Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 08 november 2014 - 21:13:50
Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2014 - 20:54:40
Zeg ik toch?


Zoals ik onderschreef... :)  Maar ik bedoel ook qua techniek. De tijd van een March chassis met Cosworth-blokje, gekoppeld aan een Hewland...en rijden maar. Dat is voorbij.

De garage-teams die Enzo Ferrari zo verfoeide zijn al jaren geleden opgeslokt in het moderne tijdperk. Dat klopt. Of dat goed is of leuk, dat weet ik niet, maar zo heeft de hele wereld zich nou eenmaal ontwikkeld.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 21:45:35
Citaat van: Franky R. op 08 november 2014 - 21:13:50
Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2014 - 20:54:40
Zeg ik toch?


Zoals ik onderschreef... :)  Maar ik bedoel ook qua techniek. De tijd van een March chassis met Cosworth-blokje, gekoppeld aan een Hewland...en rijden maar. Dat is voorbij.

De garage-teams die Enzo Ferrari zo verfoeide zijn al jaren geleden opgeslokt in het moderne tijdperk. Dat klopt. Of dat goed is of leuk, dat weet ik niet, maar zo heeft de hele wereld zich nou eenmaal ontwikkeld.


Niet fout of goed, maar ik vind het wel jammer dat alleen al de hedendaagse techniek voor een hoge drempel zorgt. En al die reglement-wijzigingen van de FIA hebben ook niet echt geholpen.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 21:43:48
Citaat van: Breaktest op 08 november 2014 - 17:07:56
Je mist het punt, oei dat schijn ik niet te mogen zeggen, maar oeps nu doe ik het toch. En het punt is: het is al jaren meer gaan dan komen. Sinds 1995 is het startveld met 30% afgenomen. De afname in aantallen teams gemeten is zelfs nog groter (afhankelijk van welk jaar je als peildatum neemt).
En als er al een nieuw team meedoet, zit er vaak een of meerdere jaren jaar of meer tussen. Zelf als in maart een vervanger voor Caterham of Marussia aantreedt, wat ik niet erg waarschijnlijk acht, is de afname nog altijd 25%.  Daarbovenop: het aantal teams dat bungelt lijkt groter dan het aantal (speudo)teams dat staat te trappelen. Kortom het beeld dat jij schetst reflecteert al lang niet meer de realiteit. De geschiedenis draait niet in cirkeltjes maar in spiraaltjes - en soms over onvoorziene kronkelweggetjes.

Okee. Dus? Vorige week zag ik 18 auto's rijden. Ik heb me uitstekend vermaakt en geen moment gedacht aan hoe leuk het zou zijn als tussen al dat geweld in twee Caterhams en twee Marussias eens in de zoveel tijd gelapt zouden worden.
Ik zou zeggen: wacht eens op een race waarin niets gebeurt en stel jezelf de vraag dan nog eens.

0634

Want in races met Caterhams en Marussias gebeurt altijd wat?

Ik weet het antwoord wel hoor: ik mis ze nu niet. En morgen ook niet. En stiekem denk ik dat heel veel mensen ze totaal niet missen. Maar het heeft altijd wel iets sympathieks, zo'n klein team, dus het is wat lullig om te zeggen. Maar voor de amusementswaarde van een race was de toevoeging van beide teams zelden meer dan 0.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 23:38:20
Want in races met Caterhams en Marussias gebeurt altijd wat?

Ik weet het antwoord wel hoor: ik mis ze nu niet. En morgen ook niet. En stiekem denk ik dat heel veel mensen ze totaal niet missen. Maar het heeft altijd wel iets sympathieks, zo'n klein team, dus het is wat lullig om te zeggen. Maar voor de amusementswaarde van een race was de toevoeging van beide teams zelden meer dan 0.

Nou in Monaco heb ik anders wel genoten van Bianchi...
En vorig jaar bijvoorbeeld ook van Van der Garde op Spa Francorchamps.

Zijn toch momentjes die we gaan missen. Ik vind het zonde.
En ja ik heb ook een zwak voor de kleine teams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Zeker weten Gloudi!


Ik heb altijd een zwak gehad voor de kleintjes in de Formule 1. Qua coureurs was ik fan van Lauda, Prost en nu Hamilton...maar wat de teams betreft duimde ik altijd voor Minardi, Ossella of March.


Waarom? Omdat ik toen al wist hoe verrot moeilijk het was om bij de eerste zes te kunnen finishen. Zo had ik destijds liever Capelli dan Prost als winnaar van de Franse GP in 1990!


Dat is wat ik tegenwoordig het meeste mis in de sport. David die Goliath af en toe een steen tegen zijn kop slingert.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 23:38:20
Want in races met Caterhams en Marussias gebeurt altijd wat?

Ik weet het antwoord wel hoor: ik mis ze nu niet. En morgen ook niet. En stiekem denk ik dat heel veel mensen ze totaal niet missen. Maar het heeft altijd wel iets sympathieks, zo'n klein team, dus het is wat lullig om te zeggen. Maar voor de amusementswaarde van een race was de toevoeging van beide teams zelden meer dan 0.

