Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 09:30:01
Ik heb nog nooit een spaceshuttle naast me horen landen... ???

Ze hebben geen motor dus veel meer dan een suisend geluid zal het niet zijn .

Wings

Citaat van: Sabai op 01 november 2014 - 07:55:30
Martin Brundle hoorde ik gisteren op sky nog zeggen dat het net leek of er een spaceshuttle land waneer ze langskomen. En dat het plubliek er niet van gecharmeerd was  ::)

Apart. Is een compleet ander geluid. Maar snap de strekking wel. ;)

Breaktest

Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 14:37:41
Maar als er hier en daar wat Grands Prix verdwijnen, is dat nou zo'n ramp? Ik ben helemaal voor een kalender met 20 races, maar als het er 14 zijn, vind ik dat ook prima. Misschien dat circuits dan juist wel weer uitverkocht raken, omdat er nou eenmaal minder zijn.

Dat de toeschouwers dalen. Tsja, leuk om cijfers van 2014 te publiceren, maar waar ik dan benieuwd naar ben: is het een trend die al jaren speelt? Is het een resultaat van de crisis? Is het misschien een gevolg van de dominantie van eerst Red Bull en nu Mercedes, dat men de interesse om races te bezoeken kwijt heeft? Zomaar een lukraak statistiekje zegt natuurlijk niet veel.
Ik als consument, als klant, als koning, als degene naar wie toch nooit geluisterd wordt, ben niet tegen minder GPs maar wel in ruil voor een vol startveld van pakweg 26 wagens.  En als er al een GP weg moet, doe dan die weg welke het minst publiek trekken, niet welke het minste geld oplevert voor Bernie en zijn bende. Ik als kijker wil het idee hebben dat daar kennelijk een bijzondere happening aan de hand is, iets waar ik ook bij had kunnen/moeten zijn. Dat het ook nog op tv komt zou een afgeleide moeten zijn van de happening zelf; ik heb nu een beetje het idee dat het eerder andersom is. en dat kan mij als consument, als klant, als koning, als degene naar wie toch nooit geluisterd wordt echt niet bekoren.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 01 november 2014 - 10:55:27
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 14:37:41
Maar als er hier en daar wat Grands Prix verdwijnen, is dat nou zo'n ramp? Ik ben helemaal voor een kalender met 20 races, maar als het er 14 zijn, vind ik dat ook prima. Misschien dat circuits dan juist wel weer uitverkocht raken, omdat er nou eenmaal minder zijn.

Dat de toeschouwers dalen. Tsja, leuk om cijfers van 2014 te publiceren, maar waar ik dan benieuwd naar ben: is het een trend die al jaren speelt? Is het een resultaat van de crisis? Is het misschien een gevolg van de dominantie van eerst Red Bull en nu Mercedes, dat men de interesse om races te bezoeken kwijt heeft? Zomaar een lukraak statistiekje zegt natuurlijk niet veel.
Ik als consument, als klant, als koning, als degene naar wie toch nooit geluisterd wordt, ben niet tegen minder GPs maar wel in ruil voor een vol startveld van pakweg 26 wagens.  En als er al een GP weg moet, doe dan die weg welke het minst publiek trekken, niet welke het minste geld oplevert voor Bernie en zijn bende. Ik als kijker wil het idee hebben dat daar kennelijk een bijzondere happening aan de hand is, iets waar ik ook bij had kunnen/moeten zijn. Dat het ook nog op tv komt zou een afgeleide moeten zijn van de happening zelf; ik heb nu een beetje het idee dat het eerder andersom is. en dat kan mij als consument, als klant, als koning, als degene naar wie toch nooit geluisterd wordt echt niet bekoren.

Ben ik het volledig mee eens.

Kootje

Tsja ... ik dus weer niet.

Mij kan het om eerlijk te zijn weinig boeien dat de tribunes leeg blijven, het gaat mij om wat er op de baan gebeurd. Die lege tribunes die zie ik niet.

0634

Dat dus. Wat Kootje zegt. En als het produkt goed is, wordt er gekocht.

