Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Kootje

Die kunnen ze nu net zo goed afschaffen. ;D

0634

Wat mij betreft wel. Begrijp me goed, ik vind en vond het prima dat Manor mocht starten, maar die regel verliest zijn waarde wel wat op deze manier.

Perton

Same here. Ik snap dat Merhi in de tweede of derde training net de 107% heeft gehaald, maar over het hele weekend genomen was hij eigenlijk telkens te langzaam. Dan kan er wel worden gewezen op zijn spins, maar goed zoals ik al eerder zei: dat betekent dus dat ie blijkbaar niet snel kan gaan met die auto zonder de controle te verliezen.

Ik ben erg blij dat Manor een doorstart heeft gemaakt en heb ook verder niks tegen Merhi, maar als hij zelfs heeft mogen starten, dan is die regel inderdaad niets meer waard en mag die van mij ook verdwijnen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 20:41:45
Wat mij betreft wel. Begrijp me goed, ik vind en vond het prima dat Manor mocht starten, maar die regel verliest zijn waarde wel wat op deze manier.

Die regel wordt pas weer correct toegepast als er genoeg auto's op de grid staan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat kan een argument zijn, maar zou helemaal nergens op slaan natuurlijk.

Arthur

Formule 1 Jeroen, alles en niets is mogelijk en [niet] logisch. En vergeet de portemonnee van Bernie niet...  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Net zoals de DT-penalty ineens uit de mode lijkt te zijn...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Terecht. Het verpestte je hele race. Ik vind die straffen die je met pitstop kan combineren veel beter dan een dt of tijdstraf van 30 seconden na de race.

Arthur

Klopt Perton, en nog erger waren die S&G penalties van 10 sec. Dan was je race direct overleden....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Gelukkig krijg je die nog + gridstraf als je het waagt 2 bochten met een loszittend wiel te rijden. Tenzij je Kimi Raikkonen heet natuurlijk.

Arthur

Maar dan slaat zo'n penalty natuurlijk ook HELEMAAL nergens op. Als coureur kun je er niets aan doen dus waarom zou je die dan straffen? Kul natuurlijk en gelukkig ingetrokken voor Kimi [geldt ook voor andere coureurs natuurlijk].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Dat is geen kul, dat is een veiligheidsmaatregel. Een journalist had net zo goed voor de rest van zijn leven in een rolstoel kunnen zitten als gevolg van die drang van de teams om een pitstop in twee seconden uit te voeren. Nu letten ze tenminste beter op.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 29 maart 2015 - 23:06:06
Formule 1 Jeroen, alles en niets is mogelijk en [niet] logisch. En vergeet de portemonnee van Bernie niet...  ;)
ach dat komt overal in de wereld voor dat er regels zijn maar dat er wel eens wat door de vingers wordt gezien. Dat maakt de regel niet overbodig. Sommige regels moet je streng en consequent toepassen, maar met bepaalde regels kun je prima flexibel zijn. In mijn ogen is de regel gewoon bedoeld om de boel veilig te houden en geen extreem langzame deelnemers op de baan te hebben. Het is niet bedoeld om teams/coureurtje te gaan pesten.

0634

Citaat van: Arthur op 29 maart 2015 - 23:06:06
Formule 1 Jeroen, alles en niets is mogelijk en [niet] logisch. En vergeet de portemonnee van Bernie niet...  ;)

Bernie gaat niet over regelgeving of regelhantering.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:09:28
Citaat van: Arthur op 29 maart 2015 - 23:06:06
Formule 1 Jeroen, alles en niets is mogelijk en [niet] logisch. En vergeet de portemonnee van Bernie niet...  ;)

Bernie gaat niet over regelgeving of regelhantering.

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat hij niet kan [proberen] te beïnvloeden t.g.v. zijn belang...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel