Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

0634

Op het circuit was het geluid zeker gaaf, maar ik kom zelden op het circuit en volg zoals de meesten vrijwel alles thuis. En thuis interesseert het geluid me inderdaad tamelijk weinig. In zoverre ben ik het met Perton wel eens.

Wings

Geluid is beleving. ;) Bovendien ben ik wel altijd onder de indruk van het geluid dat deze bolides produceren. Zeker die van begin jaren 90. Overweldigend, kippenvel!

0634

Daar ben ik het mee eens hoor. Alleen op tv maakt het me niet zoveel uit.

Wings

In zoverre dat ik het geluid graag mooi vind. Nu heb ik dat niet.

Sabai

Ik mis het op de tv ook kon er echt van genieten. Nu niet meer helaas.

Arthur

Zelfs het geluid van de Home Cinemaset flink harder zetten levert niets op [behalve het commentaar]...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2014 - 16:28:12
Ik hoor iedereen die ik ken klagen over het geluid. De mensen willen een totaal belevenis en daar hoort ook het geluid bij. Ik weet zeker dat je een van de weinige bent Perton die het geluid zo prima vind. Alle polls die ik tegen ben gekomen is meer dan 70% niet tevreden met het huidige geluid.


Ook ik was afwachtend, maar toen ik dit jaar aanwezig was op Spa [zaterdag], moest ik zowat mijn oren spitsen om een F1 te horen. Terwijl de vingers in de oren gingen als de GP2 voorbij kwam denderen.


Nu ik dat in het echt heb ervaren, ben ik inderdaad ontevreden over het geluid van de huidige F1-auto's.

Jehoentelaar

Dat is de consequentie van een sport die zo idioot duur is geworden dat het maatschappelijk onverantwoord is om door te gaan met technieken die niet meer van deze tijd zijn.

Wings

Zeker. Dat maakt het ook acceptabel. Maar het geluid is zeker een gemis. Daarvoor probeert men van alles te doen om de fans weer een stuk beleving terug te geven. Misschien is een dumpvalve iets? ;)

Leroy

@ perton,

ik snap dat je zegt dat je blij bent met de lange termijn visie die de fia heeft... maar er is dit jaar een FORMULE E opgericht...

100kg brandstof  over een km of (even om in jou spa beleving te blijven!) 7km x 44 (spa worden 44) = 308 km

0.7kg = gelijk aan 1 liter benzine

100/0.70 =142.85 liter

308/142.85 = 2.15 liter op 1 km..

voorheen was dit 1.33 liter op 1 km..

als ze dit verschil een gehalveerd hadden ? dus 0.41liter erbij geven... zit je +- aan de 15.000 toeren... had het publiek een redelijke beleving gehad... was europa vol gelopen ipv enkel Oosterrijk dat volle tribunes pakte... ( bezoekers aantallen waren na spanje met 18% gedaald tov voorgaande jaren (volgens de bbc))

en dan hadden ze in 2013 ook aan kunnen kondigen dat 2015 de moteren zo ontwikkeld moesten zijn dan ze op de 100kg zouden komen...

en ik weet eigenlijk zeker dat die investeringen dan minder ingrijpend waren geweest voor bv een marussia en een caterham ... want vooral renault had moeite moeten doen om de motor optijd gebruiksklaar te fabriceren...

nou ligt het er ook aan dat het niet met mercedes te vergelijken valt die al 2 jaar aan het ontwikkelen waren... maar daar zie je het verschil in prijs overduidelijk met renault ...


Perton

Och, de FIA heeft anders genoeg compromissen gesloten. FIA wilde V4, fabrikanten onder aanvoering van Renault een V6. Je kunt niet aan alle wensen van de fabrikanten  blijven voldoen. Als de fabrikanten iets krijgen, moeten ze ook iets teruggeven aan de FIA.

Leroy

Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 11:50:57
Och, de FIA heeft anders genoeg compromissen gesloten. FIA wilde V4, fabrikanten onder aanvoering van Renault een V6. Je kunt niet aan alle wensen van de fabrikanten  blijven voldoen. Als de fabrikanten iets krijgen, moeten ze ook iets teruggeven aan de FIA.


maar V4 motoren... ik ben voor ... aangezien die nog efficienter icm turbo motoren werken... en daardoor meer toeren MOETEN maken om efficient te zijn en meer geluid produceren...
tevens stelt het de auto in staat nog sneller weg te schieten bij de start.. aangezien er meer koppel gegenereerd kan worden en er minder gewicht mee genomen word... tevens is er meer ruimte voor Nog meer accu's! tevens kunnen ze het regenereren dan gaan uitbreiden met de ultracap technologie aangezien dat het nu relatief kleine Condensatoren zijn ... 


Wings

V4 motoren? Lijkt mij sterk. Ik denk eerder dat als men 4-cilindermotoren overweegt men overstapt naar lijnmotoren.

Pancake Shield

Ik mis het geluid absoluut niet. Ik kijk naar de F1, ik luister er niet naar. En als dit de methode is waardoor de F1 nog een langere levensduur heeft, graag dan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Leroy

Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2014 - 13:14:51
Ik mis het geluid absoluut niet. Ik kijk naar de F1, ik luister er niet naar. En als dit de methode is waardoor de F1 nog een langere levensduur heeft, graag dan.

dat is het punt denk ik juist... langere levensduur ... niet zo zeer ... het is NIET enkel TV ... die 50.000 fans die op de tribunes moeten zitten... als die er niet zijn kunnen de circuits enkel verlies draaien... door de achterlijk hoge kosten die bernie ze oplegt... en dan wilt niemand meer de F1 ten tonele geven ...

zoals ik al aangaf... is er een verlies van zo'n 18% aan toeschouwers enkel in europa (na spanje)... en dat is opgekrikt doordat rusland erbij zat... en oosterrijk(waar wel alles stampes vol zat)