het juist over sport hebben.

Auw, die is raak!

Perton

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 13:33:04
Jij gelooft dat ook?
Haas moet het eerst allemaal nog maar eens waarmaken. US F1 had ook mooie praatjes, we weten ook hoe dat afliep.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:08:29
Die hebben een functie, meer dan veldvulling. Als Manor dat ook is, zijn ze welkom, zo niet: blijf dan lekker weg. Ik vind het momenteel juist wel leuk, dat we niet weten wie achteraan gaat starten.

En sorry, maar 20 auto's is helemaal niet altijd beter dan 18 auto's. De laatste teams die deze sport zijn binnengekomen hebben niets toegevoegd aan de sport.

Hoe is Dordrecht dan van toegevoegde waarde, of al die andere eerste divisionisten die na één jaar alweer degraderen?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 14:44:32
Citaat van: Jeroen op 27 februari 2015 - 22:49:56
Jammer dan dat we het juist over sport hebben.

Auw, die is raak!
F1 is veel meer dan alleen sport. veel meer. Neem alleen al werkgelegenheid, niet alleen bij Manor, maar ook bij toeleveranciers. Bovendien is er ook bij de achterhoede wel sprake van enig sportelement, al was het alleen maar tussen de teamgenoten, jonge coureurs die een kans krijgen, een strijd om p10 wat financieel erg belangrijk is. Het doet mij meer auw dat sommigen zo kortzichtig zijn.

Jozef

Hoewel ik zelf ingenieur ben, kijk ik echt geen F1 omdat het banen creëert in mijn sector...

Natuurlijk is er sprake van een sportelement bij alle deelnemers, ik weet ook zeker dat ze bij Force India net zo hard de competitie willen aangaan in de hoop elk jaar een keer op het podium te finishen als dat ze bij Red Bull voor een titel willen gaan. Iedereen strijdt met de wapens die hij heeft.

Toch maakt Jeroen een erg pijnlijke opmerking want voor Manor biedt 2015 écht niets meer dan hopeloos op plaatsen 19 en 20 rijden, ver achter de "naaste concurrenten" van Lotus, Toro Rosso, Force India of wie ook. En teamgenoten onderling kunnen ook strijden in de GP2 of eender welke andere competitie, daarvoor hoef je als team niet in de F1 te zitten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 15:05:57
Hoewel ik zelf ingenieur ben, kijk ik echt geen F1 omdat het banen creëert in mijn sector...

Natuurlijk is er sprake van een sportelement bij alle deelnemers, ik weet ook zeker dat ze bij Force India net zo hard de competitie willen aangaan in de hoop elk jaar een keer op het podium te finishen als dat ze bij Red Bull voor een titel willen gaan. Iedereen strijdt met de wapens die hij heeft.

Toch maakt Jeroen een erg pijnlijke opmerking want voor Manor biedt 2015 écht niets meer dan hopeloos op plaatsen 19 en 20 rijden, ver achter de "naaste concurrenten" van Lotus, Toro Rosso, Force India of wie ook. En teamgenoten onderling kunnen ook strijden in de GP2 of eender welke andere competitie, daarvoor hoef je als team niet in de F1 te zitten.
nou, dat gaf ik zelf ook al aan dat je van Manor niet veel hoeft te verwachten. Dat gebeurd in de sport wel eens vaker dat je een jaar opofferen moet. Dit jaar is dat niet zo'n ramp omdat er toch geen directe concurrent is. Ze rijden dit jaar juist doordat ze de afgelopen jaren de strijd om p10 en vorig jaar zelfs p9 gewonnen hebben.

Jozef

Het gaat niet over een jaar opofferen, de laatste vijf (!) jaar dat ze meereden waren ook al 'opgeofferde' jaren... "Volgend jaar gaat het beter", is het verhaal dat we al jaren hebben gehoord van Caterham en Marussia. En kijk. Het team is failliet, heeft nieuwe eigenaars en wat nu? "2015 wordt niks maar volgend jaar gaat het beter!" Yeah right.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 15:21:14
Het gaat niet over een jaar opofferen, de laatste vijf (!) jaar dat ze meereden waren ook al 'opgeofferde' jaren... "Volgend jaar gaat het beter", is het verhaal dat we al jaren hebben gehoord van Caterham en Marussia. En kijk. Het team is failliet, heeft nieuwe eigenaars en wat nu? "2015 wordt niks maar volgend jaar gaat het beter!" Yeah right.
mwah, ik denk dat Marussia meer van haar sportieve doelstellingen heeft kunnen waarmaken dan menig ander F1 team de afgelopen jaren. Strijd in de achterhoede hoort ook bij sport. Dit jaar zal die er waarschijnlijk voor het eerst in jaren niet zijn. Als je Mark Webber naar zn hoogtepunten uit zn carriere vraagt dan zal daar ook ongetwijfeld iets van Minardi bij zitten. Het team is trouwens niet failliet, dat is nou net het mooie, net als Lotus vorig jaar.

Jozef

Natuurlijk is dat zo bij Mark Webber, hij pakte in die Minardi P5 in zijn debuutrace in eigen land. De P9 van Bianchi in Monaco leverde net zo veel punten op, maar ja, het is wel een P9 en geen P5...

En als Marussia meer van haar doelstellingen heeft kunnen waarmaken, is dat omdat ze nauwelijks doelstellingen hadden. En trouwens, hoe lang droomden die teams al van punten? Sinds 2011 of zo? Nou, gefeliciteerd dat het dan in 2014 eindelijk eens gelukt is hoor.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 16:39:32
Natuurlijk is dat zo bij Mark Webber, hij pakte in die Minardi P5 in zijn debuutrace in eigen land. De P9 van Bianchi in Monaco leverde net zo veel punten op, maar ja, het is wel een P9 en geen P5...

En als Marussia meer van haar doelstellingen heeft kunnen waarmaken, is dat omdat ze nauwelijks doelstellingen hadden. En trouwens, hoe lang droomden die teams al van punten? Sinds 2011 of zo? Nou, gefeliciteerd dat het dan in 2014 eindelijk eens gelukt is hoor.
tja, ik zeg toch ook niet dat het allemaal geweldig is wat ze doen? maar t is wel degelijk sport. McLaren en Ferrari dromen al sinds 2007/2008 van een kampioenschap maar dat is ze ook niet gelukt. Dat hoort nou eenmaal bij sport, iedereen is vooraf hoopvol, maar vaak valt het tegen.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 28 februari 2015 - 14:55:38
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:08:29
Die hebben een functie, meer dan veldvulling. Als Manor dat ook is, zijn ze welkom, zo niet: blijf dan lekker weg. Ik vind het momenteel juist wel leuk, dat we niet weten wie achteraan gaat starten.

En sorry, maar 20 auto's is helemaal niet altijd beter dan 18 auto's. De laatste teams die deze sport zijn binnengekomen hebben niets toegevoegd aan de sport.

Hoe is Dordrecht dan van toegevoegde waarde, of al die andere eerste divisionisten die na één jaar alweer degraderen?

Omdat elke race laatste eindigen gelijk staat aan alle wedstrijden verliezen, iets wat Dordrecht niet doet (en nog nooit een profclub in de Eredivisie heeft gedaan).

0634

Citaat van: Perton op 28 februari 2015 - 14:49:05
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 13:33:04
Jij gelooft dat ook?
Haas moet het eerst allemaal nog maar eens waarmaken. US F1 had ook mooie praatjes, we weten ook hoe dat afliep.

Dat ook maar ik doelde meer op Manor.