Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Robbert65

Mij lijkt het een doodgeboren kindje, die revival onder de naam Manor. Wat Jeroen zegt: geen sponsor, ouwe zeepkist en een afgedankt torretje. En dat verzaken in Australië...

Inhalen van achterstanden doe je in de Formule 1 maar op één manier: een strakke outo op de grid zetten. En dat doe je met poen. En dat hebben ze dus niet. Die auto is zo kaal, dat áls je 'm al ziet hij doet denken aan Ferrari's van eind jaren negentig. Wel gesponsord door Marlboro maar geen letters, weet je nog. Nostalgie, dat dan weer wel...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik heb tot nu toe weinig redenen gezien waarom ik vertrouwen in Manor zou moeten hebben inderdaad. Bar weinig. Vooralsnog lijkt het me niet meer dan een team in de traditie van HRT of Caterham. Paar jaar lang sputteren in de achterhoede zonder ook maar enige vooruitgang te boeken om dan uiteindelijk kopje onder te gaan en te roepen dat het aan de grote boze buitenwereld ligt. Maar okee, ook zij verdienen uiteraard nog de tijd om anders te bewijzen. 

Perton

Sowieso lijkt het me dat ze de boel eerst op de rails moeten krijgen nadat zo'n beetje de hele inboedel is verkocht, dus punten had ik sowieso niet verwacht dit jaar. Ik denk dat een belangrijke graadmeter is hoe ze het volgend jaar ten opzichte van Haas doen. Als dat gelijkwaardig (of hell, zelfs slechter is) met al hun jarenlange ervaring, dan is dat wel ernstig. Maar goed, als ze alleen tussen Haas en de overige teams zitten, is er van progressie ook nauwelijks sprake. Wat dat betreft moet die sprong wel echt een keer gemaakt gaan worden. Het is vaker een overgangsjaar geweest bij Manor/Marussia/Virgin/whatever, waardoor ze altijd weer een terugslag hadden (althans, niet de aansluiting konden vinden met de rest) en daarin heb ik ze altijd de hand boven het hoofd gehouden, maar ook dat stopt een keer.

gloudiesaurus

Probleem bij Marussia/ Manor/ Caterham/ HRT was ook altijd dat er een gebrek aan geld was.
Caterham had dan nog het grootste budget maar Mike Gascoyne sloeg daar telkens de plank mis.

Heb niet het idee dat Manor nu een goed steady budget heeft. Sponsoren zijn er allemaal helemaal niet...

Er zijn wel wat geruchten:
http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/24912-Report+-+Renault+to+take+over+Manor%3F.html

Maar het zou me verbazen als Renault Manor overneemt...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#919
Even klein zijsprongetje offtopic, Autosport had laatst een bijzonder interessant artikel over het kapotgaan van Caterham. Ik kan hem nu alleen even niet vinden. Het kwam er (als ik het me goed herinner) op neer dat Gascoyne en zijn team eigenlijk best goed bezig waren met een steady, langzame progressie, maar dat de leiding toen in de verkeerde dingen ging investeren, waardoor het helemaal mis ging. Hoe en wat kan ik me alleen even niet zo herinneren, maar zoals dat artikel overkwam, had Caterham eigenlijk best goede kansen gehad om het middenveld te vinden als ze in 2011, 2012 een andere weg waren ingeslagen. Een weg die zeker mogelijk was met hun capaciteiten. Heel zonde dat het dan niet is gelukt.

Maar goed, da's achteraf natuurlijk makkelijk zeggen.


-edit- ah toch gevonden: http://plus.autosport.com/premium/feature/6492/the-moment-that-led-to-caterham-demise/

Ik ga niet quoten, omdat het een betaald artikel is, maar het was dus de beslissing om voor de blown-floor te gaan wat ze voor 2013 en 2014 heel veel geld en resources heeft gekost, terwijl ze dat eigenlijk niet konden betalen, en dat heeft ze uiteindelijk de kop gekost.

Mijn eerste verhaaltje voor de edit was dus niet zo juist, eigenlijk. Het was het te groot denken en te veel willen als klein team.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 02 juni 2015 - 17:12:42

Er zijn wel wat geruchten:
http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/24912-Report+-+Renault+to+take+over+Manor%3F.html

Maar het zou me verbazen als Renault Manor overneemt...

