Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Sabai

#120
https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees



Grappig dat FI wordt aangehaald als team met een groot budget. In werklijkheid hebben ze nagenoeg hetzelfde te besteden als Caterham en Marussia en ze staan zelfs onder Sauber . Ze hebben gewoon hun zaakjes op orde daar.

Jehoentelaar

Force India doet het inderdaad goed. Maar, zoals gezegd, wel met een basis die teruggaat tot 1991. Das wel net even wat anders dan 2010.

Kootje

Ja ... die basis was er idd, al vraag ik me af hoeveel voordeel dat opleverde. Ik bedoel ... het ooit zo succesvolle Jordan was ondertussen verworden tot 'n achterhoedeteam en Midland en Spijker zijn dat nivo nooit ontstegen. Uiteindelijk is Force India dus ook gewoon als achterhoedeteam begonnen en hebben zij ook aan 'n nieuwe teamstructuur moeten bouwen om vooruit te komen. Niet heel veel anders dan Marussia, Caterham of HRT dus.

Tuesday

ach ja, als je beide teams vergelijkt met de fabrieksteams die hun motoren leveren, dan zit er niet eens zoveel verschil tussen beiden.

Maikel0230

Laatste nieuws

Ook Marussia is nu in handen van curatoren, blijkbaar was de eigenaar niet blij met het feit dat er in Sochi maar een wagen aan de start verscheen en al helemaal niet dat Chilton ook nog eens vroeg uitviel. Blijkbaar was dat de druppel voor hem.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Citaat van: Maikel0230 op 27 oktober 2014 - 11:43:24
Laatste nieuws

Ook Marussia is nu in handen van curatoren, blijkbaar was de eigenaar niet blij met het feit dat er in Sochi maar een wagen aan de start verscheen en al helemaal niet dat Chilton ook nog eens vroeg uitviel. Blijkbaar was dat de druppel voor hem.

En daaropvolgend:

http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/11189316/Marussia-team-very-close-to-55m-rescue-deal-claim-brothers-plotting-takeover.html

Ben benieuwd of dat iets wordt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Breaktest

#126
Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 19:50:45
https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees



Grappig dat FI wordt aangehaald als team met een groot budget. In werklijkheid hebben ze nagenoeg hetzelfde te besteden als Caterham en Marussia en ze staan zelfs onder Sauber . Ze hebben gewoon hun zaakjes op orde daar.
Bron? Infogr.am is toch niet de bron neem ik aan, alleen maar een website om grafiekjes te maken. Toch? In dat geval kunnen we net zo goed over de kleuren van het grafiekje debatteren.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 27 oktober 2014 - 06:03:16
Ja ... die basis was er idd, al vraag ik me af hoeveel voordeel dat opleverde. Ik bedoel ... het ooit zo succesvolle Jordan was ondertussen verworden tot 'n achterhoedeteam en Midland en Spijker zijn dat nivo nooit ontstegen. Uiteindelijk is Force India dus ook gewoon als achterhoedeteam begonnen en hebben zij ook aan 'n nieuwe teamstructuur moeten bouwen om vooruit te komen. Niet heel veel anders dan Marussia, Caterham of HRT dus.
Wel anders, want de infrastructuur van Jordan/Midland/Spyker stond er al. We kunnen hoog of laag erover springen, maar dat was er simpelweg al toen Mallya aan de gang ging en de andere teams (Caterham/Marussia/HRT) moesten qua F1-infra helemaal vanaf nul beginnen: een grotere achterstand. Dat Jordan en Marussia allebei een keer P10 in het kampioenschap hebben gehad wil niet zeggen dat ze allebei even ver waren op dat moment.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 27 oktober 2014 - 11:43:24
Laatste nieuws

Ook Marussia is nu in handen van curatoren, blijkbaar was de eigenaar niet blij met het feit dat er in Sochi maar een wagen aan de start verscheen en al helemaal niet dat Chilton ook nog eens vroeg uitviel. Blijkbaar was dat de druppel voor hem.
waar blijkt dat uit dan? het lijkt er meer op dat de rekeningen niet meer betaald werden.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 27 oktober 2014 - 12:18:57
Citaat van: Maikel0230 op 27 oktober 2014 - 11:43:24
Laatste nieuws

Ook Marussia is nu in handen van curatoren, blijkbaar was de eigenaar niet blij met het feit dat er in Sochi maar een wagen aan de start verscheen en al helemaal niet dat Chilton ook nog eens vroeg uitviel. Blijkbaar was dat de druppel voor hem.
waar blijkt dat uit dan? het lijkt er meer op dat de rekeningen niet meer betaald werden.


Wat weer raar is, want had die Rus niet flink met geld gestrooid?
http://www.gppits.net/nieuws/geldinjectie_marussia/

Breaktest

#131
Citaat van: Pancake Shield op 27 oktober 2014 - 11:45:15
Citaat van: Maikel0230 op 27 oktober 2014 - 11:43:24
Laatste nieuws

Ook Marussia is nu in handen van curatoren, blijkbaar was de eigenaar niet blij met het feit dat er in Sochi maar een wagen aan de start verscheen en al helemaal niet dat Chilton ook nog eens vroeg uitviel. Blijkbaar was dat de druppel voor hem.

En daaropvolgend:

http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/11189316/Marussia-team-very-close-to-55m-rescue-deal-claim-brothers-plotting-takeover.html

Ben benieuwd of dat iets wordt.
Van de gebroeders Gatindehand? 55 mln lijkt me niet genoeg om én de schulden af te betalen én een nieuw seizoen door te komen. Een kop als "Gebroeders Gatindehand dicht bij fatale flopdeal van het jaar" lijkt me van meer realisme getuigen. Marussia to miss next two hundred races

Franky R.

Inventariseren wat de schuldenlast is en dan 1 euro bieden, maar wel die schulden op je te nemen. Lijkt mij een gezondere situatie.


Maar los van dat...het heeft best een hoog Mansoor Iljaz-gehalte...Iemand nog wat gehoord van die oplichter? ::)

Perton

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2014 - 14:25:30
Van de gebroeders Gatindehand? 55 mln lijkt me niet genoeg om én de schulden af te betalen én een nieuw seizoen door te komen. Een kop als "Gebroeders Gatindehand dicht bij fatale flopdeal van het jaar" lijkt me van meer realisme getuigen. Marussia to miss next two hundred races
Mwoah als dat artikel klopt, moeten ze dus 30 miljoen aan schulden betalen. Hou je 25 over en (nogmaals, als dat artikel klopt) krijgen ze daar nog 40 miljoen aan prijzengeld bij. Zitten ze op 65 miljoen, dan zitten ze dus al 5 miljoen boven dat budget volgens dat Infogram-grafiekje. Ik neem tenminste voor het gemak aan dat die schulden wel met die 55 miljoen verrekend gaan worden...

Tenzij ik iets over het hoofd zie, lijkt het me dus (krap aan, dat wel) kunnen.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/marussia_dichtbij_overname/


Klopt wel dat Marussia 50 miljoen euro krijgt, mits Sauber hen niet verslaat...
De bedragen die Perton noemt zijn evenwel Britse ponden...dat wel. :)


En vergeet ook de lopende kosten niet, dus of er daadwerkelijk 25 miljoen pond overblijft. :-X