Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Gelukkig rijdt Manor dan ook met de 2014 Ferrari motor. Anders zou het wel echt levensgevaarlijk zijn :)

Perton


gloudiesaurus

Citaat van: Zeeuw op 10 maart 2015 - 09:06:14
Citaat van: Pancake Shield op 10 maart 2015 - 02:22:13
Enige kans dat Mehri samen met een andere coureur (wellicht King) wisselcoureurtje gaat spelen? Beetje net zoals Klien en Liuzzi in 2005?

Als ik de berichtgeving goed begrijp zal er toch echt betaald moeten worden voor dat zitje. Dus als Mehri zijn sponsoren niet op orde krijgt zal er een andere paydriver dat stoeltje gaan overnemen. Denk dat er wel een aantal zaakwaarnemers bij Manor aan de bel hangt op dit moment, met een leuke zak met geld. Zelfs achteraan rijden in de F1 zal aantrekkelijk zijn voor een flink aantal rijders lijkt me zo.

Het gerucht gaat nu dat Mehri niet genoeg geld heeft voor alle GP's.
Biedt misschien alsnog een kansje voor Van der Garde als hij wat geld terugkrijgt van Sauber  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hoe kom je erbij dat het een gerucht is als Merhi letterlijk zelf heeft gezegd dat hij geld moet zoeken om na Australië nog in de auto te zitten?

gloudiesaurus

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/24119-Merhi+may+not+keep+Manor+race+seat.html

CitaatManor has completed the Melbourne grid by signing Spanish rookie Roberto Merhi.

Before the official announcement, it emerged in the Spanish press that the former Marussia team had applied to the FIA for a super licence for the 23-year-old.

Merhi has travelled to Australia for his grand prix debut this weekend, but his manager Mark Blundell said he is confirmed only for the "opening rounds" of 2015.

Spanish media reports suggest higher-paying drivers might be in the running later this year, such as Giedo van der Garde, who is currently fighting Sauber in the courts for the right to race in Melbourne.

"I drove for them (Manor) in formula 3 and I called them directly," Merhi told El Confidencial.

"I have no money and I know that Manor are looking for someone with a good budget," he admitted.

Other candidates are also in the running, including Jordan King, the son of new Manor advisor Justin King, the former Sainsbury's chief.

21-year-old King has been signed as a "development driver" for 2015.

Also linked with the Manor race seat are Fabio Leimer, the McLaren-linked Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne, and Ferrari testers Esteban Gutierrez and Jean-Eric Vergne.

Mehri verteld de Spaanse media dus helemaal niet te betalen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja en na Australië zal ie dus wel moeten betalen.

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 10 maart 2015 - 14:18:17
http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/24119-Merhi+may+not+keep+Manor+race+seat.html

CitaatManor has completed the Melbourne grid by signing Spanish rookie Roberto Merhi.

Before the official announcement, it emerged in the Spanish press that the former Marussia team had applied to the FIA for a super licence for the 23-year-old.

Merhi has travelled to Australia for his grand prix debut this weekend, but his manager Mark Blundell said he is confirmed only for the "opening rounds" of 2015.

Spanish media reports suggest higher-paying drivers might be in the running later this year, such as Giedo van der Garde, who is currently fighting Sauber in the courts for the right to race in Melbourne.

"I drove for them (Manor) in formula 3 and I called them directly," Merhi told El Confidencial.

"I have no money and I know that Manor are looking for someone with a good budget," he admitted.

Other candidates are also in the running, including Jordan King, the son of new Manor advisor Justin King, the former Sainsbury's chief.

21-year-old King has been signed as a "development driver" for 2015.

Also linked with the Manor race seat are Fabio Leimer, the McLaren-linked Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne, and Ferrari testers Esteban Gutierrez and Jean-Eric Vergne.

Mehri verteld de Spaanse media dus helemaal niet te betalen...

