Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Tuesday op 26 oktober 2014 - 10:15:01
we hebben nu toch ook 3 kwartier kwalificatie en meer dan 12 ronden? ik vind het een prima systeem, het geeft meerdere spannende momenten en is rechtvaardig.

Ik heb niet zoveel tegen het huidige systeem, maar vond het oude systeem leuker om te zien.

0634

Citaat van: Perton op 26 oktober 2014 - 10:38:02
Die 12 rondjes vond ik niks aan, het was alleen spannend in de laatste minuut. Uiteraard geldt dat voor het huidige systeem in zeker zin ook wel, en vaak schakel ik ook pas halverwege Q1 in, maar goed, dat is inherent aan een sport waarbij de baancondities (weersomstandigheden daargelaten) in de laatste minuut ook het beste zijn. Dan heb ik liever het huidige systeem dan een uur met 12 rondjes.

Q1 kijk ik meestal helemaal niet. Halverwege Q2 zet ik hem dan aan. Eigenlijk boeien alleen de laatste twaalf minuten me echt. Wie 13e of 14e wordt, interesseert me meestal niet veel.

Perton

Om terug te gaan naar Marussia, dit meldt Richland F1:

There is however interest in the team from Graham Chilton (Max Chilton's father) and from a potential American investor. Whether this potential investment can arrive before Abu Dhabi is another question.


Ik gok dat die Amerikaan dan mr. Stroll is. Laat het team dan maar gewoon kapot gaan. Twee eigenaren die hun zoontjes in het team willen hebben, heb ik niet zoveel mee.

Kootje

OIch ... of ze nu betalen voor 'n zitje, of dat ze er 'n compleet team voor kopen. Dat maakt dan ook weinig meer uit.

0634

Nou... dan wordt het wel heel erg een speeltje van rijke pappa's. Ik snap Perton's gevoel wel. Doek dan gewoon het team op. Een team dat alleen maar de intentie heeft om zoonlief te laten rijden, is van geen enkele toegevoegde waarde lijkt me.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 oktober 2014 - 11:26:27
Om terug te gaan naar Marussia, dit meldt Richland F1:

There is however interest in the team from Graham Chilton (Max Chilton's father) and from a potential American investor. Whether this potential investment can arrive before Abu Dhabi is another question.


Ik gok dat die Amerikaan dan mr. Stroll is. Laat het team dan maar gewoon kapot gaan. Twee eigenaren die hun zoontjes in het team willen hebben, heb ik niet zoveel mee.

Stroll en Chilton.

Dat is dus Max Chilton... en een andere coureur. Want Stroll is nog wat te jong.
Goed voor Marussia als het zou doorgaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:45:12
Nou... dan wordt het wel heel erg een speeltje van rijke pappa's. Ik snap Perton's gevoel wel. Doek dan gewoon het team op. Een team dat alleen maar de intentie heeft om zoonlief te laten rijden, is van geen enkele toegevoegde waarde lijkt me.

Het is dan wel een privateer hé en die zijn zeer van toegevoegde waarde  ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:45:12
Nou... dan wordt het wel heel erg een speeltje van rijke pappa's. Ik snap Perton's gevoel wel. Doek dan gewoon het team op. Een team dat alleen maar de intentie heeft om zoonlief te laten rijden, is van geen enkele toegevoegde waarde lijkt me.

Dat hebben ze nu ook niet.

Jehoentelaar

Marussia heeft as we speak meer toegevoegde waarde dan twee teams op de grid en ze hadden een talent als een van hun coureurs. Hoe dat geen toegevoegde waarde is kan ik niet vatten.

Kootje

#99
Allereerst, als welke twee andere teams dan? Caterham zal er één van zijn, maar wie is dan die andere die minder toegevoegde waarde vertolkt?

En dat talent waar jij het over hebt, dat talent dat waarde toevoegt, vind ik helemaal niet zo'n talent. Daarmee wil ik niet zeggen dat het 'n complete pannenkoek is, maar zo goed vind ik 'm nu ook weer niet. Enige reden dat hij er leuk op staat is z'n teamgenoot die wel 'n complete pannenkoek is. Enige reden dat hij voor Marussia rijd is de motordeal met Ferrari. Hetzelfde Ferrari dat hem al 2 jaar op rij te licht bevond om voor hen uit te komen en datzelfde geld voor Force India dat liever betaalde voor hun motoren dan dat ze hem 'n stoeltje gaven, al is hij daar nog wel ff testrijder geweest. In feite maakt dat van hem niets meer dan de zoveelste pay-driver. Nu mag jij dat dan iemand met 'n toegevoegde waarde vinden, maar ik zie dat toch echt anders.

