Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Het gaat ook niet gebeuren. Die termijn is zo kort dat zelfs de safety car sneller is als ze nu nog een auto willen neerzetten.

0634

Ze mogen de 2014 auto inzetten he  ;)

Perton

Specifiek is die toestemming aan Caterham gegeven, maar goed, als Marussia erom vraagt zal dat vast ook wel mogen ja. Bovendien zijn er ook foto's van schaalmodellen van de 2015-auto van Marussia in omloop, dus als de investeerder echt wil, kunnen ze later in het seizoen vast ook nog wel een 2015-auto inzetten.

Jehoentelaar

Mja dat zou kunnen. Blijft staan dat de situatie prestatietechnisch er alleen maar slechter op wordt dus in combinatie met de te moeten maken kosten zou dat toch minstens heel verrassend zijn.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2015 - 22:18:04
Mja dat zou kunnen. Blijft staan dat de situatie prestatietechnisch er alleen maar slechter op wordt dus in combinatie met de te moeten maken kosten zou dat toch minstens heel verrassend zijn.
de kans dat ze 10e worden is daarentegen vrij groot, dus ook komend jaar weer een bak prijzengeld.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 23 januari 2015 - 22:27:05
Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2015 - 22:18:04
Mja dat zou kunnen. Blijft staan dat de situatie prestatietechnisch er alleen maar slechter op wordt dus in combinatie met de te moeten maken kosten zou dat toch minstens heel verrassend zijn.
de kans dat ze 10e worden is daarentegen vrij groot, dus ook komend jaar weer een bak prijzengeld.
Daarvoor zouden ze alleen Sauber voor hoeven te verslaan toch? Maar Ik verwacht Sauber toch een stukje sterker dit jaar. Al zijn de rijders niet van het allerhoogste niveau. Dus misschien dat dat toch zou lukken. Maar goed, ik had al begrepen dat Haas het gerucht toch al ontkend heeft?

0634

Klopt. En dat geloof ik wel, die gaan dat ook echt niet doen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 24 januari 2015 - 10:06:19
Citaat van: Tuesday op 23 januari 2015 - 22:27:05
Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2015 - 22:18:04
Mja dat zou kunnen. Blijft staan dat de situatie prestatietechnisch er alleen maar slechter op wordt dus in combinatie met de te moeten maken kosten zou dat toch minstens heel verrassend zijn.
de kans dat ze 10e worden is daarentegen vrij groot, dus ook komend jaar weer een bak prijzengeld.
Daarvoor zouden ze alleen Sauber voor hoeven te verslaan toch? Maar Ik verwacht Sauber toch een stukje sterker dit jaar. Al zijn de rijders niet van het allerhoogste niveau. Dus misschien dat dat toch zou lukken. Maar goed, ik had al begrepen dat Haas het gerucht toch al ontkend heeft?
dat deden ze afgelopen jaar en werden daarmee 9e. Er zijn momenteel maar 9 teams, met Marussia erbij 10. En ze zijn de afgelopen 2 jaar ook in de top 10 gefinisht, dus het prijzengeld voor 2015 kunnen ze al voorzichtig bijschrijven.

0634

Bottom line: ik geloof niks van een doorstart.

janke

Ook niet van Caterham. Lekker gaan en nooit meer terugkomen.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2015 - 20:34:37
Bottom line: ik geloof niks van een doorstart.

Je weet het nooit Jeroen... Er hoeft maar een gekke sjeik te zijn  ;)

In de doorstart van Caterham geloof ik niet. Men zal dan eerder Marussia overnemen vanwege mogelijke prijzengeld.
En als je Marussia overneemt kun je een beetje met Ferrari praten. Met zo'n grote schuld willen ze vast wel wat ondersteunen om de boel door te starten. Als de boel niet overgenomen wordt zijn ze immers alles kwijt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik kan me eerder voorstellen dat Ferrari er met zo'n schuld even klaar mee is en eerst geld wil vangen voor het verder gaat. Meer kosten maken lost huidige schulden niet op.

0634

Het zal idd niet zomaar wat doen. Het zal garanties willen, en echt niet zomaar nog meer geld willen investeren, zonder enige garantie.

Tuesday

tja, de veiling is niet voor niks afgeblazen en ook Ecclestone bemoeit zich er mee. Met 90 miljoen aan mogelijk prijzengeld (over 2 jaar) en in het geval van Ferrari ook nog eens 20 miljoen aan openstaande rekeningen zie ik het allemaal nog wel gebeuren. Caterham  is kansloos, maar in t geval van Marussia kan het voor mijn gevoel nog alle kanten op.

Jozef

Waarom zou er dan nu plots iemand komen opdagen wanneer het eigenlijk al te laat is, en niet 2 jaar geleden?