+1

Bij 'n Minardi mis ik dan ook meer 'n Stoddard dan het team zelf

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 09 november 2014 - 01:31:59
Zeker weten Gloudi!


Ik heb altijd een zwak gehad voor de kleintjes in de Formule 1. Qua coureurs was ik fan van Lauda, Prost en nu Hamilton...maar wat de teams betreft duimde ik altijd voor Minardi, Ossella of March.


Waarom? Omdat ik toen al wist hoe verrot moeilijk het was om bij de eerste zes te kunnen finishen. Zo had ik destijds liever Capelli dan Prost als winnaar van de Franse GP in 1990!


Dat is wat ik tegenwoordig het meeste mis in de sport. David die Goliath af en toe een steen tegen zijn kop slingert.
Mooi gezegd.

Maikel0230

Citaat van: Will Weeks@f1fanatic_co_uk I drive past the Marussia factory every day, noticed today the signs have been taken down and replaced with a covered one..

Mmm zou er dan toch nog wat bewegen bij Manor??

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Misschien mis je teams als Caterham, Marussia en HRT niet, maar dankzij deze teams konden er wel weer een Nederlander, een Belg, twee Indiers en twee Fransozen debuteren. Dan is zeker goed voor de F1. Ook Ricciardo debuteerde bij 1 van deze 3 teams. Alonso debuteerde bij Minardi, evenals Webber, Trulli, Fisichella. Bianchi bij Marussia. Senna bij Toleman. Je hebt kleine teams nodig als springplank, want veel grote teams laten liever geen rijders bij hen debuteren.

0634

Niet? McLaren wel. Williams. Red Bull ook, via STR dan, maar toch.

En die rookies voegen meer toe. Moeten we nou echt blij zijn omdat Chilton, Van de Garde, Pic en d'Ambrosio debuteerden? Heeft dat de F1 geholpen dan? Wat hebben we effectief aan dat soort rijders? Het zijn niet de toekomstige Alonso's of Vettel's, maar het zijn ook niet de toekomstige Massa's of Barrichello's.

Het zijn eendagsvliegen die één of twee jaar in de achterhoede rondhobbelen en geld overschrijven, maar voor de rest zijn het doorgaans debutanten - op een enkeling na - die we kunnen missen als kiespijn. Niks bijzonders.

De mooie verhalen van Minardi en Toleman, tja, die lieten een ander slag rijders debuteren dan Marussia of Caterham doorgaans deden. 

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 12:16:27
Niet? McLaren wel. Williams. Red Bull ook, via STR dan, maar toch.

En die rookies voegen meer toe. Moeten we nou echt blij zijn omdat Chilton, Van de Garde, Pic en d'Ambrosio debuteerden? Heeft dat de F1 geholpen dan? Wat hebben we effectief aan dat soort rijders? Het zijn niet de toekomstige Alonso's of Vettel's, maar het zijn ook niet de toekomstige Massa's of Barrichello's.

Het zijn eendagsvliegen die één of twee jaar in de achterhoede rondhobbelen en geld overschrijven, maar voor de rest zijn het doorgaans debutanten - op een enkeling na - die we kunnen missen als kiespijn. Niks bijzonders.

De mooie verhalen van Minardi en Toleman, tja, die lieten een ander slag rijders debuteren dan Marussia of Caterham doorgaans deden.

Dankzij Marussia kon Bianchi wel in de Formule 1 debuteren. En ook andere coureurs kregen hun kans. Ik vind het nog steeds zonde dat Marussia verdwijnt.
En met alleen topcoureurs red je het ook niet, de Formule 1 heeft ook de kleintjes nodig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Bianchi ja. Dat is de enige die wat toe had kunnen voegen. De rest was niks bijzonders.

Je kan best sympathie hebben voor kleine teams, niks mis mee natuurlijk, maar als je stelt dat het zo goed is dat Marussia en Caterham zoveel debutanten hebben voortgebracht, dan vraag ik me af wat de meerwaarde van al die jongens is geweest.

In mijn ogen: bar en bar weinig.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 12:45:01
Bianchi ja. Dat is de enige die wat toe had kunnen voegen. De rest was niks bijzonders.

Je kan best sympathie hebben voor kleine teams, niks mis mee natuurlijk, maar als je stelt dat het zo goed is dat Marussia en Caterham zoveel debutanten hebben voortgebracht, dan vraag ik me af wat de meerwaarde van al die jongens is geweest.

In mijn ogen: bar en bar weinig.

Klopt maar ik vond het leuk om naar te kijken.
Ik heb genoten van een jaar Van der Garde in de Formule 1.
Ik heb enorm genoten op Spa toen hij in de kwalificatie plotseling tot Q2 kwam.
Die momenten zullen we toch missen zonder Caterham en Marussia...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Och ja, dat kan natuurlijk. Persoonlijk heb ik ook meer met Giedo dan met anderen. Puur uit chauvinisme.

Verder was het ook een goede rijder, maar in alle eerlijkheid ook niet iemand die nou echt iets betekenen kan voor de F1. Daarom is hij m.i. niet bijzonder genoeg.

En dat geldt voor vrijwel alle andere debutanten van die teams. Niet echt veel bijzonders.