Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Franky R.


C.G. de Beaufort

De Amerikaan Gene Haas koopt voor zijn nieuwe Formule 1-team spullen uit de failliete boedel van Marussia. Hij zei vandaag in The Guardian dat hij morgen aanwezig is bij de veiling van de omgevallen renstal in de voormalige thuisbasis in het Engelse Banbury.

Groet,

C.G.

Hamilton#44

De een zijn dood is de ander zijn...


0634

Citaat van: Hamilton#44 op 16 december 2014 - 13:55:25
De een zijn dood is de ander zijn...

Maar het is alleen maar logisch. Niks mis mee in mijn ogen.

Hamilton#44

Zeg ik ook niet toch?  :)

gloudiesaurus

Heb gisteren een stukje van de veiling gezien. Die klapte er om de minuut bijna uit omdat de server de belangstelling niet aan kon.

Jammer dat het nu echt gedaan is Marussia.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Op zich wel raar dat Marussia nu definitief weg is en Caterham een doorstart maakt, dat betekent dat Marussia wel echt serieus lijken in kast moet hebben. Anders zou je toch dat team overnemen ivm geldrechten.

Perton

Schijnbaar hebben ze dat geld dus niet vanwege het missen van Abu Dhabi. Maar dan nog lijkt het me een veel logischere keus dan Caterham. Volgens mij moet je in dat laatste geval ook weer een Maleisisch bedrijf erbij nemen wil je Formule 1 kunnen rijden, terwijl Marussia/Manor uiteindelijk in alles (behalve FIA-licentie) gewoon Brits is. Ik zie waarschijnlijk al weken iets over het hoofd, maar ik vind het net als jij raar

Jozef

Ik denk dat de faciliteiten in Leafield beter zijn dan die van Marussia. Het personeelsbestand was bij mijn weten ook groter, dus wie nu overneemt, kan sneller weer de mensen bij elkaar hebben. Eigenlijk heeft Caterham in alles een groter potentieel dan Marussia, ongelooflijk dat ze zo slecht presteerden in 2014.

Perton

Dat zou kunnen. Naar mijn idee was Caterham overigens aan het begin van het jaar wel de sterkere van de twee, maarja, als Fernandes er vervolgens geen cent meer in stopt, dan worden de prestaties gauw minder natuurlijk.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

50 miljoen is geen kleine schuldenberg. Voor de mensen die wat meer juridische kennis hebben: kan er sprake zijn van wanbeleid en kan er dan nog een strafrechtelijke procedure volgen?

0634

Ja, sowieso. Althans, in Nederland wordt na ieder faillissement onderzocht of er sprake is van wanbeleid of niet en of er iemand nalatig is geweest en er een procedure moet/kan volgen (ik heb geen juridisch verstand, maar wel een faillissement meegemaakt dus vandaar dat ik dat weet). Hoe dat in Engeland is weet ik niet.

gloudiesaurus

Geen idee of dat kan.

Maar Ferrari was er ook zelf bij. Ze zijn tot het laatst motoren blijven leveren.
Een schuld van 21 miljoen Euro bouw je niet zomaar op.

Een klein gedeelte zal nog wel terug komen, het verkoop van het pand zal nog wel miljoenen opbrengen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is