Jehoentelaar

Het is een veelgehoord argument dat het team weinig toevoegt omdat het weinig presteert. Dat kan een mening zijn - en ik vind dat geen slechte mening - maar ik vind een team net wat sneller een zekere toegevoegde waarde hebben. Hoe slecht het seizoen van een bepaald team ook is, ze brengen onder normale omstandigheden wel twee auto's naar elke race (die ze dus letterlijk toevoegen aan de grid). Waarmee ik niet zeg dat een team met twee zeepkisten ook wat toevoegt, maar zolang de boel aan de reglementen voldoet vind ik het prima dat ze meedoen.

Dat jij Bianchi geen goed talent vindt (vond) mag jij vinden, ik vind dat wel. Dat de snelheidsverschillen achterop de grid groter zijn dan in het middenveld, en hij daardoor minder makkelijk ineens flink wat posities kon klimmen zoals bijvoorbeeld Kvyat dat af en toe doet, maakt zijn presteren niet ineens minder goed.

Die twee teams waar ik het over had baseerde ik even snel puur op de ranglijst in het kampioenschap. Marussia doet dit seizoen nauwelijks onder voor Lotus en is - met enig geluk - beter bezig dan Sauber en Caterham.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 12:52:52
Allereerst, als welke twee andere teams dan? Caterham zal er één van zijn, maar wie is dan die andere die minder toegevoegde waarde vertolkt?

En dat talent waar jij het over hebt, dat talent dat waarde toevoegt, vind ik helemaal niet zo'n talent. Daarmee wil ik niet zeggen dat het 'n complete pannenkoek is, maar zo goed vind ik 'm nu ook weer niet. Enige reden dat hij er leuk op staat is z'n teamgenoot die wel 'n complete pannenkoek is. Enige reden dat hij voor Marussia rijd is de motordeal met Ferrari. Hetzelfde Ferrari dat hem al 2 jaar op rij te licht bevond om voor hen uit te komen en datzelfde geld voor Force India dat liever betaalde voor hun motoren dan dat ze hem 'n stoeltje gaven, al is hij daar nog wel ff testrijder geweest. In feite maakt dat van hem niets meer dan de zoveelste pay-driver. Nu mag jij dat dan iemand met 'n toegevoegde waarde vinden, maar ik zie dat toch echt anders.
tov een 2e Chilton zeker een toegevoegde waarde. Voor het team ook belangrijk om zo competitief mogelijk te zijn. Dr zit wel een wereld van verschil tussen 2 paydrivers a la Chilton of maar 1 met daarnaast een Bianchi. Bianchi versloeg geregeld de Caterhams, haalde af en toe Q2 en zelfs 2 punten in Monaco.

0634

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 12:23:10
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:45:12
Nou... dan wordt het wel heel erg een speeltje van rijke pappa's. Ik snap Perton's gevoel wel. Doek dan gewoon het team op. Een team dat alleen maar de intentie heeft om zoonlief te laten rijden, is van geen enkele toegevoegde waarde lijkt me.

Dat hebben ze nu ook niet.

Volmondig met je eens. Maar dat mag ik niet meer zeggen hier. Dus ben ik blij dat ik op jou kan rekenen.

Kootje

@Jehoentelaar,

Voor mij hebben ze geen toegevoegde waarde omdat ze A) Geen aansprekende coureurs hebben, maar pay-drivers die het anders niet gered zouden hebben, B) Steevast achterin het veld te vinden zijn en als rijdende chicanes fungeren, C) Het er niet op lijkt dat daar ooit verandering in gaat komen en D) Ik ze simpelweg niet zal gaan missen als het einde verhaal is.


@Tuesday,

Voor het team zelf had Bianchi zeker 'n toegevoegde waarde, maar voor mij niet. Ik vind het 'n 13 in 'n dozijn coureur. Zet Frijns of vd Garde in die auto en zij zullen voor mijn gevoel niets minder klaarspelen.


@Jeroen,

Graag gedaan. ;)


Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 13:48:29
Voor mij hebben ze geen toegevoegde waarde omdat ze A) Geen aansprekende coureurs hebben, maar pay-drivers die het anders niet gered zouden hebben, B) Steevast achterin het veld te vinden zijn en als rijdende chicanes fungeren, C) Het er niet op lijkt dat daar ooit verandering in gaat komen en D) Ik ze simpelweg niet zal gaan missen als het einde verhaal is.
A: aansprekend is subjectief + alleen pay-drivers is onjuist.
B: dat deden in het verleden heel veel teams. Lotus en Sauber doen dat ook. Ook maar wegdoen?
C: daar hebben zij geen schuld aan dus dat neem ik zelf niet mee in mijn beoordeling.
D: dat is subjectief en meer een conclusie op het geheel dan een losstaand punt. Ga ik ook niet in mee.

CitaatVoor het team zelf had Bianchi zeker 'n toegevoegde waarde, maar voor mij niet. Ik vind het 'n 13 in 'n dozijn coureur. Zet Frijns of vd Garde in die auto en zij zullen voor mijn gevoel niets minder klaarspelen.
Dat ligt aan de auto en niet aan Bianchi.