Jehoentelaar

Bob Fernley denkt dat het verlies van vier auto's voor dit weekend niet helemaal per ongeluk is: http://www.racer.com/f1/item/110429-fernley-f1-chiefs-driving-teams-out

Jehoentelaar


Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2014 - 22:47:17
Een grid met veertien auto's in 2015? Bernie vindt het prima: http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/181801.html#zcMk7yKu0XtIjt6J.99

Het word echt tijd dat de beste man het stokje gaat overgeven.

Wings

Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:28:45
Tsja ... ik dus weer niet.

Mij kan het om eerlijk te zijn weinig boeien dat de tribunes leeg blijven, het gaat mij om wat er op de baan gebeurd. Die lege tribunes die zie ik niet.

Lege tribunes zie je niet alleen heeft een circuit dan ook geen bestaansrecht en kunnen ze waarschijnlijk geen Grand Prix meer aanbieden.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:28:45
Tsja ... ik dus weer niet.

Mij kan het om eerlijk te zijn weinig boeien dat de tribunes leeg blijven, het gaat mij om wat er op de baan gebeurd. Die lege tribunes die zie ik niet.
Dit heet nu een schijntegenstelling creëren.

Kootje

Citaat van: Wings op 01 november 2014 - 23:41:11
Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:28:45
Tsja ... ik dus weer niet.

Mij kan het om eerlijk te zijn weinig boeien dat de tribunes leeg blijven, het gaat mij om wat er op de baan gebeurd. Die lege tribunes die zie ik niet.

Lege tribunes zie je niet alleen heeft een circuit dan ook geen bestaansrecht en kunnen ze waarschijnlijk geen Grand Prix meer aanbieden.

En waarom niet? China kampt al jaren met lege tribunes, sterker nog ... ze gebruiken de tribunes in bocht 13 al vanaf de eerste editie ('04) al als veredelde reclameborden. Toch bestaat deze GP nog steeds en behoort het bij mij tot een van m'n favorieten.



Citaat van: Breaktest op 02 november 2014 - 00:04:11
Dit heet nu een schijntegenstelling creëren.

Hoezo?

Tuesday

#252
Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 01:26:23
Citaat van: Wings op 01 november 2014 - 23:41:11
Citaat van: Kootje op 01 november 2014 - 14:28:45
Tsja ... ik dus weer niet.

Mij kan het om eerlijk te zijn weinig boeien dat de tribunes leeg blijven, het gaat mij om wat er op de baan gebeurd. Die lege tribunes die zie ik niet.

Lege tribunes zie je niet alleen heeft een circuit dan ook geen bestaansrecht en kunnen ze waarschijnlijk geen Grand Prix meer aanbieden.

En waarom niet? China kampt al jaren met lege tribunes, sterker nog ... ze gebruiken de tribunes in bocht 13 al vanaf de eerste editie ('04) al als veredelde reclameborden. Toch bestaat deze GP nog steeds en behoort het bij mij tot een van m'n favorieten.
doordat het zo groot is lijkt het leeg, maar dr komen toch nog steeds heel wat mensen op af. De eerste 2 jaren waren er respectievelijk 260 en 270 duizend mensen, daarna is het wel teruggelopen, maar t zijn nog steeds indrukwekkende cijfers.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_International_Circuit

Tuesday

https://uk.eurosport.yahoo.com/news/formula-1-ecclestone-crisis-probably-fault-232827611--f1.html

Trouwens een goede tip voor mensen die graag op autosport.com kijken, maar niet willen betalen; op uk.eurosport.yahoo.com zijn exact dezelfde berichten gratis te lezen.

Wings

#254
Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 01:26:23
En waarom niet? China kampt al jaren met lege tribunes, sterker nog ... ze gebruiken de tribunes in bocht 13 al vanaf de eerste editie ('04) al als veredelde reclameborden. Toch bestaat deze GP nog steeds en behoort het bij mij tot een van m'n favorieten.

Geen idee hoe het daar zit met overheidssubsidies e.d. en hoeveel mensen er wel komen en wat hun omzet is (ik dacht toch behoorlijk -edit- zie post Tuesday) maar in Europa hebben circuits het niet altijd even makkelijk gehad. Spa-Francorchamps, als voorbeeld, heeft ook maar net het hoofd boven water kunnen houden. Overigens lees ik net (want dat wist ik niet meer zeker) dat de schuld wordt neergelegd bij tegenvallende kaartenverkoop.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/101773/

Dus héél ver naast zal ik niet zitten.