Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Wings


Perton

Maar als er hier en daar wat Grands Prix verdwijnen, is dat nou zo'n ramp? Ik ben helemaal voor een kalender met 20 races, maar als het er 14 zijn, vind ik dat ook prima. Misschien dat circuits dan juist wel weer uitverkocht raken, omdat er nou eenmaal minder zijn.

Dat de toeschouwers dalen. Tsja, leuk om cijfers van 2014 te publiceren, maar waar ik dan benieuwd naar ben: is het een trend die al jaren speelt? Is het een resultaat van de crisis? Is het misschien een gevolg van de dominantie van eerst Red Bull en nu Mercedes, dat men de interesse om races te bezoeken kwijt heeft? Zomaar een lukraak statistiekje zegt natuurlijk niet veel.

Wings

Waarschijnlijk een combinatie van. Maar de polls e.d. laten zien dat een forse meerderheid dit geluid niks vind. Dus als je aan mij vraagt 'moet er wat gebeuren' zeg ik ja. De kijkers en bezoekers zijn de klanten van de Formule 1. Zonder hen heeft de Formule 1 geen bestaansrecht. Dus mag er best geluisterd worden als een grote meerderheid iets vindt.

Jehoentelaar

Mensen die 'tegen' iets zijn roepen altijd het hardst. Je ziet nu geen internetacties met "lang leve de V6", ook al zijn er een hoop voorstanders. En er is een groep die het weinig kan schelen wat voor geluid er uit dat ding komt. Dat er veel tegenstand voor iets is betekent niet automatisch dat we slecht bezig zijn.

Wings

Dat zeg ik ook niet. Maar een onderzoek starten of er wat mee moet gebeuren is wel op z'n plaats. Het zijn per slot van rekening niet alleen wat sociale media bezoekers die klagen. Zelfs teams en rijders gaven aan dit helemaal niks te vinden.

Leroy

het is roepen en wijzen naar een ander als je het mij vraagt! maar daarom zeg ik ook dat ze het geleidelijker aan hadden moeten introduceren net zoals ze met de engine freeze doen... dus 2018 is de motor ontwikkeling bevroren...

nou zeg in 2 jaar tijd hadden ze van 160kg brandstof naar 100 moeten gaan... dan is het verschil : wel geluid maar minder hard dan de v8 maar acceptabel voor de mensen op de tribune (ik ben expres s dit jaar niet meer naar monaco gegaan omdat ze na de race in spanje zeiden dat het bagger was...

zoals ik voor de beleving van het circuit icm geluid en race naar een race toe gaat ... zo zullen andere het ook doen... als we het langzaam aan geintroduceerd gekregen hadden, had er geen probleem geweest ... maar dit is ineens... en dan begint de FIA te wijzen... ja maar mercedes en ferrari wilde dit anders stopte ze >>>> de teams ... ja nu valt het tegen want we mogen te weinig brandstof meenemen... <<<< mercedes neeeeeee wij hebben het naar ons zin... want wij winnen nu >>>> ferrari doe die engine freeze eraf want geluid en prestaties zijn belangrijker... >>> mercedes... neee hallo dan gaan de kosten de pan uit stijgen... want wij willen niet meer ontwikkelen ... we winnen toch al...

en nu vallen er teams om... en zegt de FIA ... ja het komt omdat jullie (grote jongetjes) geen budget cap willen hebben... en dus is het jullie schuld... en weer wijzen ze de naar de grotere...

sorry jongens ik spring van de hak op de tak door deze discussie komen mijn grote frustraties rondom de f1 naar boven... het is altijd dat de FIA in iedere klasse kan handhaven... maar in de F1 lopen ze de teams als hondjes achterna!

Franky R.

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 13:04:58
V4 motoren? Lijkt mij sterk. Ik denk eerder dat als men 4-cilindermotoren overweegt men overstapt naar lijnmotoren.


Audi was een van de fabrikanten die een viercilinder wilde hebben. Ik vond en vind het nog steeds een gemiste kans van de FIA/Jean Todt, om die viercilinder niet toe te staan.


Dat is ook zo raar aan de F1 van tegenwoordig...Alle motoren moeten aan een standaard voldoen, terwijl we vroeger toch ook V12'en naast V8'en hadden?


Dus ik had Audi en ook PURE laten rijden met hun viercilinders, en de rest met een V6.

Perton

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 14:47:57
Dat zeg ik ook niet. Maar een onderzoek starten of er wat mee moet gebeuren is wel op z'n plaats. Het zijn per slot van rekening niet alleen wat sociale media bezoekers die klagen. Zelfs teams en rijders gaven aan dit helemaal niks te vinden.
Gaven ja. Die zijn er inmiddels ook aan gewend. Plus, er is gewoon getest met toeters, dus er wordt wel degelijk nagedacht over een oplossing. Maar het moet wel een goede oplossing zijn. Dus je opmerking "dan mag er best eens geluisterd worden" vind ik misplaatst. Want dat is al gebeurd.

Leroy

ja alleen er werd een test gedaan met deze uitlaten... maar voor dat de test überhaupt uitgevoerd werd kwamen de berichten als dat nog geen 0.1 decibel extra geluid zou produceren (uitgesproken door de fabrikanten)

Perton

Prima, maar er is dus wel nagedacht over oplossingen. En misschien dat ze dat in de winter weer oppakken. Maar ik gok dat het verzinnen van een nieuwe veiligheidssysteem n.a.v. Japan nu iets meer de prioriteit zal krijgen.

Leroy

#235
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 15:48:33
Prima, maar er is dus wel nagedacht over oplossingen. En misschien dat ze dat in de winter weer oppakken. Maar ik gok dat het verzinnen van een nieuwe veiligheidssysteem n.a.v. Japan nu iets meer de prioriteit zal krijgen.

klopt ja !

Wings

Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 15:40:46Gaven ja. Die zijn er inmiddels ook aan gewend.

Hoe kom je daar nu weer bij? Ik zeg ook niet dagelijks dat ik geen tuinbonen lust.

CitaatPlus, er is gewoon getest met toeters, dus er wordt wel degelijk nagedacht over een oplossing. Maar het moet wel een goede oplossing zijn. Dus je opmerking "dan mag er best eens geluisterd worden" vind ik misplaatst. Want dat is al gebeurd.

Maar het heeft nog niet geleid tot een gewenst resultaat.




Perton

Nee, maar goed, misschien is het resultaat wel heel moeilijk te halen, weet ik het. Ze wilden immers een systeem invoeren dat de prestaties van de auto's niet zou beïnvloeden. Ik kan me best voorstellen dat dat wat moeite kost.

En over het geklaag van de teams en coureurs. Ik zou niet weten wat ik anders moet concluderen dan dat ze eraan gewend zijn. Dat betekent inderdaad niet dat ze het er inmiddels ook mee eens zijn, maar dat beweerde ik ook niet.

Sabai

Martin Brundle hoorde ik gisteren op sky nog zeggen dat het net leek of er een spaceshuttle land waneer ze langskomen. En dat het plubliek er niet van gecharmeerd was  ::)

0634

Ik heb nog nooit een spaceshuttle naast me horen landen... ???