Mij niet.

Ik bedoel ... het is 'n goedkope manier om weer de juiste faciliteiten te krijgen.

Zeeuw

Toch blijft Manor mensen aannemen. Dus ergens wordt er wel gebouwd, al zal de investering vooral naar volgend seizoen gaan verwacht ik. Wat me echter het meest verbaast is het gebrek aan sponsoren. Het zou toch eenvoudig moeten zijn om voor weinig geld in ieder geval iets te kunnen aanbieden?

Pancake Shield

In principe zijn ze eigenlijk natuurlijk bezig om het team geheel van de grond af opnieuw op te bouwen. Dus zo heel vreemd is het niet. Dan vraag je jezelf ergens wel af: 'waar komt dat geld vandaan als ze niet eens een sponsor hebben?'.  En dan is het niet zo heel vreemd dat er ineens een andere partner ter sprake komt die het team wil overnemen. Misschien is dat wel zo en sluist die via de achterdeur al wat fondsen naar binnen zodat Manor alvast wat mensen kan aannemen om te beginnen met de voorbereidingen van volgend jaar. Want stel je voor jij bent Bob Bell, je zit thuis, je wordt opgebeld. Je bent teambaas geweest van Renault en technisch directeur van Jordan, Renault en Mercedes. Als dan Manor opbelt van: "Ja, we willen je graag hebben. Loon weten we niet. Baangarantie voor volgend jaar heb je niet". Dan denk ik toch dat je zegt van: "euh, laat maar. Ik moet de hond nog uitlaten". Belt Manor op en zegt: "We willen je graag hebben, volgend jaar is partner X is onze eigenaar, je krijgt dit budget, wil je komen?". Dat je dan toch iets langer twijfelt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

De eerste twee sponsoren zijn blijkbaar dan toch binnen




Daarbij is Fabio Leimer binnengehaald als reserve, wat me doet vermoeden dat Mehri na Canada bedankt wordt voor bewezen diensten. Leimer heeft geld dus ik vermoed dat er nog wel meer sponsoren op die wagens komen binnen enkele races.

Het begint eindelijk wat te roeren, zeker nu ze Bell hebben binnengehaald. Toch iemand die mee aan de wieg stond van het succes bij Mercedes. Daar halen ze toch wel een groten naam binnen.

Vraag me af of er misschien wat op til is voor de toekomst. Er werd hier al eerder al gezwaaid met een artikel dat Renault misschien het team opkoopt en gezien het feit dat Cyril Abiteboul recent nog heeft gezegd dat Renault niet genoeg uit de F1 haalt zit er misschien toch wel wat waarheid  achter.

Daarbij haal ik maar even aan dat Bob Bell van 2001 tot 2010 werkachtig was voor.... u raadt het al: Renault F1 Team

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

lieven

Dat zou een goed zijn.
Een extra team erbij die financiële kracht heeft.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/airbnb_nieuwe_sponsor_manor_f1/

Airbnb lijkt me toch niet de minste. Mooi dat ze nu een sponsor hebben.
Hopelijk kan Leimer ook nog wat extra financiën binnen krijgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Als ik het me goed herinner had leimer een miljoen of 15 en werd dat Door sauber geweigerd. Betekent niet dat ie dat bedrag nog steeds kan ophoesten maar een arme jongen is het niet.

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 05 juni 2015 - 20:17:28
http://www.gppits.net/nieuws/airbnb_nieuwe_sponsor_manor_f1/

Airbnb lijkt me toch niet de minste. Mooi dat ze nu een sponsor hebben.
Hopelijk kan Leimer ook nog wat extra financiën binnen krijgen.

Mooi dat ze een sponsor hebben. Als de sponsor nou hu  website ook beter werkend maken dan hebben ze er nog wat aan. Ik kwam er niet doorheen op mijn tablet.

Buxoq

Manor lijkt zich de laatste tijd langzaam beetje bij beetje te verbeteren. Nu is het alleen hopen dat ze het op de lange termijn vol weten te houden.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel