Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Perton

Naja goed dan zullen het er 20 zijn, het lijkt me niet dat ze, op de schulden na, bijzonder veel hoge kosten hebben in de resterende maanden van dit jaar. Het lijkt me dat er al flink wat kosten zijn gemaakt aan de ontwikkeling van de nieuwe auto.

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2014 - 15:06:22
http://www.gppits.net/nieuws/marussia_dichtbij_overname/


Klopt wel dat Marussia 50 miljoen euro krijgt, mits Sauber hen niet verslaat...
De bedragen die Perton noemt zijn evenwel Britse ponden...dat wel. :)


En vergeet ook de lopende kosten niet, dus of er daadwerkelijk 25 miljoen pond overblijft. :-X
Dan zou ik toch maar even wachten tot het eind van het seizoen...

Perton

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2014 - 16:36:48
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2014 - 15:06:22
http://www.gppits.net/nieuws/marussia_dichtbij_overname/


Klopt wel dat Marussia 50 miljoen euro krijgt, mits Sauber hen niet verslaat...
De bedragen die Perton noemt zijn evenwel Britse ponden...dat wel. :)


En vergeet ook de lopende kosten niet, dus of er daadwerkelijk 25 miljoen pond overblijft. :-X
Dan zou ik toch maar even wachten tot het eind van het seizoen...
Tsja da's nou ondernemersrisico he. Als je tot het einde van het seizoen wacht, bestaat Marussia misschien niet eens + dan zegt de huidige eigenaar: "Ja hoor eens, we hebben 40 miljoen extra tot onze beschikking, dus je mag nu 95 miljoen pond betalen."

Sabai

Maar die 50 miljoen bonus word toch alleen uitgekeerd als een team 3 jaar op rij bij de beste 10 is geëindigd? Dit heb ik hier op het forum vaak zat zien langs komen volgens mij.

Perton

Nee. 2 keer in de laatste 3 seizoenen. Dus als Caterham dit jaar tiende was geworden, dan hadden die gewoon weer geld gekregen, ondanks het resultaat van vorig jaar.

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:16:33

Dan zou ik toch maar even wachten tot het eind van het seizoen...
Tsja da's nou ondernemersrisico he. Als je tot het einde van het seizoen wacht, bestaat Marussia misschien niet eens + dan zegt de huidige eigenaar: "Ja hoor eens, we hebben 40 miljoen extra tot onze beschikking, dus je mag nu 95 miljoen pond betalen."

Dan zal Cheglakov makkelijker de stekker eruit trekken, me dunkt. Ga maar na; De schulden bedragen 30 miljoen pond. Het team krijgt 40 miljoen pond [=50 miljoen euro] binnen.

Houden ze 10 miljoen over voor een sociaal plan...En weg is Marussia. Zo zou ik het aanpakken, indien er geen investeerder komt opdagen.
Mits...Sauber in de laatste 3 GP's niet langszij komt...dan wordt het allemaal anders. :-X

Perton

Lijkt me alleen niet dat die 10 miljoen naar de eigenaar gaat, aangezien er een curator is aangesteld. Ik neem aan dat dat gebruikt wordt voor achterstallige salarissen tussen nu en december (al zal dat uiteraard geen tien miljoen zijn).

Sabai

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:30:36
Nee. 2 keer in de laatste 3 seizoenen. Dus als Caterham dit jaar tiende was geworden, dan hadden die gewoon weer geld gekregen, ondanks het resultaat van vorig jaar.

Dus dan is er geen bonus voor Marussia toch?. Die gaan nu voor het eerst in de top 10 eindigen. Dat hele bonus verhaal kan de prullenbak in lijkt me.

Perton

Ze waren vorig jaar tiende.

Los daarvan zijn er verschillende bonusschalen. Je hebt de bonus voor een bepaalde positie, laten we zeggen dat die 40 miljoen is voor plek 9, en 5 miljoen voor plek 10 (ik noem maar iets). Dit is schaal 3. Je hebt ook nog schaal 1 en 2, maar die zijn niet zo relevant voor dit verhaal. Dan heb je ook nog schaal 4, en die is dan gebaseerd op 2 vd 3 keer tiende worden.

Het is heel ingewikkeld. Joe Saward heeft het ooit eens heel goed uitgelegd, maar ik vind de zoekfunctie van Worpress zelf vrij kut, dus je moet het zelf maar even opzoeken op zijn blog ;)

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:51:30
Ze waren vorig jaar tiende.