Dit zou dus kunnen betekenen dat Manor wacht op een paydriver en wellicht op Giedo die wat meebrengt vanuit Sauber... Maar ik vrees dat het daar een bodemloze put is of snel wordt!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Tsja ik vind dat laatste lastig om er iets over te zeggen. Jordan was een bodemloze put, gevolg door de bodemloze putten die Midland en Spyker heetten, maar de zoveelste investeerder Mallya wist er uiteindelijk toch wel iets van te maken. Oké daar gaat het anno 2015 ook niet meer helemaal goed mee, maar dat is een detail ;).

Het ligt er maar net in hoeverre de nieuwe eigenaren bereid zijn te investeren en de juiste keuzes weten te maken.

Arthur

Het zou [let op de betekenis als ernstig voorbehoud] kunnen inhouden dat Manor even afwacht wat de uitkomst is in de zaak Garde/Sauber voordat men [verder?] in onderhandeling gaat met kamp Garde om de rechtszaak niet te verstoren. In die gedachte kunnen ze er voor kiezen de 1e race gratis weg te geven.... Maar dat laatste lijkt me dan ook weer onwaarschijnlijk... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Het kan ook dat Magnussen instapt. Die is na Melbourne weer beschikbaar en Manor krijgt ook al steun van McLaren. 

Jozef

Dat lijkt me een stuk plausibeler dan dat GvdG instapt na Melbourne.

Maikel0230

Idd, ik denk dat Magnussen liever in die Manor rondrijd dan aan de zijlijn blijft kijken bij McLaren, noem het een actief sabatjaar en als ie daarnaast gewoon gelinkt kan blijven aan Mclaren is dat mooi meegenomen.

Probleem met die theorie is Ferrari, ook al ligt er een oude 2014 motor in die bak, ik neem aan dat als ze halverwege het siezoen afkomen met dat nieuw chassis dat er dan ook meteen een 2015 motor in gaat? Verbeter me als ik verkeerd zit mannen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Sabai op 10 maart 2015 - 21:21:31
Het kan ook dat Magnussen instapt. Die is na Melbourne weer beschikbaar en Manor krijgt ook al steun van McLaren.

Dat kan natuurlijk ook! We zullen zien ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Charrel op 09 maart 2015 - 15:43:28
Citaat van: Kootje op 09 maart 2015 - 15:34:37
Wat is zéér dichtbij? Een van z'n (schoon)ouders, z'n (schoon)broers/zussen? Of slechts 'n goede vriend? Hoe dan ook, mocht Giedo het wel worden, dan lijkt het me niet verstandig dit hangende de rechtszaak openbaar te maken. Dus zelfs de mensen in zijn inner-cirkle zullen die opdracht meegekregen hebben er niet over te praten.

Haha, tja dat gaat dus niet.. Maar wat je zegt ze zullen er niet over mogen praten slim genoeg ;-)

Mwaah, als een gerucht o.i.d. niet te herleiden is naar een bepaalde bron of iets anders concreets neem ik het nooit echt serieus.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 10 maart 2015 - 21:45:04
Idd, ik denk dat Magnussen liever in die Manor rondrijd dan aan de zijlijn blijft kijken bij McLaren, noem het een actief sabatjaar en als ie daarnaast gewoon gelinkt kan blijven aan Mclaren is dat mooi meegenomen.

Probleem met die theorie is Ferrari, ook al ligt er een oude 2014 motor in die bak, ik neem aan dat als ze halverwege het siezoen afkomen met dat nieuw chassis dat er dan ook meteen een 2015 motor in gaat? Verbeter me als ik verkeerd zit mannen.

Ik weet niet of Ferrari daar een probleem in vormt. Marussia had al een technische samenwerking met McLaren en ik denk dat Manor dit ook heeft (weet het eigenlijk niet zeker). Zou het verregaand vinden als in de motorendeal met Ferrari is opgenomen dat er geen rijders ingezet mogen worden die banden hebben met een ander team, maar het zou natuurlijk kunnen.

Eigenlijk, als er het plan is/was om Magnussen het seizoen te laten rijden bij Manor, dan snap ik niet goed waarom McLaren niet ook ineens een overeenkomst voor Australië heeft gesloten en Vandoorne in die auto duwt. Oké, er zijn GP2-tests bezig in Abu Dhabi maar dat lijkt me toch van ondergeschikt belang.