Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

Daar geloof ik in dit geval niet in. Manor is sinds AUS even niet Bernie's favo team.

Arthur

Ik bedoelde in zijn algemeenheid en niet specifiek het geval Manor.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Jeroen zei het al in het GP van Spanje topic, op beide Manor's staat niet één sponsor. Daarnaast missen ze deze week de test in Barcelona. Opvallend want ze zijn al in Barcelona en als men wat pay-drivers in de auto had gezet had men nog wat kunnen "cashen". Zoals bijv. Force India doet.

Dit kan niet goed blijven gaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ze hebben ook aanbiedingen gehad voor die paydrivers. Dat ze dat weigeren zie ik eerder als een goed dan als een slecht teken.

Voor de rest wil ik Manor hier niet lopen verdedigen hoor, want ze zijn ook een nietszeggende toevoeging geweest in de eerste vijf races. Maar dat ze niet testen... tsja als ze geld genoeg hadden zouden ze dat natuurlijk wel doen met het oog op de nieuwe auto, dus het zal er financieel nog steeds niet helemaal in orde zijn, maar ook niet dusdanig ernstig dat ze per se paydrivers nodig hebben.

Ik kan dan ook meer respect hebben voor een team dat zegt: "Dan maar niet testen" dan een team dat paydrivers inzet.

lieven

Wat zou er waar zijn van het gerucht dat de fom hen actief niet wil laten zien in de uitzendingen?
Ze worden echt bijna nooit getoond.

Perton

Tsja, eerst dacht ik dat het gewoon toeval was, maar het begint nu wel erg op te vallen. Volgens mij waren teams als Minardi in hun tijd wel vaker in beeld, al was het maar om ze even te laten zien. Nu moet ik bekennen dat ik Q1 vaak oversla, worden ze dan wel in beeld gebracht eigenlijk?

Overigens was Stevens gister wel in beeld in een herhaling toen hij een kerbstone kapot reed, dus ze zullen niet helemaal geboycot worden.

Pancake Shield

Gisteren en eigenlijk tijdens deze hele race zijn ze meer in beeld geweest dan de races ervoor. En over Q1. Ze zijn daar eigenlijk alleen in beeld als ze als eerste naar buiten rijden. Maar zodra er een ander naar buiten rijdt, pikken ze die op.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Het is competitief ook niet spannend om ze in beeld te brengen. Als ik races uit de jaren negentig terugkijk zie ik een Forti of Pacific ook nauwelijks in beeld, tenzij ze fouten maken op de baan.

In de jaren dat we nog twee of drie kleine teams hadden was daar sprake van een (soms best aardige) strijd, waardoor het interessant werd om daar aandacht aan te besteden.

gloudiesaurus

Opvallend: http://www.gppits.net/nieuws/bell_naar_manor_f1/

Met deze know-how moet Manor wel een stapje kunnen maken als er straks een nieuw chassis is lijkt me.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Mwoah hadden ze niet ook pat symonds? Ik denk niet dat Bell de magische sleutel zal zijn. Maar het zal ze ook niet tegenwerken.

gloudiesaurus

Symonds hebben ze ook als soort van adviseur gehad. Al is zijn rol wel beperkt geweest. Half weg 2013 is Symonds alweer naar Williams vertrokken.

Bell weet natuurlijk veel van de recente Formule 1 know-how. Goede zet als je het mij vraagt.
Ik verwacht geen wonderen maar het gat met de rest van het veld moeten ze kunnen dichten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nou, dat zal ik al een aardig wonder vinden om eerlijk te zijn.

Jehoentelaar

Dat verschil is gigantisch, gaat niet ineens even gebeuren.

gloudiesaurus

Niet ineens, maar een nieuw chassis en een nieuw Ferrari-motor kan veel doen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Maar dat? Teams als Force India, Sauber en STR zijn toch behoorlijk ver weg. Van McLaren verwacht ik meer ontwikkeling dan van Manor zelf. Er staat geen sponsor op? Hoe gaan ze in vredesnaam ontwikkelen? Ik geloof er niet veel van om eerlijk te zijn. Zelfs niet in het geval dat de andere teams niet door ontwikkelen.