Los daarvan zijn er verschillende bonusschalen. Je hebt de bonus voor een bepaalde positie, laten we zeggen dat die 40 miljoen is voor plek 9, en 5 miljoen voor plek 10 (ik noem maar iets). Dit is schaal 3. Je hebt ook nog schaal 1 en 2, maar die zijn niet zo relevant voor dit verhaal. Dan heb je ook nog schaal 4, en die is dan gebaseerd op 2 vd 3 keer tiende worden.

Het is heel ingewikkeld. Joe Saward heeft het ooit eens heel goed uitgelegd, maar ik vind de zoekfunctie van Worpress zelf vrij kut, dus je moet het zelf maar even opzoeken op zijn blog ;)


Heb er zelf ook een artikel aan gewijd. Handig voor als je even hoofdpijn bij jezelf wil opwekken...
http://www.gppits.net/magazine/het_verdeelsleutel_ontraveld/

Sabai

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2014 - 18:20:17
Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:51:30
Ze waren vorig jaar tiende.

Los daarvan zijn er verschillende bonusschalen. Je hebt de bonus voor een bepaalde positie, laten we zeggen dat die 40 miljoen is voor plek 9, en 5 miljoen voor plek 10 (ik noem maar iets). Dit is schaal 3. Je hebt ook nog schaal 1 en 2, maar die zijn niet zo relevant voor dit verhaal. Dan heb je ook nog schaal 4, en die is dan gebaseerd op 2 vd 3 keer tiende worden.

Het is heel ingewikkeld. Joe Saward heeft het ooit eens heel goed uitgelegd, maar ik vind de zoekfunctie van Worpress zelf vrij kut, dus je moet het zelf maar even opzoeken op zijn blog ;)


Heb er zelf ook een artikel aan gewijd. Handig voor als je even hoofdpijn bij jezelf wil opwekken...
http://www.gppits.net/magazine/het_verdeelsleutel_ontraveld/

Erg ingewikkeld idd.

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 14:45:21
Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2014 - 14:25:30
Van de gebroeders Gatindehand? 55 mln lijkt me niet genoeg om én de schulden af te betalen én een nieuw seizoen door te komen. Een kop als "Gebroeders Gatindehand dicht bij fatale flopdeal van het jaar" lijkt me van meer realisme getuigen. Marussia to miss next two hundred races
Mwoah als dat artikel klopt, moeten ze dus 30 miljoen aan schulden betalen. Hou je 25 over en (nogmaals, als dat artikel klopt) krijgen ze daar nog 40 miljoen aan prijzengeld bij. Zitten ze op 65 miljoen, dan zitten ze dus al 5 miljoen boven dat budget volgens dat Infogram-grafiekje. Ik neem tenminste voor het gemak aan dat die schulden wel met die 55 miljoen verrekend gaan worden...

Tenzij ik iets over het hoofd zie, lijkt het me dus (krap aan, dat wel) kunnen.
dat kun jij met deze informatie uitrekenen? dat vind ik knap ;) dit hele verhaal staat in principe  sowieso los van het budget en die 30 miljoen aan schulden blijft overigens gewoon staan  (van wat ik gelezen heb), dus krijgen dan kom je op een waarde van zo n 85 miljoen. Daarin wordt natuurlijk wel al rekening gehouden met het prijzengeld wat er nog aan zit te komen.

Perton

Ik zei ook al "tenzij ik iets over het hoofd zie" he ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 20:11:25
Ik zei ook al "tenzij ik iets over het hoofd zie" he ;)
weet ik, maar sowieso  heeft het hele budget er weinig mee te maken, het gaat er meer om wat het bedrijf waard is. Natuurlijk geeft dat budget wel een indicatie, maar die 55 miljoen is gewoon een aankoopbedrag, dat geld gaat naar de huidige eigenaar.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 27 oktober 2014 - 20:17:08
Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 20:11:25
Ik zei ook al "tenzij ik iets over het hoofd zie" he ;)
weet ik, maar sowieso  heeft het hele budget er weinig mee te maken, het gaat er meer om wat het bedrijf waard is. Natuurlijk geeft dat budget wel een indicatie, maar die 55 miljoen is gewoon een aankoopbedrag, dat geld gaat naar de huidige eigenaar.

Je bedoelt naar de curator die vervolgens ook nog eens zijn honorarium in mindering zal brengen na verrekening van schulden etc. Wat er dan nog 'overblijft'....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel